Gå til innhold

Motivasjon


Gjest Surrehuggu

Anbefalte innlegg

Gjest Surrehuggu

Er det noen andre her som periodevis må motivere seg selv omtrent daglig for å greie å ta medisinene sine? 

Jeg sliter med dette i perioder, og har det sånn nå. Håper det snart går over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt det slik på grunn av alle bivirkninger som har gjort at jeg har vært enda mindre funksjonell enn til vanlig. Har uansett tatt medisin som forskrevet.

Endret av Fionys
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Surrehuggu
7 timer siden, Fionys skrev:

Jeg har hatt det slik på grunn av alle bivirkninger som har gjort at jeg har vært enda mindre funksjonell enn til vanlig. Har uansett tatt medisin som forskrevet.

Ja, jeg har også gjort det. Med unntak av tre ganger hvor jeg den ene gangen sluttet fordi jeg følte meg frisk (var nok pga hypomani), og den andre gangen fordi jeg følte at medisinene ikke funket (pga depresjon). Den tredje gangen på grunn av en heftig overdose hvor jeg måtte ha noen dagers pause til alt var ute av kroppen. Alle gangene måtte jeg begynne helt fra scratch igjen. Men innimellom, selv om jeg tar medisinene mine, får jeg en veldig aversjon mot dem. Og mot sykdommen. Vil liksom ikke forholde meg til noen av delene. Men med viljestyrken må jeg jo bare gjøre det. 

Endret av Surrehuggu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Surrehuggu skrev:

Ja, jeg har også gjort det. Med unntak av tre ganger hvor jeg den ene gangen sluttet fordi jeg følte meg frisk (var nok pga hypomani), og den andre gangen fordi jeg følte at medisinene ikke funket (pga depresjon). Den tredje gangen på grunn av en heftig overdose hvor jeg måtte ha noen dagers pause til alt var ute av kroppen. Alle gangene måtte jeg begynne helt fra scratch igjen. Men innimellom, selv om jeg tar medisinene mine, får jeg en veldig aversjon mot dem. Og mot sykdommen. Vil liksom ikke forholde meg til noen av delene. Men med viljestyrken må jeg jo bare gjøre det. 

Jeg har bestemt meg for å slutte med medisin fordi jeg har så mange bivirkninger, men skal gjøre det i samarbeid med psykiater for jeg trenger en plan B hvis jeg blir dårligere uten medisin å må starte opp igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...