Gå til innhold

Tror du at Historien gjentar seg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

At det går å se sammenliknbare punkt nå som kanskje bør vektlegges som "gjentagelse" av tidligere tider? 

Jeg tror selv ikke at Historien gjentar seg.

Anonymkode: a4369...a31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

historien har gjentatt seg, men aldri før i historien har folk hatt mer kunnskap til å forhindre at historien gjentar seg, så rent teoretisk sett er det jo mulig at det slutter nå

................ men, det tror jeg ikke noe på, historien vil gjenta seg sålenge vi bor her, men mennesket har også begrenset tid på jorden før historien gjentar seg og miljøet her endres slik at nye skapninger vil trives her og menneskene dør ut, sånn er historien, med mindre vi flytter til nye planeter da, igjenn det er muligheter for at historien skalta en helt ny vending siden vi er så velutviklede teknologisk sett,................. men tviler ☺️

lykke til

Anonymkode: be1f3...880

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi er blitt mer og mer en nasjon med " selvdyrkere" føler jeg. Oljenasjonen har mistet noe på veien føler jeg. 

Tenker på store norske idrettsutøvere.Når de mottok sin medalje og hyllest kunne jeg selv om jeg personlig er så fjernt fra idrett som vel mulig føle tårene trille. Det skjer aldri mer. Jeg bare registrerer det som et faktum liksom.

Anonymkode: a4369...a31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Folkehelsa var visst aldri bedre har jeg hørt. Min mor fortalte om tyttebær i heiene før snøen gikk ,fisk i elva og egendyrkede poteter. Rå poteter. Hvordan de først bodde i telt før de fikk datt opp noe og hvordan tenåringssøstrene bodde i fjøset på sommeren og stelte hjemme.

I dag tror jeg folk har det så forskjellig også i Norge.Jeg tror mange aldri får rett diagnose om noe diagnose overhode og oppfølging og behandling. Spesielt der nord. Jeg tror også mange rammes av slag uten kanskje aldri få kjennskap til det.

Det er de mest syke og forsvarsløse blant oss det går som hardest ut over. Ting som aldri blir bedre spør du meg.

Anonymkode: a4369...a31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har for eksempel skrevet å bare bedt dem bare glemme vår klagesak. Vi Jeg har for lite tiltro til systemet etter alle disse år.Vi kan alle bli syke tror jeg bare og ikke orke mer. Vi får nok aldri vite hva som virkelig skjedde den natten.

Anonymkode: a4369...a31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alt er ikke bare når folk blir eldre ofte syke.Da er det ofte så mye som går på halv tolv. De nærmeste er kanskje ikke helt unge og spreke lenger heller. Men man må aldri stoppe å håpe på bedring.Enkelte mennesker gifter seg i godt moden alder eksempler på det i dag.

Anonymkode: a4369...a31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror også mange rammes av slag uten kanskje aldri få kjennskap til det.

Jeg tror nok de aller fleste slagrammede merker at noe har skjedd.

"Drypp" kan være vanskelig å oppdage hos de med alvorlig demens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Folk sliter med så mye i dag tror jeg. Disse institusjonene er jo ofte bare ooobevaringsolasser drevet av ufaglærte som ikke tar tak i livstruende ting engang. som betennelse i synet.Nå er de ute å kjører om natten i all hemmelighet har jeg lest for å spare pengrr.Men helseministeren bretter opp ermene og rydder opp tror jeg.

Anonymkode: a4369...a31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk sliter med så mye i dag tror jeg. Disse institusjonene er jo ofte bare ooobevaringsolasser drevet av ufaglærte som ikke tar tak i livstruende ting engang. som betennelse i synet.Nå er de ute å kjører om natten i all hemmelighet har jeg lest for å spare pengrr.

Hvem er ute å kjører om natten?

Anonymkode: a85f0...3f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Var hva jeg tenkte på ja. Så flink du er med linker og til å svare.😊

Det går mot  full oppvask i eldresektoren nå vil jeg tro. " Ingen røk uten ild". Enkelte får visst aldri nok av utbyttemaksimering av helseforetak. Liknende er det visst i barnevernet har jeg lest i lokalavisa.

Anonymkode: a4369...a31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men må selvsagt bli mandag først og kontortid. Hvis ikke noe kan gjøres i natt da.

Anonymkode: a4369...a31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei hva jeg tenkte på var Historien. Mange er så opptatt av den historiske Hitler i mediene og alt hva skjedde i Tyskland. Rettsoppgjøret der vet man mye om det?

Jeg tror hva lever videre her i landet er Quislling . Alt som lite barn husker jeg mennesker som vendte kinnet bort på foto og det var kanskje nye slekter sin måte å gjenoppleve hva som hadde vært før " deres". Men mange historier er bare oppspinn tror jeg. Bare hvor folk jobbet.Flere forskjellige kilder sier helt forskjellig. Selv faktum var omstridt.

 

Anonymkode: a4369...a31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...