Gå til innhold

Antipsykotika abstinenser


Gjest elina777

Anbefalte innlegg

Gjest elina777

Men har fått resept på abilify tabletter så bare jeg får penger til å hente de ut ordner det seg vel med abstinensene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

FjellOgDalar

Jeg håper virkelig det ordner seg for deg på en eller annen måte. Slik du har det nå kan ikke være noe godt. At abstinens-begreptet kun gjelder for rusmidler synes jeg blir feil. Selve ordet abstinens betyr egentlig avholdenhet, og det er jo det det handler om. Symptomene som skyldes at man ikke får i seg noe man er vant til å ha i kroppen. Disse stoffene virker på hjernen, så for meg blir det logisk at det kan avstedkomme reaksjoner å slutte brått eller trappe ned for fort. Ikke om det ligger i respetgruppe A eller C aleine. Jeg merker det selv. Om jeg ikke tar Quetiapin blir jeg dårlig, får ikke sove, det voldsomme surret i hodet jeg opprinnelig fikk det for kommer med renter. Også blir jeg uvel med skjelvinger, kvalme, svetting, hodepine,  svimmelhet, humørsvingninger... Så jeg ville aldri bråsluttet på disse. Noe lignende hendte det jeg sluttet for raskt med Efexor. Ble kjempedårlig, så jeg måtte trappe ned mye saktere. 

Endret av FjellOgDalar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når du slutter på Risperidon får du etter 6-8 dager panikkangst. Dette varer ca. 4-6 dager. Står i pakningsvedlegget at de ikke må kuttes brått. Dette er lite kjent blant leger.   Av å bruke Zyprexa ble jeg alvorlig syk med feber og besvimte. Mange bivirkninger blir desverre  Aldri rapportert. Andre med lignende erfaringer?

Anonymkode: 505c6...aac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elina777

Jeg ble fin igjen etter bare en tablett zyprexa. Tror ikke jeg trenger høyere dose abilify likevel. Så nå vet jeg ikke helt hva jeg gjør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...