Gå til innhold

Smerter ved samleie


Frksølekopp

Anbefalte innlegg

Frksølekopp

Jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne, but here it goes.

Hovedspørsmålet er vel hva kan jeg gjøre selv, mot smerter ved samleie? Mistenker at jeg har vestibulitt (jeg føler sviende smerte i skjedeinngangen) .

Jeg ønsker ikke gå til gynekolog med det første. I februar gikk jeg til gynekolog med spørsmål om hvorfor jeg fikk smerter og blødde ved samleie og ta celleprøve. Gynekologen fant en stor cyste (ufarlig, noe hun ikke formidlet slik at det ble en stressende mnd). Ergo, hun svarte ikke på spørsmålet i det hele tatt. I februar var jeg hos tre forskjellige gynekologer som skulle se på denne cysten, som måtte opereres ut. Jeg skal til gyn om 6 mnd da jeg hadde celleforandringer i tillegg, og opererte ut livmorhalstappen sammen med cysten. Altså, jeg har vært hos gyn hele februar uten å få svar på dette akkurat dette da alle var fokuserte på nevnte cyste.

Jeg orker derfor ikke gå til enda en, vertfall ikke samme som første, så hva kan jeg gjøre selv?

Tilleggsinformasjon
- fast partner i 10 år

- blødninger og noe smerte forsvant etter operasjonen
- bruker masse glid og GOD tid på forspill
- gjør ikke vondt med min egen finger(e) eller vibrator
- klør i skjedeinngangen
- kun de første støtende som gjør vondt (går over)
- kutte ut styrketrening er ikke aktuelt
- ingen nye kremer o.l i underlivet
- ikke sopp eller bakteriell vaginose (fått bekreftet av gyn) 

 

Vet noen ikke kan svare på dette konkret, men har noen opplevd samme? Er kjempe redd jeg har vestibulitt... 

Endret av Frksølekopp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...