Gå til innhold

Er dette sant?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

stjernestøv

Tok det opp i fjor med sykepleieren når det var så varmt, jeg holdt jo på å krepere. Men han hadde ikke hørt om dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
8 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Jeg ville vært naturlig skeptisk til enhver artikkel som bruker ordene «fucking up»...

Ok. Så da stemmer det ikke? Har sett flere som er på ap skriver at de reagerer negativt på veldig varme dager,og noen sykepleiere hadde sagt det til dem. Det er i usa, er det ikke kjent her i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Så da stemmer det ikke? Har sett flere som er på ap skriver at de reagerer negativt på veldig varme dager,og noen sykepleiere hadde sagt det til dem. Det er i usa, er det ikke kjent her i Norge?

Jeg skal fortelle deg hva det skyldes.

Det skyldes at mange AP utvider de små blodårene i huden (siden AP blokkerer de reseptorene som trekker blodårene sammen). Dette gjør at man kan få mer varmefølelse, men øker ikke temperaturen i kroppen. Det er beskrevet noen få tilfeller der det er mistenkt at AP kan føre til dysregulering av temperatur, men årsak er ikke klarlagt og du finner like mange der AP er mistenkt for å senke kroppstemperaturen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
3 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Jeg skal fortelle deg hva det skyldes.

Det skyldes at mange AP utvider de små blodårene i huden (siden AP blokkerer de reseptorene som trekker blodårene sammen). Dette gjør at man kan få mer varmefølelse, men øker ikke temperaturen i kroppen. Det er beskrevet noen få tilfeller der det er mistenkt at AP kan føre til dysregulering av temperatur, men årsak er ikke klarlagt og du finner like mange der AP er mistenkt for å senke kroppstemperaturen. 

Ok. Takk for forklaringen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

47 minutter siden, stjernestøv skrev:

Tok det opp i fjor med sykepleieren når det var så varmt, jeg holdt jo på å krepere. Men han hadde ikke hørt om dette. 

Når jeg er tykk så tåler jeg varmen mye dårligere enn når jeg er tynnere. Og jeg går på mye medisiner (men de samme hele tiden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
6 minutter siden, emilie321 skrev:

Når jeg er tykk så tåler jeg varmen mye dårligere enn når jeg er tynnere. Og jeg går på mye medisiner (men de samme hele tiden)

Jeg og er tykk nå, men var ikke det ifjor. Skulle tro jeg tålte varmen bedre da men gjorde ikke det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
20 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg og er tykk nå, men var ikke det ifjor. Skulle tro jeg tålte varmen bedre da men gjorde ikke det. 

I fjor var det ekstrem varme hele sommeren da. Det var flere som holdt på å krepere da 🙂

Jeg sov ute på terassen allerede i mai. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

I fjor var det ekstrem varme hele sommeren da. Det var flere som holdt på å krepere da 🙂

Jeg sov ute på terassen allerede i mai. 

Ja du har et poeng der,det var jo hete over alt da- 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det alle på AP og SNRI som fører til global oppvarming?

Anonymkode: a6d41...c56

He, he! Ja, vi er alle skyldige så nå kan vi få litt skyldsfølelse oppå alt det andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
På 14.6.2019 den 18.59, stjernestøv skrev:

Tok det opp i fjor med sykepleieren når det var så varmt, jeg holdt jo på å krepere. Men han hadde ikke hørt om dette. 

jeg tåler ikke varme mer. jeg koker om natta og smeltr i sommervarmen. jeg går på Fluoxetin mot angsten. det er SSRI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

På 14.6.2019 den 18.51, stjernestøv skrev:

Kan det forklare hvorfor jeg tåler varme så dårlig?

Bildet kan inneholde: tekst

Har du noen kilde? om det ikke står så bør du jo være litt skeptisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
5 minutter siden, Vimsa90 skrev:

Har du noen kilde? om det ikke står så bør du jo være litt skeptisk.

Var bare noen som la det ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg ser det ut som et utdrag av en forskningartikkel, men om hvor troverdig den forskningen er, er uvisst om en ikke vet hvem og hvor det kommer fra. Da er det god nok grunn til å være skeptisk :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Vimsa90 skrev:

For meg ser det ut som et utdrag av en forskningartikkel, men om hvor troverdig den forskningen er, er uvisst om en ikke vet hvem og hvor det kommer fra. Da er det god nok grunn til å være skeptisk :huh:

Det er så avgjort  ikke noe utdrag fra en forskningsartikkel. Det er vel en person på et forum som forteller om sine egne erfaringer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, frosken skrev:

Det er så avgjort  ikke noe utdrag fra en forskningsartikkel. Det er vel en person på et forum som forteller om sine egne erfaringer. 

nei, sikkert ikke.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...