Gå til innhold

Schizoaffektiv og barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvis diagnosen min blir endret til scizoaffektiv, vil det brukes i mot meg? Hvis jeg blir gravid senere i livet, vil jeg være under «lupe»? Følges med på? Vil helsevesentet ha svekket tillit til meg som forelder, og vil barnevernet automatisk kobles inn? Eller går jeg liksom holde det for meg selv?

Anonymkode: 7ec52...d5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja du vil bli fulgte med  på av helsevesenet vis du har kontakt med dem.Og du må gjøre som helsevesenet mener vis ikke kan du bli meldt til barnevernet. Helsevesenet kommer til å ønske å møte barnet ditt vis du blir innlagt. Barn som pårørende blir tatt alvorlig .Og det er bra. 

Anonymkode: f6490...345

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Diagnosen din vil ikke bli brukt mot deg ,det blir feil å se det sønnen.Men det er klart at hvor mer alvorlig diagnosen er ,jo større teoretisk sjanse for at du vil slite som foreldre, så større sjanse for at helsevesenet vil følge med på deg.Du får tenke på at det er til barnets beste.

Anonymkode: f6490...345

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elina777

Man må ha vært stabil i to år foe at barnevernet ikke skal komme, sa psykologen min ang min bipolar og han vurderte schizoaffektiv 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

😰

Anonymkode: 7ec52...d5e

En skal selvfølgelig tenkte på barnet først og fremst!

Anonymkode: b5e3b...96b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, selvfølgelig. 

Det er derfor det ikke er noen barn, foreløpig. Jeg vil ikke få barn før det er ansvarlig å få det. Tenkte bare på det om en diagnose kan gjøre det vanskeligere enn nødvendig, hvis jeg får barn og er frisk, da. Hvis dere skjønner?

Anonymkode: 7ec52...d5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Jeg var veldig i fokus i mine barns oppvekst,alle trodde det var noe skummelt med meg. Det var ikke det,BV var det vi selv som dro inn da vi trengte avlastning. Og etter det var det ikke lett å komme ut av klørne demmes, jeg var jo syk. Uff. Tror nok de hører på rykter her og. Da vi flyttet til en an plass valgte det BV selv å trekke seg ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Leste om hun sykehuspersonell ikke tok seriøst fordi det sto at hun hadde asberger i journalen. Jeg er redd for mer fordomsfullhet pga. diagnosen enn det som er nødvendig. Det er mange bra personer rundt meg. Jeg har en super mann, god familie, og mange venner, så hvis jeg evt. skulle blir syk når jeg har barn (hvis jeg får), har jeg god hjelp, sånn sett.

Anonymkode: 7ec52...d5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Leste om hun sykehuspersonell ikke tok seriøst fordi det sto at hun hadde asberger i journalen. Jeg er redd for mer fordomsfullhet pga. diagnosen enn det som er nødvendig. Det er mange bra personer rundt meg. Jeg har en super mann, god familie, og mange venner, så hvis jeg evt. skulle blir syk når jeg har barn (hvis jeg får), har jeg god hjelp, sånn sett.

Anonymkode: 7ec52...d5e

asperger er de veldig fordomsfulle mot. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Akkurat nå, stjernestøv skrev:

asperger er de veldig fordomsfulle mot. 

Kanskje ikke så rart? Mange (ikke alle) med aperger har veldig dårlig funksjonsevne.

Anonymkode: b5e3b...96b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje ikke så rart? Mange (ikke alle) med aperger har veldig dårlig funksjonsevne.

Anonymkode: b5e3b...96b

Jo syns det er litt rart, mange som ikke skulle vært foreldre som ikke har noen diagnose. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
43 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jo syns det er litt rart, mange som ikke skulle vært foreldre som ikke har noen diagnose. 

Å ha foreldre med Asperger er virkelig ingen  spøk!

Anonymkode: 57f9b...7cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å ha foreldre med Asperger er virkelig ingen  spøk!

Anonymkode: 57f9b...7cf

Det er det ikke å ha barn med asperger heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvert tilfelle er unikt. Husk det. Ikke døm andres situasjon ut fra det lille dere vet. Hvis du ikke har noe konstruktivt å si, så la heller være å si noe.

Anonymkode: 7ec52...d5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis diagnosen min blir endret til scizoaffektiv, vil det brukes i mot meg? Hvis jeg blir gravid senere i livet, vil jeg være under «lupe»? Følges med på? Vil helsevesentet ha svekket tillit til meg som forelder, og vil barnevernet automatisk kobles inn? Eller går jeg liksom holde det for meg selv?

Anonymkode: 7ec52...d5e

Det er ingen grunn til å tro at du vil bli møtt med større mistillit som følge av diagnoseendring alene. Den dagen du evt. får barn, så vil både helsevesen og evt. barnevern være opptatt av ditt funksjonsnivå og hvordan sykdommen evt. innvirker på din omsorgsevne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...