Gå til innhold

Efexor depot og høy hvilepuls


Nøttelita

Anbefalte innlegg

Jeg har brukt Efexor i ca 9 uker. De to siste ukene har jeg økt dosen til 225 mg. Jeg har etter dette fått en økning i særlig hvilepuls som jeg opplever som svært ubehagelig . Til vanlig har jeg hatt hvilepuls rundt 55, nå ligger den rundt 80, og jeg føler at hjertet banker hardt uten at det er angstrelatert. 

Er det flere med denne erfaringen, og er det farlig ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er normalt når du får noradrenalineffekten av Efexor. Da får du rett og slett mer adrenalin i kroppen, som en stund kan gi høyere puls og litt hjertebank. Etter hvert vil hjertet venne seg til dette slik at pulsen normaliserer seg igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, håper det ikke tar lang tid for det er ganske ubehagelig . Ellers er jeg kjempefornøyd med medisinen. Jeg har slitt med panikk og sosial angst, men har fått livet mitt tilbake og har det bedre enn på lenge . 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nøttelita skrev:

OK, håper det ikke tar lang tid for det er ganske ubehagelig . Ellers er jeg kjempefornøyd med medisinen. Jeg har slitt med panikk og sosial angst, men har fått livet mitt tilbake og har det bedre enn på lenge . 😀

Hvilepuls på 80 blir aldri farlig for hjertet. Godt å høre at du har god effekt! Blir det for jævlig er det bare å bruke en liten dose betablokker en periode for symptomene, men igjen, dette er helt normalt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og jeg som trodde at Efexor i doser hvor det blir et SNRI kan ØKE angst og uro. 

Anonymkode: d20aa...4fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg økte det litt i de to første ukene, men deretter forsvant det. Er tilbake i jobb og fungerer bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og jeg som trodde at Efexor i doser hvor det blir et SNRI kan ØKE angst og uro. 

Anonymkode: d20aa...4fc

Medisinens veier er også uransakelige 😂. Forberedte meg på uro, angst da jeg begynte på Wellbutrin, men det ble heller motsatt for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...