Gå til innhold

Bruke mobilen som ruter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har ikke internett ennå. Kun via mobil. Har funnet en løsning om at den kan brukes som ruter slik at jeg kan sitte på laptopen å surfe. 

Jeg begynte å tenke over om det er omtrent like billig med nett via mobilnett om man får det rette abonnoment. Og uten binding. 

Noen som vet? 

Anonymkode: 63725...95a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du sier ingenting som kan gi deg et fornuftig svar (GB/måned du trenger pris for adgang og bruk av kablet internett der du bor, tidsperspektiv) , men kan svare likevel fordi why not, sålenge du ikke ser mye youtube eller netflix eller andre videogreier, så går det greit med mobilt bredbånd (men du blir fanget til X GB/måneden)

Personlig ville jeg heller tatt kostnaden med å grave for å ha fiber internett, men jeg ser mye på "netflix" og youtube da, noe av kostnaden får du tilbake i verdiøkning på boligen din ved at fiber er tilgjengelig

at 5GB skal redde folk uten kablet internett virker helt utenkelig for meg særlig gitt dagens monopolsituasjon som myndighetene og folket virker synes er helt ok tilstand

Anonymkode: adf70...281

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

koster det 50000000000 kroner å grave en mil kabel til huset ditt, endrer jo det ting da, men gir du oss ikke info får du ikke svar, sånn er det bare :) 

Anonymkode: adf70...281

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke internett ennå. Kun via mobil. Har funnet en løsning om at den kan brukes som ruter slik at jeg kan sitte på laptopen å surfe. 

Jeg begynte å tenke over om det er omtrent like billig med nett via mobilnett om man får det rette abonnoment. Og uten binding. 

Noen som vet? 

Anonymkode: 63725...95a

Kommer an på om kablet internett er tilgjengelig, og hvor mange GB du bruker i måneden. Strømmer du endel (Netflix, HBO, YouTube, NRK-nett tv (!), etc.) lønner det seg nok ganske sikkert ikke med mobilt internett.

Anonymkode: c3504...dda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

koster det 50000000000 kroner å grave en mil kabel til huset ditt, endrer jo det ting da, men gir du oss ikke info får du ikke svar, sånn er det bare :) 

Anonymkode: adf70...281

Jeg bruker internett via mobilabonnementet mitt. Koster kroner 279 kr per måned og da inkludert så mye sms og ringing som jeg vil. Og det må jeg betale uansett. 

Jeg kan legge på ekstra surfetid meg noen flere GB per måned for rundt 200 kr ekstra. 

Anonymkode: 63725...95a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du sier ingenting som kan gi deg et fornuftig svar (GB/måned du trenger pris for adgang og bruk av kablet internett der du bor, tidsperspektiv) , men kan svare likevel fordi why not, sålenge du ikke ser mye youtube eller netflix eller andre videogreier, så går det greit med mobilt bredbånd (men du blir fanget til X GB/måneden)

Personlig ville jeg heller tatt kostnaden med å grave for å ha fiber internett, men jeg ser mye på "netflix"

Hva er "netflix"?

Anonymkode: c3504...dda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva er "netflix"?

Anonymkode: c3504...dda

Jeg har kun surfet Forløbig men tror at det er verre med bruk av Netflix / å se filmer på nett med tanke på prisen av å bruke mobil som ruter. 

Anonymkode: 63725...95a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har kun surfet Forløbig men tror at det er verre med bruk av Netflix / å se filmer på nett med tanke på prisen av å bruke mobil som ruter. 

Anonymkode: 63725...95a

Netflix bruker ca 1GB pr. time i standard oppløsning, 3GB i HD. Så det kan fort bli dyrt.

Anonymkode: c3504...dda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Netflix bruker ca 1GB pr. time i standard oppløsning, 3GB i HD. Så det kan fort bli dyrt.

Anonymkode: c3504...dda

Det kan sikkert fort bli ganske dyrt. 

Anonymkode: 63725...95a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke internett ennå. Kun via mobil. Har funnet en løsning om at den kan brukes som ruter slik at jeg kan sitte på laptopen å surfe. 

Jeg begynte å tenke over om det er omtrent like billig med nett via mobilnett om man får det rette abonnoment. Og uten binding. 

Noen som vet? 

Anonymkode: 63725...95a

Ja, du kan spare masse på det dersom du ikke bruker flere GB enn det som er inkludert i abonnementet. Jeg regner med at du har mobilabonnement uansett.

Hvis du bruker mer enn det som er inkludert, og stadig må kjøpe ekstra data, vil det i praksis fort bli dyrt med mobilnett.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva er "netflix"?

Anonymkode: c3504...dda

"netflix" = strømmetjenester generelt for filmer og serier online

netflix = den spesifikke strømmetjenesten med navn netflix som tilbyr filmer og serier online

Jeg har ikke netflix, men siden den er den mest kjente/brukte og mest relevante for tilfeldige fremmede folk online, brukte jeg det navnet

Håper det var oppklarende ☺️

Anonymkode: adf70...281

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du sier ingenting som kan gi deg et fornuftig svar (GB/måned du trenger pris for adgang og bruk av kablet internett der du bor, tidsperspektiv) , men kan svare likevel fordi why not, sålenge du ikke ser mye youtube eller netflix eller andre videogreier, så går det greit med mobilt bredbånd (men du blir fanget til X GB/måneden)

Personlig ville jeg heller tatt kostnaden med å grave for å ha fiber internett, men jeg ser mye på "netflix" og youtube da, noe av kostnaden får du tilbake i verdiøkning på boligen din ved at fiber er tilgjengelig

at 5GB skal redde folk uten kablet internett virker helt utenkelig for meg særlig gitt dagens monopolsituasjon som myndighetene og folket virker synes er helt ok tilstand

Anonymkode: adf70...281

Jeg vil ikke tjene på å få en verdiøkning på boligen min med at fiber er tilgjengelig. Jeg leier. 

Anonymkode: 63725...95a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 timer siden, Gargamel skrev:

Ja, du kan spare masse på det dersom du ikke bruker flere GB enn det som er inkludert i abonnementet. Jeg regner med at du har mobilabonnement uansett.

Hvis du bruker mer enn det som er inkludert, og stadig må kjøpe ekstra data, vil det i praksis fort bli dyrt med mobilnett.

 

Jeg forsøker å sjekke hvor mye jeg kan spare på det. Det koster litt med internett via bredbånd/ fiber også. 279 kr er mobilabonnementet på. Og jeg kan surfe ganske mye på nettverket. Nå har jeg surfet som vanlig de siste 14 dagene men via nettverket på telefonen. Fremdeles har jeg en del igjen av internettkvoten på det. 

Et abbonoment vil lett koste ca 400 kroner i måneden.  Mens jeg hittil har brukt nettet og betalt 0 kr med tanke på at jeg tar det via mobilen og kobler den som ruter til data. Men hvis jeg begynner å se mye film osv så vil nok det bli et problem å kun bruke mobilen. 

Jeg forsøker å spare der jeg kan og skal se denne måneden om jeg kan klare det billigere via mobil som ruter. :)

Hvor mye betaler dere for internettet?

Anonymkode: 63725...95a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forsøker å spare der jeg kan og skal se denne måneden om jeg kan klare det billigere via mobil som ruter. :)

Hvor mye betaler dere for internettet?

Anonymkode: 63725...95a

Hva med kjæresten din da - skal ikke han bruke nettet? Skal dere bruke hver deres mobil som router?

Her hos kjæresten betaler vi ca. 550,- i mnd for nettet, inkl. linjeleie for telefonlinja, har ikke fiber her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, Gargamel skrev:

Ja, du kan spare masse på det dersom du ikke bruker flere GB enn det som er inkludert i abonnementet. Jeg regner med at du har mobilabonnement uansett.

Hvis du bruker mer enn det som er inkludert, og stadig må kjøpe ekstra data, vil det i praksis fort bli dyrt med mobilnett.

 

Det står at etter datamengder er brukt opp så vil hurtigheten på nettet bli dårligere, men jeg vil fortsatt kunne bruke data uten ekstra kostnader. Så dermed så kan jeg mulig klare meg med mobilen som ruter. Og det er jo rimelig:) 

Anonymkode: 63725...95a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, Lillemus skrev:

Hva med kjæresten din da - skal ikke han bruke nettet? Skal dere bruke hver deres mobil som router?

Her hos kjæresten betaler vi ca. 550,- i mnd for nettet, inkl. linjeleie for telefonlinja, har ikke fiber her.

Han bruker veldig lite nett. Minimalt. Og langt mindre enn hva jeg gjør. 

Anonymkode: 63725...95a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forsøker å sjekke hvor mye jeg kan spare på det. Det koster litt med internett via bredbånd/ fiber også. 279 kr er mobilabonnementet på. Og jeg kan surfe ganske mye på nettverket. Nå har jeg surfet som vanlig de siste 14 dagene men via nettverket på telefonen. Fremdeles har jeg en del igjen av internettkvoten på det. 

Et abbonoment vil lett koste ca 400 kroner i måneden.  Mens jeg hittil har brukt nettet og betalt 0 kr med tanke på at jeg tar det via mobilen og kobler den som ruter til data. Men hvis jeg begynner å se mye film osv så vil nok det bli et problem å kun bruke mobilen. 

Jeg forsøker å spare der jeg kan og skal se denne måneden om jeg kan klare det billigere via mobil som ruter. :)

Hvor mye betaler dere for internettet?

Anonymkode: 63725...95a

370 i måneden.

Anonymkode: c3504...dda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det står at etter datamengder er brukt opp så vil hurtigheten på nettet bli dårligere, men jeg vil fortsatt kunne bruke data uten ekstra kostnader. Så dermed så kan jeg mulig klare meg med mobilen som ruter. Og det er jo rimelig:) 

Anonymkode: 63725...95a

Prøv det en periode da, og se hvor mange GB du bruker i måneden. Hvis du ikke skal streame noe er det ikke umulig det holder.

Anonymkode: c3504...dda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

"netflix" = strømmetjenester generelt for filmer og serier online

netflix = den spesifikke strømmetjenesten med navn netflix som tilbyr filmer og serier online

Jeg har ikke netflix, men siden den er den mest kjente/brukte og mest relevante for tilfeldige fremmede folk online, brukte jeg det navnet

Håper det var oppklarende ☺️

Anonymkode: adf70...281

Det var det. Kan bli litt misforståelser med enkle og doble anførselstegn noen ganger...

Anonymkode: c3504...dda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...