Gå til innhold

Utroskap


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

For 2 mnd siden var min samboer utro, han betalte penger hos en prostituert, jeg har selvfølgelig både sorg, angst, redsel å helt fraværende selvtillit. Mistet så mye den dagen

 Vi ble enige om å holde sammen å i  stedet få hjelp hos leger og familie rådgivning. Vi har mye å jobbe med der å prater om alt som trengs å ta bli tatt opp, hjemme prater vi nesten ikke sammen. 

Vi skulle ha en koselig tur, en tur ved ett vann hvor vi skulle kose oss med kaffe og noe å spise,:Det var helt greit men på de 6 milene hjem ble det knapt sagt ett ord. Jeg prøvde flere ganger men fikk bare ett kort svar tilbake, til slutt gav jeg bare opp. Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Han har jo alt tatt fra meg all selvtillit, jeg tør ikke stole på menn lenger, hvordan kan jeg være det når den som sier jeg han elsker meg, den jeg stolte på å som jeg følte var min beste venn etden som har såret meg mest av alt. Nå aner jeg ikke helt hva jeg skal gjøre, vet bare at å leve i utrygghet og redsel hver dag fordi jeg ikke aner hva jeg kan si eller hvordan jeg skal oppføre meg, med måten han er på så skulle man tro det var jeg som hadde vært utro. Hva skal jeg gjøre?

Anonymkode: 58abe...9b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er umulig å komme videre hvis han ikke er villig til å snakke med deg og lytte til deg, og være tålmodig med hensyn til din usikkerhet og frykt og følelse av svik. Samtidig er det umulig på sikt å fortsette å leve sammen om du ikke klarer å legge dette bak deg. Det er fullt ut forståelig at du har de tankene og følelsene du har, og du kan ikke slite med dem alene. Problemet er at han som kan og må hjelpe deg til å komme videre også er den som er skyld i at du har det slik.

Jeg forstår det som at dere har bestemt dere for å benytte familierådgiver? Du bør ta opp det du føler og tenker rundt dette i samtaler der. Skriv gjerne ned noen stikkord på forhånd slik at du husker alt du vil si og alt som er viktig for deg. 

Du må jobbe med deg selv også, ikke bare vente på et mirakel som løser dette. Uansett kan dette ikke bli ugjort. Men det er viktig at du ikke selv går til grunne i forsøkene på å forstå, godta, tilgi. Det kan hende at det beste tross alt er å komme seg ut av det, men det kan jeg naturlig nok ikke vite noe om i ditt tilfelle. 

Mange klarer å tilgi og gå videre og leve godt sammen. Andre fortsetter å leve sammen, men i «giftige forhold». Og atter andre bryter ut og på sikt kanskje finner ny partner. Det er fullt mulig å få et godt liv på den andre siden av et brudd etter utroskap. 

Lykke til - uansett hva som skjer og hva du velger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For 2 mnd siden var min samboer utro, han betalte penger hos en prostituert, jeg har selvfølgelig både sorg, angst, redsel å helt fraværende selvtillit. Mistet så mye den dagen

 Vi ble enige om å holde sammen å i  stedet få hjelp hos leger og familie rådgivning. Vi har mye å jobbe med der å prater om alt som trengs å ta bli tatt opp, hjemme prater vi nesten ikke sammen. 

Vi skulle ha en koselig tur, en tur ved ett vann hvor vi skulle kose oss med kaffe og noe å spise,:Det var helt greit men på de 6 milene hjem ble det knapt sagt ett ord. Jeg prøvde flere ganger men fikk bare ett kort svar tilbake, til slutt gav jeg bare opp. Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Han har jo alt tatt fra meg all selvtillit, jeg tør ikke stole på menn lenger, hvordan kan jeg være det når den som sier jeg han elsker meg, den jeg stolte på å som jeg følte var min beste venn etden som har såret meg mest av alt. Nå aner jeg ikke helt hva jeg skal gjøre, vet bare at å leve i utrygghet og redsel hver dag fordi jeg ikke aner hva jeg kan si eller hvordan jeg skal oppføre meg, med måten han er på så skulle man tro det var jeg som hadde vært utro. Hva skal jeg gjøre?

Anonymkode: 58abe...9b7

Hvis ikke dere har barn sammen er det vel bare å kutte ut tvert.

Det er ikke så mye en familierådgiver kan få gjort med det faktum at han har betalt penger hos en prostituert. Her er det snakk om en personlighetsbrist og familierådgiveren er ingen tryllekunstner dessverre. Jeg mener det er å kaste bort tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nicklusheletida skrev:

Hvis ikke dere har barn sammen er det vel bare å kutte ut tvert.

Det er ikke så mye en familierådgiver kan få gjort med det faktum at han har betalt penger hos en prostituert. Her er det snakk om en personlighetsbrist og familierådgiveren er ingen tryllekunstner dessverre. Jeg mener det er å kaste bort tiden.

Ja, kjøp av prostituert synes jeg er beyond utroskap!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...