Gå til innhold

Angst


Gjest Surrehuggu

Anbefalte innlegg

Gjest Surrehuggu

Er det et slags faretegn når angsten begynner å ta en litt paranoid form? 

Jeg har bipolar hvor psykotiske symptomer kan forekomme i sykdomsfaser. Jeg uthever kan fordi det er ikke alltid at det skjer. 

Nå er jo egentlig sykdommen stabilisert også, med Litium. Jeg er mye mer stabil stemningsmessig, men angsten har økt. Antakelig er det fordi legen trapper ned for raskt på Seroquel? Har gått fra 300 mg til 100 på bare noen veldig få uker. I går økte jeg selv til 150. Kommer til å øke mer om dette ikke gir seg.

Jeg tror at jeg ikke gidder dette lenger. Ønsker bare å si ifra meg plassen på DPS og medisinerer meg selv heretter. De nødvendige medisiner får jeg nok utskrevet av fastlegen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du trenger nok å stå fast på den opprinnelige dosen Seroquel.

Ja, når angst (verden er farlig) går fra kun angst til en paranoid form (verden er farlig og har en vond vilje) kan det gjerne tyde på en sykdomsforverring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Surrehuggu

Jeg surret litt med doseringsforklaringen over her, men det spiller jo ingen rolle. Poenget er at jeg nok går på for lav dose Seroquel nå, og at jeg som du sier nok bør stå på 300 mg fast. Må ta det opp med legen. 

Ja, angsten har utartet seg litt i retning av paranoia. Det gjelder venner på fb og de ansatte på DPS' et jeg tilhører. Har fått det litt for meg at de er ute etter å ta meg for noe. Skummelt når jeg ikke vet hvorfor, eller hva de skal ta meg for. Men har på følelsen at de "stalker" meg her inne. Gjorde derfor et lite grep sånn at de ikke kan følge det gamle brukernavnet lenger. Men en annen ting er jo i RL. Tror noen ganger at legen går tur forbi huset her, eller kjører sakte forbi huset, for å sjekke om jeg oppfører meg ordentlig. Har aldri sett noe til ham/henne her, men noen ganger er jeg likevel redd for at det skjer. 

Jeg er samtidig åpen for at det kanskje ikke stemmer, men helt sikker er jeg jo ikke. Så vil du tenke at dette er sykt, @kupton? Eller kan det være sannsynlig? 

Jeg prøver å si til meg selv det jeg har sagt til andre med paranoide tanker her: -Hva er det med deg som gjør at du er så spesiell og spennende at de gidder å følge med på deg på den måten? Da blir svaret "Jeg vet ikke". Jeg er ikke spennende, men spesiell (på en negativ måte) er jeg jo. Blir gal snart! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...