Gå til innhold

Hva tror dere skjer videre i Bompengestriden.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Alt er ikke så lett å gjøre alle til laks. Kunne dere tenke dere å stemme på det nye Bompengepartiet? 

Anonymkode: 2ab79...d01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Alt er ikke så lett å gjøre alle til laks.

Gjøre alle til laks blir nok svært vanskelig.

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kunne dere tenke dere å stemme på det nye Bompengepartiet

Anonymkode: 2ab79...d01

Hva slags politikk ønsker de å føre, utover at de er imot bompenger?

Anonymkode: 01051...a87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alt er ikke så lett å gjøre alle til laks. Kunne dere tenke dere å stemme på det nye Bompengepartiet? 

Anonymkode: 2ab79...d01

De stiller ikke til valg her jeg bor og det er like greit. Hadde vært interessant å høre om hva slags eldrepolitikk, helsepolitikk, familiepolitikk og slikt de har tenkt å føre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alt begynner jo ofte i det små slik FrP engang gjorde. Flere av de mindre partiene har vel byttet navn med årene og uviklet seg videre. Ikke bare Protestparti lenger overalt.

Anonymkode: 2ab79...d01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Nei. Det er et endetidstegn at sånne parti dukker opp. Det nytter ikke å skylde på velgerne heller😛

Jeg ser det har blitt veldig stort i Bergen, og det kan hende folk har sine grunner der. De etablerte partiene har ikke hatt folket med seg, tydeligvis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei jeg har aldri funnet stor der jeg heller. De er vel nærmest for " religiøse menighet" med lokalt utspring å tenke på. Jeg synes også det er en trist og veldig tung utvikling i dag som aldri jeg personlig hadde ventet.

Men det er så mye som er i det uvisse i dag og det er alltid håp tror jeg.

Anonymkode: 2ab79...d01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gjøre alle til laks blir nok svært vanskelig.

Hva slags politikk ønsker de å føre, utover at de er imot bompenger?

Anonymkode: 01051...a87

Man har nok noe problemer ja i politikken.

Anonymkode: 2ab79...d01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man har nok noe problemer tror jeg med å få ting til å henge sammen i politikken. Kanskje det kommer fler liknende bevegelser og protestparti.

Anonymkode: 2ab79...d01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes ikke det er så rart i grunnen at folk reagerer. Folk flest er mer bevisst og reagerer i dag når de  føler noe bærer galt av sted. Det er jo et positivt trekk ved vårt demokrati.

Anonymkode: 2ab79...d01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I dag finner ikke folk seg i alt mulig. De gjør anskrik. Det synes jeg er så bra og at politikere endelig tar til motmæle mot mobbing og kriminalitet. På samme måte som jeg leste i avisa at masse nakne mennesker hadde løpt foran barna på stranda ut fra et spa.

Anonymkode: 2ab79...d01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg stemmer for første gang Demokratene i år. Jeg er skuffet over FRP. Innvandringspolitikken er viktigst for meg. Snart må det sies stopp. La oss integrere de vi har allerede, ikke flere nå. Jeg vet dette ikke har noe å si i ett lokalvalg, men det sender ett signal.

 

Bompenger er naturligvis noe dritt som jeg er i mot. Men jeg kjører ikke bil lengre selv, så jeg bryr meg ikke nok til å stemme på ett ensaksparti pga det.

Anonymkode: 34868...a5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Surrehuggu
På 9.6.2019 den 21.26, AnonymBruker skrev:

Gjøre alle til laks blir nok svært vanskelig.

Anonymkode: 01051...a87

Ja, du verden. Da må man evt. prøve å gjøre en avtale med Gud. Men spørs om hen vil gå med på det. Artsmangfoldet er nok kommet for å bli. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Jeg gjør ikke det , men det er jaggu fristende. I dag skulle vi besøke foreldrene mine en liten tur. Først dro vi for å hente sønnen da han også skulle være med. Dette er en tur som tar litt over en time og tur/retur har vi vært gjennom 18 bommer, tror jeg. Mistet telling etter hvert, men tror det ble 18 bommer. 

Det blir dyrt å besøke foredrene nå gitt. Nytter nesten ikke lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Dette er en tur som tar litt over en time og tur/retur har vi vært gjennom 18 bommer, tror jeg.

Har du brikke, betaler du bare én gang pr. time i Oslo og én gang pr. time i Bærum. Med forbehold om at jeg har forstått timeregelen riktig. Så litt avhengig av hvor du har kjørt, kan 18 bompasseringer bli redusert til 2 eller 4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 minutt siden, laban skrev:

Har du brikke, betaler du bare én gang pr. time i Oslo og én gang pr. time i Bærum. Med forbehold om at jeg har forstått timeregelen riktig. Så litt avhengig av hvor du har kjørt, kan 18 bompasseringer bli redusert til 2 eller 4.

Det var kjæresten som kjørte og han har brikke ja. Vi var ikke i Bærum. Vi var i indre østfold.  En en del av bommene var jo i Oslo. Så det du sier er at hvis vi passerer flere bommer i Oslo på en time, betaler vi bare for en ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg har forstått det, er bygrense-bommen (som har vært der lenge), utenom timeregelen. Men for alle de andre "nye", trekkes det bare for én passering i timen. Med alle forbehold om at jeg har forstått det riktig, se www.fjellinjen.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trodde det het å gjøre alle til lags? 

Anonymkode: f8347...651

Jepp 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Vi betaler veldig lite bompenger, men jeg googlet litt for å forstå bergenserne. De startet nettopp en ny bomring som skal trekke inn 1 milliard i året. Det er ca 3500 per bergenser (fra spedbarn til pensjonister) og sikkert veldig ujevnt fordelt. Noen får nok en smell på flere titusener i året. 

Er bompenger nødvendig grep for å redde kloden?  Det kunne vært det, men på Vestlandet planlegges det en voldsom utbygging av veinettet, så da kan man lure. 

Uansett. Må konstatere at styringspartiene har "mistet" litt for stor del av folket. Det er ikke bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...