Gå til innhold

NRK eller statskanalene blir i stadig økende grad mer og mer politisk farvet synes jeg.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ikke så tydelig synes jeg. Stadig mere forenklinger og uklarheter blir resultatet. Men du har som alltid rett. Folk må leve med så mye i dag.

Anonymkode: 34172...cb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Generelt er mediefolk opptatt av alt det slemme som skjer rundt omkring i verden og vil bringe det opp i lyset for å redde folk, derfor blir det en skjevfordeling til hvem som søker slike yrker. Mye 'feels over reals', lizzom.. Sånn har det alltid vært ja.

Men selv om det alltid har vært slik, har ikke alltid mediene vært så effektive til å påvirke folk, i ulike retninger, som idag, hvor en får medier inn dagen lang over alt, tror dette påvirker folk ganske mye. Hitler oppdaget dette og pøste ut fjernsyn til alle inbyggerne, fordi han fant ut hey dette kan jeg bruke til å påvirke folk i min favør

Problemet er selvsagt at det nytter ikke å bare være snill, noen ganger må en være slem også, altså ikke slem for å være ond, men slem for å være fornuftig og sørge for at ting holder i lengden. Men å være "snill"/feminisme isteden for kritisk debatt om reelle løsninger (som virker) forsvinner fra oppmerksomheten til folk

La meg gi et eksempel, hitler i tyskland, skal du bekjempe han, dagens feminister ville sagt at vi skulle bli venner med hitler og håpe han sparte oss, for en kan ikke krige for da dør sivilie, dette er trekk en kan mene er bra/dårlig, men ser en på resultatet, og spør seg selv ville verden vært bedre om fmeinistene "fikk det som de ville" og hitler vant krigen uten å krige, ville folk hatt det bedre, nei, noen ganger må en være "slem" for å unngå "enda slemmere" ting. F.eks Venezuela, folk fant ut hey fattige folk sliter, la oss innføre kommunisme og en diktator som sørger for at alt fordeles mer rettferdig. Ingenting kan gå galt da tenker fmeinistene, i mediene, men problemet er bare at virkeligheten kommer i veien

Medier påvirker folk, mer enn noen gang før i historien, vi vet nok ikke helt hvor dette ender siden dette er et nytt eksperiment, men tror samfunnet frot havner i ville veier om ting fortsetter slik vi er på vei

Lykke til uansett, Norge ☺️

Anonymkode: e283c...964

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi er enig i å være bekymret føler jeg. Innslagene er mere og mer like og sendes om igjen og om igjen inntil det trettende.Jeg synes de borgerlige dominerer nå og Ap handlingslammet.

At Hitler hadde TV er så nytt for meg at jeg ganske enkelt ikke tror det. Den historiske Hitler var en grusom diktator som bare brakte ødeleggelse til alt i sin vei og han ble jo beseiret ved freden i 1945 som skapte en helt ny verden og motstandskraft tror jeg.

Veldig glad for at du svarte. 😊❤Hverdagslivet er hva som betyr noe for oss alle. Man trenger ikke la radioen surre å gå. Man kan bruke AV knappen oftere. Alt er ikke bra for noen av oss tror jeg.😊

Anonymkode: 34172...cb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi er enig i å være bekymret føler jeg. Innslagene er mere og mer like og sendes om igjen og om igjen inntil det trettende.Jeg synes de borgerlige dominerer nå og Ap handlingslammet.

At Hitler hadde TV er så nytt for meg at jeg ganske enkelt ikke tror det. Den historiske Hitler var en grusom diktator som bare brakte ødeleggelse til alt i sin vei og han ble jo beseiret ved freden i 1945 som skapte en helt ny verden og motstandskraft tror jeg.

Veldig glad for at du svarte. 😊❤Hverdagslivet er hva som betyr noe for oss alle. Man trenger ikke la radioen surre å gå. Man kan bruke AV knappen oftere. Alt er ikke bra for noen av oss tror jeg.😊

Anonymkode: 34172...cb0

hehe snakket litt etter husken, måtte google for å være sikker

https://en.wikipedia.org/wiki/History_of_television_in_Germany

ganske vagt beskrevet i wikien står ikke hvor mange TVer som var ute i folks hjem eller på offentlige plasser, men virker som at det var begrenset i omfang før krigen

men nazistene planla å bruke dette for propaganda formål, og dersom det var bra for propaganda den gang, er det desto bedre nå til dags til det formålet

Så en må være kritisk til medier det er viktig :)

Anonymkode: e283c...964

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vi er blitt en nasjon med " selvdyrkere" vil kanskje mange si.

Vi hilser på fortida problemer på alle områder i dag virker det som.

Vår tids endelikt kanskje. Bare her omkring vokser frem utallige skoler og syvenedagshellige i full åpenhet og med med mye ressurser. For ressursene har ingen psrtier imot som vi har fått ved de fossile tingene.

Anonymkode: 34172...cb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er mye om småbarnsfamiliene i nrk som nok sliter som aller mest i dag.Men lite om det plutselig kalde være et. Men det er jo frodig og grønt i dag da.

Anonymkode: 34172...cb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er mye om småbarnsfamiliene i nrk som nok sliter som aller mest i dag.Men lite om det plutselig kalde være et. Men det er jo frodig og grønt i dag da.

Anonymkode: 34172...cb0

Er det kaldt i været nå? Syntes det er ganske gjennomsnittlig juni vær.

Anonymkode: c3d1f...19f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her er det drittkaldt. Jeg satte i kpntakten på varmepumpa etter tordenværet. Trenger en liten lunk fordi det er rått.Tenkte i retning av syke som kommer alene hjem i drosjen. Så kaldt er det her men jeg ha en infeksjon utvilsomt.

Anonymkode: 34172...cb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kanskje bra å ha dårlig råd. Mange sitter å ser mye " søppeltv" om dagene tror jeg også på jobben i mange institusjoner hvor pasientene bare låses inne utover visittiden da.

Anonymkode: 34172...cb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...