Gå til innhold

AAP og utenlandsopphold/ søknad erfarringer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg motar AAP og har søkt om å beholde AAP mens jeg er på to ukes ferie i utlandet. Jeg snakket med noen fra NAV akkurat nå som sagt at jeg får sannsynligvis avslag, det er noe hun har hørt bare at rammene er strengere nå (vet ikke). confused.gif

Har noen erfaringer rundt dette?

Hvor lenge er behandligstida for sånn?


Takk for svarene som kommer!

Anonymkode: eaaeb...07b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg motar AAP og har søkt om å beholde AAP mens jeg er på to ukes ferie i utlandet. Jeg snakket med noen fra NAV akkurat nå som sagt at jeg får sannsynligvis avslag, det er noe hun har hørt bare at rammene er strengere nå (vet ikke). confused.gif

Har noen erfaringer rundt dette?

Hvor lenge er behandligstida for sånn?


Takk for svarene som kommer!

Anonymkode: eaaeb...07b

Orker man å dra på ferie når man har AAP? Det gjorde ikke jeg.

Anonymkode: 88b3f...36e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest franklyscarlet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Orker man å dra på ferie når man har AAP? Det gjorde ikke jeg.

Anonymkode: 88b3f...36e

Det kommer vel an på hva som feiler en. Jeg fikk godkjent søknad om AAP nå som jeg skal en tur sørover. Det har jeg fått hver gang jeg har søkt😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, franklyscarlet skrev:

Det kommer vel an på hva som feiler en. Jeg fikk godkjent søknad om AAP nå som jeg skal en tur sørover. Det har jeg fått hver gang jeg har søkt😊

Takk for svar! Hvor lege er behandligstida for den? Jeg blir engstlig nå. Forresten, jeg er nå på utvidet oppfølging men det er ingenting planlagt for juli måned, jeg bare sender inn jobbsøknader selv.

Anonymkode: eaaeb...07b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis utenlandsoppholdet kommer i veien for et tiltak eller behandling er det er problem. Da mister man pengene og må søke om gjenopptagelse. Tror ikke det er så komplisert. Men hvis det ikke er noen tiltak i denne perioden og du likevel ikke har noen behandlingstime ol mener jeg at man skal kunne få beholde pengene ? 

Anonymkode: 43fb3...089

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
17 minutter siden, franklyscarlet skrev:

Det kommer vel an på hva som feiler en. Jeg fikk godkjent søknad om AAP nå som jeg skal en tur sørover. Det har jeg fått hver gang jeg har søkt😊

Da lurer jeg på om man ikke er frisk nok til å jobbe også.

Anonymkode: 88b3f...36e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da lurer jeg på om man ikke er frisk nok til å jobbe også.

Anonymkode: 88b3f...36e

Jeg er frisk nok til å jobbe og er nå i et arbeidsrettet tiltak som heter utvidet oppfølging men fremdeles får AAP! Det finnes varianter, vet du. Men der er IKKE relevant til innlegget mitt.

Anonymkode: eaaeb...07b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest franklyscarlet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da lurer jeg på om man ikke er frisk nok til å jobbe også.

Anonymkode: 88b3f...36e

Da er det et par ting du ikke har reflektert over😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da lurer jeg på om man ikke er frisk nok til å jobbe også.

Anonymkode: 88b3f...36e

Det er ordentlig trist at en som går på AAP skal høre slikt fra en annen som har/ har hatt AAP. Man møter nok uforstand og dømmende holdninger fra folk ang dette . Så hvordan kan de som selv sliter med ting være nedlatende mot andre som sliter?. Jeg gikk på AAP og reiste på ferie. Ungene og ektefellen min ville gjerne ha meg med. De trengte å oppleve noe positivt og normalt med en mor som hadde sittet depressivt og apatisk i en krok hele vinteren. Jeg kjempet mitt livs kamp og tok meg sammen. Fikk da kommentarer fra folk som kanskje misunnet meg mitt «enkle og fantastiske «liv? 

Anonymkode: 43fb3...089

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg motar AAP og har søkt om å beholde AAP mens jeg er på to ukes ferie i utlandet. Jeg snakket med noen fra NAV akkurat nå som sagt at jeg får sannsynligvis avslag, det er noe hun har hørt bare at rammene er strengere nå (vet ikke). confused.gif

Har noen erfaringer rundt dette?

Hvor lenge er behandligstida for sånn?


Takk for svarene som kommer!

Anonymkode: eaaeb...07b

En jeg kjenner godt fikk godkjent å reise 14 dager til Syden.  Vedkommende la ved en legeerklæring på at legen mente at vedkommende ville ha godt av å komme seg bort litt. 

Er litt usikker på tiden, men tror vedkommende søkte ca 4 uker før reisen.

Vil tro det bla kommer an på hvorfor den som søker går på aap og reisens hensikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk innvilget på dagen, ettersom jeg kommuniserte med min saksbehandler. Sendte søknad elektronisk etter å ha snakket med henne, med hun hadde allerede skrevet godkjent. Måtte selvsagt formelt søke skriftlig, selv om vi hadde snakket sammen.

Dette gjaldt to ulike turer til Spania på én uke hver. 

Var hos fastlegen på kontroll rett før, og etter turen, og tok også blodprøver. Psykologen hadde ferie selv, så jeg «skulket» ikke behandling hos DPS. 

Dermed oppfylte jeg kravet om at fraværet/ferien ikke var til hinder for den avtalte aktiviteten NAV hadde pålagt meg å delta i.

Så da beholdt jeg aap ved begge utenlandsturene👍🏼 Oppfyller de de enkle kravene beholder du trygden!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, usikker skrev:

Jeg fikk innvilget på dagen, ettersom jeg kommuniserte med min saksbehandler. Sendte søknad elektronisk etter å ha snakket med henne, med hun hadde allerede skrevet godkjent. Måtte selvsagt formelt søke skriftlig, selv om vi hadde snakket sammen.

Dette gjaldt to ulike turer til Spania på én uke hver. 

Var hos fastlegen på kontroll rett før, og etter turen, og tok også blodprøver. Psykologen hadde ferie selv, så jeg «skulket» ikke behandling hos DPS. 

Dermed oppfylte jeg kravet om at fraværet/ferien ikke var til hinder for den avtalte aktiviteten NAV hadde pålagt meg å delta i.

Så da beholdt jeg aap ved begge utenlandsturene👍🏼 Oppfyller de de enkle kravene beholder du trygden!

Lykke til!

Saksbehandleren min på AAP sier det er ikke henne som har ansvar for det men det går til en annet saksbehandler men hun vet ikke hvem den er... Veilederen min på Utvidet Oppfølging har ingen annelse heller, hun sier det er saksbehandleren din fra AAP som må bestemme, så jeg er helt forvirret. Og hvorfor sier saksbehandleren at det er mest sansynlig at jeg får svalsg forstår jeg ikke heller. Helt uten grunn, aktiviteter eller lignende å bare sitte her og gjør hva midt juli måned når aller blir borte?

Takk for svaret og jeg krysser fingrene mine at jeg får den innvilget!

Anonymkode: eaaeb...07b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest franklyscarlet

Jeg fikk beskjed om at siden reisen er av kort varighet, og ikke er til hinder for behandling, oppfølging eller tiltak, så får jeg dra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
18 minutter siden, franklyscarlet skrev:

Jeg fikk beskjed om at siden reisen er av kort varighet, og ikke er til hinder for behandling, oppfølging eller tiltak, så får jeg dra.

Jeg blir borte i to uker. Ingen avtalt aktivitet planlagt, jeg er ikke på kurs, behandling eller tiltak. Jeg møter av og til med veilederen min og vi planlege videre, jeg sender jobbsøknader selv og. Veilederen min var enig at juli er alle på ferie uantest og det blir ingen jobbintervju heller.

Hvor lenge etter du søkte fikk du svar? Det bilt veldig slitsomt psykisk for meg særlig når grunnen at jeg havnet på AAP har vært panikkangst og depresjon. Det hjelper ikke å leve med usikkerhet.

Anonymkode: eaaeb...07b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest franklyscarlet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir borte i to uker. Ingen avtalt aktivitet planlagt, jeg er ikke på kurs, behandling eller tiltak. Jeg møter av og til med veilederen min og vi planlege videre, jeg sender jobbsøknader selv og. Veilederen min var enig at juli er alle på ferie uantest og det blir ingen jobbintervju heller.

Hvor lenge etter du søkte fikk du svar? Det bilt veldig slitsomt psykisk for meg særlig når grunnen at jeg havnet på AAP har vært panikkangst og depresjon. Det hjelper ikke å leve med usikkerhet.

Anonymkode: eaaeb...07b

Det gikk fem virkedager😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...