Gå til innhold

Skal til psykiater.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv

Jeg skal til psykiater på onsdag for å prøve å få surmontil, hva bør jeg si? Tar nå 200 mg seroquel og fem truxal 15 mg for å sove, det tar flere timer før jeg sovner av det. Jeg er ferdig med å være ærlig om det åndelige så kommer ikke til å snakke om det, tror dere han reagerer på det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er usikker på om du sover nevneverdig bedre av Surmontil enn av 200 mg Seroquel og fem Truxal. 

Surmontil har søvnfremmende egenskaper, men de følger egentlig samme mekanisme som Truxal og Seroquel, bortsett fra at de to siste har egenskaper i tillegg. Så tilvendt som du er til denne typen medisiner nå, er jeg usikker på om du får sove bedre av en ny. Men alltids verdt et forsøk. 

Hvis du bruker disse medisinene kun for søvn, så trenger man ofte noen dagers pause f.eks hver eller annenhver måned for å avvenne seg litt. Så er effekten tilbake. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
3 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Jeg er usikker på om du sover nevneverdig bedre av Surmontil enn av 200 mg Seroquel og fem Truxal. 

Surmontil har søvnfremmende egenskaper, men de følger egentlig samme mekanisme som Truxal og Seroquel, bortsett fra at de to siste har egenskaper i tillegg. Så tilvendt som du er til denne typen medisiner nå, er jeg usikker på om du får sove bedre av en ny. Men alltids verdt et forsøk. 

Hvis du bruker disse medisinene kun for søvn, så trenger man ofte noen dagers pause f.eks hver eller annenhver måned for å avvenne seg litt. Så er effekten tilbake. 

Ok. Da er det vel verdt et forsøk? Seroquel 100 mg er mot psykose står det, men det hjelper jo ikke mot psykose? En så lav dose? 30 mg truxal er for søvn står det. Har tatt seoquel i ti år nå og har lyst å prøve noe annet, fikk anbefalt surmontil her inne. Eller vet du om noe bedre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Nei da sier jeg bare at jeg vil ha surmontil for å prøve noe nytt, har jo tatt seroquel i ti år nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, stjernestøv skrev:

Nei da sier jeg bare at jeg vil ha surmontil for å prøve noe nytt, har jo tatt seroquel i ti år nå. 

Jeg tror det fungerer mye bedre om du sier hvilket problem du vil ha hjelp til å løse, enn at du nesten prøver å "diktere" hvilke medikamenter psykiateren skal skrive ut. En seriøs psykiater vil ønske at det skal være gode begrunnelser for hvilke løsninger som velges. Du kan gjerne fortelle at du har hørt folk være godt fornøyd med surmontil, men hovedpoenget må være å si hvilke problemer du ønsker at medisinene skal hjelpe mot. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
1 minutt siden, frosken skrev:

Jeg tror det fungerer mye bedre om du sier hvilket problem du vil ha hjelp til å løse, enn at du nesten prøver å "diktere" hvilke medikamenter psykiateren skal skrive ut. En seriøs psykiater vil ønske at det skal være gode begrunnelser for hvilke løsninger som velges. Du kan gjerne fortelle at du har hørt folk være godt fornøyd med surmontil, men hovedpoenget må være å si hvilke problemer du ønsker at medisinene skal hjelpe mot. 

Ok. Får si jeg har hørt om folk som er fornøyd med surmontil. Ellesr tar det to tre timer nå før jeg sovner,men når jeg først sover så sover jeg nå. Så jeg har vel egentlig ikke noe problem med søvnen nå, bortkastet den timen da. Fikk ikke surmontil av den faste psykiateren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Ok. Får si jeg har hørt om folk som er fornøyd med surmontil. Ellesr tar det to tre timer nå før jeg sovner,men når jeg først sover så sover jeg nå. Så jeg har vel egentlig ikke noe problem med søvnen nå, bortkastet den timen da. Fikk ikke surmontil av den faste psykiateren. 

Jeg skjønner ikke hvorfor du ønsker surmontil. Seroquel i så lav dose som du tar, virker jo stort sett bare søvnfremkallende, og du har sovet rimelig greit med den i mange år. Jeg har inntrykk av at det er mange flere som benytter lav dose Seroquel for søvn enn Surmontil, selv om begge medikamentene sikkert kan fungere godt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, frosken skrev:

Jeg skjønner ikke hvorfor du ønsker surmontil. Seroquel i så lav dose som du tar, virker jo stort sett bare søvnfremkallende, og du har sovet rimelig greit med den i mange år. Jeg har inntrykk av at det er mange flere som benytter lav dose Seroquel for søvn enn Surmontil, selv om begge medikamentene sikkert kan fungere godt. 

Jeg har ikke lyst å bruke ap da det ødelegger hjernen min,tror det er det som gjør meg så rar og jeg får vondt i hele kroppen. Gikk rundt sykehuset i dag og etter det har det verket i hele kroppen,og leggen bryter sammen så jeg holder på å dette. Han sa jo sist jeg bare skulle bruke to truxal,men jeg må ha fem for å sove i tilegg til 200 mg seroquel. Jeg føler meg ikke bra for tiden,det kan være pga medisinen. Surmontil er jo ikke et ap. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg har ikke lyst å bruke ap da det ødelegger hjernen min,tror det er det som gjør meg så rar og jeg får vondt i hele kroppen. Gikk rundt sykehuset i dag og etter det har det verket i hele kroppen,og leggen bryter sammen så jeg holder på å dette. Han sa jo sist jeg bare skulle bruke to truxal,men jeg må ha fem for å sove i tilegg til 200 mg seroquel. Jeg føler meg ikke bra for tiden,det kan være pga medisinen. Surmontil er jo ikke et ap. 

Snakk med psykiateren om hvordan du har det, fortell for eksempel om hvordan det gikk da du prøvde å gå den turen i dag. 

Lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, frosken skrev:

Snakk med psykiateren om hvordan du har det, fortell for eksempel om hvordan det gikk da du prøvde å gå den turen i dag. 

Lykke til:-)

Takk :) 

Ja får fortelle om det. Han trodde jo sist at det at jeg følte meg plutselig dopa kunne komme av for mye medisiner,men det er ikke derfor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, stjernestøv skrev:

Takk :) 

Ja får fortelle om det. Han trodde jo sist at det at jeg følte meg plutselig dopa kunne komme av for mye medisiner,men det er ikke derfor. 

Hvorfor følte du deg plutselig dopa da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
3 timer siden, Lillemus skrev:

Hvorfor følte du deg plutselig dopa da?

Bare føler meg dopa og det har skjedd mange ganger, en kamerat har det på samme måten. 

Jeg vil kalle det endret bevissthetstilstand. 

Endret av stjernestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes generelt det er en uting at man «bestiller» sine egne medisiner hos legen. 

Det er riktig at Surmontil kan være en god sovemedisin som mange har god effekt av. Imidlertid er det nok en grunn til at du får Seroquel, og det er for å dempe en del av tankevirksomheten som gjør at du ikke får sove. Surmontil blir på en måte Seroquel uten denne effekten, og det vil ikke nødvendigvis hjelpe hos deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 time siden, issomethingwrong skrev:

Jeg synes generelt det er en uting at man «bestiller» sine egne medisiner hos legen. 

Det er riktig at Surmontil kan være en god sovemedisin som mange har god effekt av. Imidlertid er det nok en grunn til at du får Seroquel, og det er for å dempe en del av tankevirksomheten som gjør at du ikke får sove. Surmontil blir på en måte Seroquel uten denne effekten, og det vil ikke nødvendigvis hjelpe hos deg. 

Ok. Er nå spent på om jeg får surmontil,får se hva han sier i dag. Det kan jo hende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Nei, fikk ikke surmontil. Måtte fortsette med det jeg har,han mente jeg hadde angstanfall...da skulle jeg ta en vival og en truxal. Og han skulle se over medisinhistorien min,se om han kunne finne noe som passet meg. Sa det var noe nytt nå,det du anbefalte ISW. Det hadde han ikke fått med seg,men skrev nå ti sykepleieren hva de heter. Han hadde respekt for det åndelige, det var en fin samtale :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...