AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 Skrevet 13. juni 2019 Hvorfor er kominasjonen medisiner/alkohol farlig eller ikke bra? Anonymkode: 1cb92...21d 0 Siter
stjernestøv Skrevet 13. juni 2019 Skrevet 13. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er kominasjonen medisiner/alkohol farlig eller ikke bra? Anonymkode: 1cb92...21d Lurer jeg og på. Har tatt en cider i ny og ne nå, men det virker ikke som vival. Blir heller verre av det. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 Skrevet 13. juni 2019 Jeg drikker ca 1 gang i uken. Jeg går daglig på 10 mg zylprexa. Jeg drikker circa en halvflaske vodka 1 gang i uken. Går fint for meg, men sikkert individuellt. Anonymkode: a8d61...f69 0 Siter
ISW Skrevet 14. juni 2019 Skrevet 14. juni 2019 (endret) Spørsmålet ditt er altfor omfattende for å svare enkelt på. Det kommer veldig an på hvilken medisin. Generelt skal ikke store mengder alkohol kombineres med medisiner som har en dempende effekt på hjernen (typisk: beroligende, sovemedisiner, sederende antihistaminer eller opiater) fordi man får en dobbelt dempende effekt som kan føre til at man slutter å puste eller sover for tungt. Dette gjelder også ved store doser av noen antidepressiva eller antipsykotika. Ved enkelte typer beroligende som også har en dopaminerg effekt (benzo og Z-preparater) kan man i kombinasjon med alkohol også få paradoksale stimulerende effekter, psykoser, hallusinasjoner, aggresjon, osv, i noen tilfeller. Jeg vil bortsett fra disse medisinene meget ufaglig påstå at det i større grad er sykdommen enn medisinen som bør avgjøre om man skal drikke alkohol. Mine råd er: - Aldri drikk alkohol hvis du er ustabil, er aggressiv, har selvmordstanker eller har alvorlig angst - Aldri drikk alkohol for å selvmedisinere. Alkohol skal kun drikkes i positive anledninger - Ikke drikk store mengder alkohol alene - Ikke drikk alkohol for å løse et problem (fyllesyke inkludert). - Slutt å drikke hvis du er åpenbart påvirket eller merker at du gjør irrasjonelle ting. Jeg tror at hvis alle fulgte disse rådene ville vi knapt ha et problem med alkohol i verden. Endret 14. juni 2019 av issomethingwrong 2 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.