Gå til innhold

Penger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

"Du finner dem ikke på gata" som min far sa.

Allikevel på søttitall i storbyen finner jeg på fortauet en slump penger som jeg går til dengang Møllergaten 19 å leverer inn i ekspedisjonen med beskrivelse av funnsted  og tidspunkt. Gikk til Politiets julebord sa de og det virket som meget godt formål i grunnen. På samme måte som disse pallene under ting.

Jeg tror folk ofte mister når de går ut og inn av drosjer for 3 ganger senere har jeg funnet 500 kr slik på gaten i storbyen.

Nå er vi jo mye mer kontantløse. Tar dere ut kontanter mer i det hele tatt?

Anonymkode: 4a09f...d57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Du finner dem ikke på gata" som min far sa.

Allikevel på søttitall i storbyen finner jeg på fortauet en slump penger som jeg går til dengang Møllergaten 19 å leverer inn i ekspedisjonen med beskrivelse av funnsted  og tidspunkt. Gikk til Politiets julebord sa de og det virket som meget godt formål i grunnen.

Virkelig? Burde heller gått til Rikshospitalets barneavd.

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På samme måte som disse pallene under ting.

Jeg tror folk ofte mister når de går ut og inn av drosjer for 3 ganger senere har jeg funnet 500 kr slik på gaten i storbyen.

Nå er vi jo mye mer kontantløse. Tar dere ut kontanter mer i det hele tatt?

Anonymkode: 4a09f...d57

Har en bunke 500-lapper liggende hjemme.

Anonymkode: c4229...0b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

På samme måte som disse pallene under ting.

Hva mener du? 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nå er vi jo mye mer kontantløse. Tar dere ut kontanter mer i det hele tatt?

Ja, men jeg bruker selvfølgelig kortet mye mer enn jeg gjorde den gangen det var gebyrbelagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Merkelig.Dere virker så ubekymret. Men enkelte har jo rikelig tilgang til alt og banken har alltid sine beste på saken.😊

Anonymkode: 4a09f...d57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Merkelig.Dere virker så ubekymret. Men enkelte har jo rikelig tilgang til alt og banken har alltid sine beste på saken.😊

Anonymkode: 4a09f...d57

Hva mener du vi burde være bekymret for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Virkelig? Burde heller gått til Rikshospitalets barneavd.

Har en bunke 500-lapper liggende hjemme.

Anonymkode: c4229...0b5

Nå er det vel ikke så helt sikkert at den som hadde mistet hadde fullt så rikelig. Jeg følte at da hadde Politiet ansvaret for pengene og at den som hadde mistet hadde en mulighet til å få dem tilbake. Politiet på den tiden fortjente mange julebord tror jeg. Men Rikshospitalets barneavdeling er jo et flott formål for frie midler. Det anbefales alle. 😊Bedrifter har ofte panteordninger og rutiner for ting som ikke blir hentet som går til julebord. Det husker jeg fra jeg var i arbeidslivet. Noe jeg var .

En annen ting er at det er ikke bare å gå til Politiet iallefall var det ikke det dengang. Ganske mørkt og litt skummelt var det der. Ikke et sted man stoppet lenge om man kunne slippe.

Anonymkode: 4a09f...d57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Merkelig.Dere virker så ubekymret.

Jeg vil heller si det er du som er overbekymret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vet ikke. Med alt det jukset og bedrageri som er i dag kan hvem som helst bli lurt trill rundt tror jeg. Når jeg ser tilbake tror jeg til og med mange menneskers fine examener bare har vært fixa. Mye overleverte sannheter kommer ikke til å stå i fremtiden tror jeg.

Anonymkode: 4a09f...d57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Virkelig? Burde heller gått til Rikshospitalets barneavd.

Har en bunke 500-lapper liggende hjemme.

Anonymkode: c4229...0b5

Kjære deg. Håper du passer godt på når du går inn og ut av taxiene.😊

Anonymkode: 4a09f...d57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke. Med alt det jukset og bedrageri som er i dag kan hvem som helst bli lurt trill rundt tror jeg.

Hvilket juks og bedrageri tenker du på? Kan ikke huske at jeg noen gang har blitt svindlet og lurt.

Anonymkode: c4229...0b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, slabbedask skrev:

Jeg vil heller si det er du som er overbekymret.

Rett som det er så er det svikt i disse fine nettverkene synes jeg. Spesielt syke og svake kan være ekstremt utsatt tror jeg. Man ser nok ikke annet enn toppen av isfjellet ennå.

Anonymkode: 4a09f...d57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rett som det er så er det svikt i disse fine nettverkene synes jeg. Spesielt syke og svake kan være ekstremt utsatt tror jeg. Man ser nok ikke annet enn toppen av isfjellet ennå.

Anonymkode: 4a09f...d57

Denne tråden handler om (redusert) bruk kontanter. Er det nettbankene og andre "nettverk" for økonomiske overføringer du synes svikter for ofte? Det hender jo, men ikke akkurat "rett som det er"? På hvilken måte rammes syke og svake hardere enn andre av tekniske feil?

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Jeg har både funnet og mistet penger/lommebøker. Jeg tror jeg har gått i pluss. Finner jeg en lommebok så leverer jeg (har funnet 3 i mitt liv så langt), finner jeg sedler så beholder jeg de selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 time siden, laban skrev:

Denne tråden handler om (redusert) bruk kontanter. Er det nettbankene og andre "nettverk" for økonomiske overføringer du synes svikter for ofte? Det hender jo, men ikke akkurat "rett som det er"? På hvilken måte rammes syke og svake hardere enn andre av tekniske feil?

Vi overlater mer og mer ansvar for svake og syke til ofte sviktende nettverksløsninger. Også ofte dem som fronter mediaoppslagene etter at det har vært noe.

Anonymkode: 4a09f...d57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 minutter siden, Worrysome plenty skrev:

Jeg har både funnet og mistet penger/lommebøker. Jeg tror jeg har gått i pluss. Finner jeg en lommebok så leverer jeg (har funnet 3 i mitt liv så langt), finner jeg sedler så beholder jeg de selv.

Klart som blekk den foretrukne valg.😭

Anonymkode: 4a09f...d57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vi overlater mer og mer ansvar for svake og syke til ofte sviktende nettverksløsninger. Også ofte dem som fronter mediaoppslagene etter at det har vært noe.

Anonymkode: 4a09f...d57

Hvis du mener syke og svakes personlige nettverk som pårørende og venner, forstår jeg ikke hva det har i en tråd om kontantbruk å gjøre. Men det er ikke min tråd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi overlater mer og mer ansvar for svake og syke til ofte sviktende nettverksløsninger. Også ofte dem som fronter mediaoppslagene etter at det har vært noe.

Anonymkode: 4a09f...d57

Det er ikke finansnærina som har tapt renter på grunn av manglende muligheter til overføringer.

Anonymkode: 4a09f...d57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, laban skrev:

Hvis du mener syke og svakes personlige nettverk som pårørende og venner, forstår jeg ikke hva det har i en tråd om kontantbruk å gjøre. Men det er ikke min tråd...

Jeg tror aldri vi vil forstå hverandre hvor mye vi enn prøvet.

Anonymkode: 4a09f...d57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke finansnærina som har tapt renter på grunn av manglende muligheter til overføringer.

Anonymkode: 4a09f...d57

Jeg forstår ingen ting.

Anonymkode: c4229...0b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...