Gå til innhold

Jeg er bitter.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er bitter pga. følgende grunner:

Jeg er svak.

Jeg er stille.

Jeg sliter sosialt.

Jeg er slank. Menn bør ikke være slanke.

Jeg har ingen venner.

Jeg ble mobbet og opplevde rasisme.

Jeg ble utsatt for seksuelle overgrep.

Jeg ble utsatt for psykisk og fysisk vold.

Jeg hater livet mitt. Jeg er paranoid og har lav selvbilde. Selvtillit har jeg heller ikke. Pga. det som nevnt over prøvde jeg 2 ganger å ta livet mitt. Min psykisk helse er veldig dårlig. Og det er akkurat derfor jeg er bitter. Når jeg se folk le for eksempel, får jeg en trang til å slå de. Folk som har det bra er på en måte min fiende. 

Jeg vet ikke hva jeg vil med dette innlegget. Jeg tenkte at det kan kanskje være lurt å dele mine tanker med dere, slik at dere kan kanskje komme med tips og råd. For jeg vet det er ikke bra å være sur og bitter. Men jeg trenger hjelp til å slutte å være bitter.

 

 

Anonymkode: 07321...d92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Istedet for å ha fokus på å slutte å være bitter (god tanke men ekstremt vanskelig å gjennomføre), kanskje du heller kan ha fokus på hva som gjør deg godt og hva som fungerer positivt i livet ditt? Inhale the good shit, exhale the bullshit... osv osv.. gammelt internett-ordtak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva hjelper det å klandre seg selv slik du gjør? Ta det opp med fastlegen og få det ut av verden.

Anonymkode: aecab...064

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva hjelper det å klandre seg selv slik du gjør? Ta det opp med fastlegen og få det ut av verden.

Anonymkode: aecab...064

Opp i ledertrøya i eget liv😊

Anonymkode: aecab...064

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva hjelper det å klandre seg selv slik du gjør? Ta det opp med fastlegen og få det ut av verden.

Anonymkode: aecab...064

Hva kan fastlegen gjøre med sånt. Nei, det kan man lure på.

Anonymkode: a225f...a96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva kan fastlegen gjøre med sånt. Nei, det kan man lure på.

Anonymkode: a225f...a96

Fastlegen er der for deg. Han/hun kan også henvise deg videre så du kan få hjelp til å bearbeide det vonde. På den måten kan du få det bedre og da vil du mest sannsynlig få mindre slike tanker. 

Prøv da vel, kanskje du blir positivt overrasket 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Nei, livet er ikke rettferdig. Det er sikkert.

 

Overgrep og vold, og utstøting er noe av det værste man kan oppleve, og du har opplevd det alt.

Det gjelder jo å prøve å få det godt resten av livet. Men det er jo lettere sagt enn gjort. Det å treffe andre med samme erfaringer tror jeg kan være bra. Støttegrupper og slikt.

Anonymkode: b1d3c...b2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Prøve å forstå hvilke ganger det er det lille over Jeget på skulderen ens som snakker og er altfor streng mot deg selv. Man må prøve å forstå seg selv mere tror jeg. Være litt snill med seg selv også. Når folk er  mye syke noe man naturlig blir etter en så tøff livstraumer  så er  alt overskuddet lite ganske enkelt. Slik ville alle hatt det.

Kanskje du er så dårlig at du trenger en prat med fastlegen.En medisin kan være grei å ha ved behov om man har liten oppfølging ellers.

Anonymkode: aecab...064

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bitterhet er som en gift. Dessverre smaker bitterhet merkelig godt og man gir ikke slipp på den så lett. Det finnes veldig mange ting i livet som kan gi grunn til bitterhet , mer enn nok til at de fleste kan føle på bitterhet. Vår bitterhet kan være rettet mot andre men den ødelegger bare oss selv. Hvis vi ble klar over hvor skadelig bitterhet er hadde vi kanskje vært mer åpen for å bli kvitt den ?. Bitterhet har mørklagt tanker og røvet mye glede for min del. Tilgivelse er viktig men ikke så lett å få til. Først trenger man å bli sett , hørt og forstått. Invitere noen inn i det vanskelige og dele det med noen. Og ofte trenger man hjelp til å lukke døren til det som var for å ta steget ut i nytt landskap. 

Anonymkode: 52e9c...1b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...