Gå til innhold

Hudreaksjon på lamictal - hva gjør jeg?


susis

Anbefalte innlegg

Jeg har blitt veldig rød, varm og sår/ litt sensitiv i ansiktet. Dette kom gradvis og jeg har gått sånn en stund i håp om at det skulle gi seg. Jeg tror kanskje det kom når jeg trappet opp fra 300 til 400. Jeg gikk så ned igjen til 300 uten at det hjalp, det blir egentlig verre. Jeg har ventet en stund fordi jeg har så veldig liten lyst til å slutte, siden dette har hatt en positiv virkning og jeg er redd for å komme tilbake der jeg var

Spørsmålet er: 

Må jeg slutte helt for at det skal forsvinne

Vil det forsvinne når jeg har sluttet helt, og hvor lang tid vil det ta?

Kan jeg begynne igjen uten å få det tilbake? 

Tror dere jeg vil bli dårlig igjen på den tiden det tar å komme opp på rett nivå igjen. 

Jeg skal kontakte lege, men kunne tenkt meg å fått litt svar her inne fra de som vet eller har erfaring med det i tillegg. 🙂

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 timer siden, susis skrev:

Jeg har blitt veldig rød, varm og sår/ litt sensitiv i ansiktet. Dette kom gradvis og jeg har gått sånn en stund i håp om at det skulle gi seg. Jeg tror kanskje det kom når jeg trappet opp fra 300 til 400. Jeg gikk så ned igjen til 300 uten at det hjalp, det blir egentlig verre. Jeg har ventet en stund fordi jeg har så veldig liten lyst til å slutte, siden dette har hatt en positiv virkning og jeg er redd for å komme tilbake der jeg var

Spørsmålet er: 

Må jeg slutte helt for at det skal forsvinne

Vil det forsvinne når jeg har sluttet helt, og hvor lang tid vil det ta?

Kan jeg begynne igjen uten å få det tilbake? 

Tror dere jeg vil bli dårlig igjen på den tiden det tar å komme opp på rett nivå igjen. 

Jeg skal kontakte lege, men kunne tenkt meg å fått litt svar her inne fra de som vet eller har erfaring med det i tillegg. 🙂

 

 

Vet ikke. Bortsett fra at det blir verre etter du gikk ned på dose, og at duver VELDIG rød høres det ut som samme som jeg fikk da jeg gikk fra 700 til 800. Gikk ned til 600, og det forsvant. Prøvde gå opp til 700 igjen, og det kom tilbake. Nå trapper jeg opp med 25 mg i slengen og tar Zyrtec ved siden av. Ligger på 650 nå, og det går foreløpig bra.

Men siden du er VELDIG rød og det bare blir verre, bør du kanskje kontakte lege ganske snart? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...