Gå til innhold

Kupton: White coat hypertensjon


ISW

Anbefalte innlegg

Hei,

Var på min årlige helsesjekk i regi av jobben i går. Jeg har kontroll på de aller fleste frykter ifm. egen helse. Med ett unntak: Jeg har angst for blodtrykksmålinger hos legen. Ikke slik at jeg ikke vil gjøre det, men sitter jo og venter på «dommen» og hater når mansjetten blåses opp. Da blir jo blodtrykket deretter.

Målingene viste, i rekkefølge:

170/100

155/95

150/95

130/85

Etter dette sa legen seg fornøyd, men han var noe bekymret for at jeg i løpet av en hektisk arbeidsdag kanskje hadde perioder hvor blodtrykket var for høyt. 

Jeg er nok aldri så stresset som når jeg tar blodtrykket. Dette var etter noen timer på jobb i tillegg. Hvis jeg måler blodtrykket selv (noe jeg ikke gjør så ofte lengre) starter det som regel på 130/80 og synker til 105/60. Men det er liggende avslappet på sofaen.

Trenger jeg gjøre noe med dette, eller tror du det stort sett skjer når legen tvinger meg til å måle blodtrykket? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Sånn har jeg det også. En gang fikk jeg til og med panikk tendenser når legen skulle måle. Men hjemme er det fint.

Anonymkode: 3e996...ac2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...