Gå til innhold

Hva menes med....?


cathlin

Anbefalte innlegg

Hva betyr det når noen avslutter setninger med ... ?

For eksempel: 

Takk skal du ha... eller

Du går bedre hvis du legger ved dokumentet...  eller

Fint hvis du et eller annet...

Jeg forstår ikke hva alle prikkene skal bety. Hvorfor ikke avslutte en setning med vanlig punktum? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
8 minutter siden, cathlin skrev:

Hva betyr det når noen avslutter setninger med ... ?

For eksempel: 

Takk skal du ha... eller

Du går bedre hvis du legger ved dokumentet...  eller

Fint hvis du et eller annet...

Jeg forstår ikke hva alle prikkene skal bety. Hvorfor ikke avslutte en setning med vanlig punktum? 

 

Når noen avslutter sånn tenker jeg at de er betenkt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, morsan skrev:

Ironi, sarkasme, at man er oppgitt over noe …

Ja.... 

Det var en på mail..... som skrev med vanlige avsluttende setninger. I kortere mailer brukte han prikker etter hver setning.... Han er ikke typen som slår meg å være ironisk eller sarkastisk.... derfor syns jeg det var litt rart..... Er det litt sånn fyll inn det du vil, der jeg skriver prikker..... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Når noen avslutter sånn tenker jeg at de er betenkt. 

At de er i en tankeprosess og prikkene betyr dette må jeg tenke mer på? Jo noe i det sikkert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, cathlin skrev:

Ja.... 

Det var en på mail..... som skrev med vanlige avsluttende setninger. I kortere mailer brukte han prikker etter hver setning.... Han er ikke typen som slår meg å være ironisk eller sarkastisk.... derfor syns jeg det var litt rart..... Er det litt sånn fyll inn det du vil, der jeg skriver prikker..... 

Høres ut som han bruker prikkene feil. Det kan brukes for å understreke at man er ironisk osv, eller i en tankeprosess. Eller fordi man utelater noe relativt opplagt. Det skal ikke brukes som ordinær avslutning av en setning  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har aldri hørt at det betyr å være ironisk. Har lært at det kan bety mer til ettertanke eller i stedet  for å skrive osv. At noe står åpent. Til ettertanke. Skummelt hvis folk legger forskjellig mening til dette . Det kan skape dumme misforståelser. 

Anonymkode: b1a90...4c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...