Gå til innhold

Nytt AP på markedet i Norge


ISW

Anbefalte innlegg

Rexulti (eller Rxulti som det står i Felleskatalogen - usikker på om dette er en skrivefeil eller om produsenten har valgt å bruke et annet navn i Norge) har vært markedsført i USA i en del år, men har nå kommet til Norge.

Virkningsmekanismen minner om Abilify, men Rexulti er noe mindre stimulerende. Middelet gir mindre vektøkning enn en del andre AP. Det skal være dokumentert både antimanisk og antidepressiv effekt, men i Norge er schizofreni foreløpig eneste godkjente indikasjon.

Det ser ut som en bra medisin for de som trenger den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest franklyscarlet

Takk for tipset. Jag skal snart over fra Zyprexa til Abilify, men jeg synes ikke at Abilify er så bra. Skal høre hva de tenker om Rexulti. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, issomethingwrong skrev:

Rexulti (eller Rxulti som det står i Felleskatalogen - usikker på om dette er en skrivefeil eller om produsenten har valgt å bruke et annet navn i Norge) har vært markedsført i USA i en del år, men har nå kommet til Norge.

Virkningsmekanismen minner om Abilify, men Rexulti er noe mindre stimulerende. Middelet gir mindre vektøkning enn en del andre AP. Det skal være dokumentert både antimanisk og antidepressiv effekt, men i Norge er schizofreni foreløpig eneste godkjente indikasjon.

Det ser ut som en bra medisin for de som trenger den.

Takk for at du deler slik info! Jeg synes absolutt det lyder interessant.

Jeg har, med mitt amatørmessige blikk, skummet igjennom hva det står om medikamentet i Felleskatalogen. Det kan se ut som om dette medikamentet har færre bivirkninger enn andre AP, som f.eks. Zyprexa. Hva tenker du om det? Er du enig i en slik oppfatning? Men jeg leser også at Rexulti også gir vektøkning. Jeg oppfattet det du skrev i retning av at Rexulti var litt gunstigere i forhold til sult. Hva med tunghet og tretthet? Vil det være mindre uttalt på Rexulti?

At den er mindre stimulerende enn Abilify tolker jeg i retning av at man får mindre «angst» av den enn av Abilify. Jeg kjente i alle fall mer angst og katastrofetanker på Abilify. Tolket jeg deg rett her?

Uansett takk for at du deler og forklarer så mye på Dol! Det er av stor verdi😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 timer siden, bibben skrev:

Det kan se ut som om dette medikamentet har færre bivirkninger enn andre AP, som f.eks. Zyprexa.

Det har jo alle nye medikamenter. Vent noen år så er det annerledes. 

Anonymkode: 7721a...53b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW: Har du kommet over en artikkel om Rexulti som du mener er spesielt god og klargjørende? Som for eksempel sier noe om Rexulti i forhold til Zyprexa. Jeg tenker her særlig på dette med sult og tretthet. Har googlet litt, men synes noe av litteraturen er litt utilgjengelig. Hvis du har tips til hvilken artikkel du likte best ville det være topp!

Ha en god dag😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Worrisome Plenty

Jeg er spent på dette midlet. Høres lovende ut. Spessielt hvis det ikke gir insomni. Det er det største problemet jeg har med AP unntatt zyprexa og seroquelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...