Gå til innhold

Psykia: tror du at du kan hjelpe meg? Vurderer å bestille time.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Diagnose: bipolar 1 (schizoaffektiv vurderes), kompleks PTSD og bulimi.

Jeg sliter sånn. Mest med bipolariteten. Ønsker så veldig at livet skal bli mer normalt, men jeg sliter med å være stabil i mer enn et par uker av gangen. Vil gjerne komme i gang meg jobb igjen. 

Har ca. to hypomanier, to manier og to depresjoner i året. Blandede episoder i blant. 

Medisiner jeg går på akkurat nå: litionit 83 mg X 2. Zyprexa 15 mg. Sobril 20 mg. 

Medisiner jeg har prøvd:

Lamictal: god effekt, men fikk alvorlig hudreaksjon ved opptrapping.
Seroquel: kraftige bivirkninger og ingen effekt. 
Welbutrin: ble hyper og suicidal.
Fluoxetin: god effekt mot depresjon, men blir manisk.
Latuda: god effekt på alle symptomer. Fikk moderert hudreaksjon under opptrapping.
Abilify: lite effekt og lite bivirkninger. 

Litionit har bedret ting litt. Ingen bivirkninger. Ingen effekt mot psykosesymptomer, da.
Zyprexa hjelper på alle symptomer, men jeg blir veeeelig trøtt. Uansett dose. Men jo høyere dose, jo trøttere blir jeg.
Sobril: fungerer fint som beroligende ved behov. 

Jeg trenger noe mer som fast medisin i tillegg til litium. Det kan ikke være Zyprexa. Ikke fast. Jeg kunne tenkt meg å prøve noe nytt. Det kan godt være en annen epilepsimedisin, eller et medikament som egentlig er indisert for en annen tilstand. Jeg synes ikke at det virker som om psykiateren min kan sååå mye om bipolaritet, og det er vanskelig å finne en god medisin-kombo. Men jeg trenger det da bipolariteten ødelegger for terapien. Altså at jeg ikke er mottagelig for terapi grunnet stemningsepisode. 

Hvis jeg bestiller time hos dere, har dere flere ideer om noe som ikke er prøvd enda?

Anonymkode: 366b2...7ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...