Gå til innhold

Hjemme abort


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! Jeg lurer på om noen har erfaringer når det gjelder medisinsk abort hjemme eller på sykehus? Var det helt forferdelig vondt eller var det sånn at du tålte det?

Var på sykehuset idag og tok den første pillen. Men gruer meg helt sykt til fredag når jeg skal ta de andre pillene. Er redd det gjør så vondt at det er en utholdelig smerte at jeg besvimer og mister alt for mye blod. Jeg har veldig sterke mensensmerter fra før av, er smertene som menssmerter? Hørte noen sa det var værre en å føde. Jeg er 7 uker og 5 dager på vei. Abort er det eneste valget jeg har dessverre.

Anonymkode: 85916...22e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hei

Har tatt hjemmeabort tidligere i år, 6 uker på veg. Jeg hadde sinnsykt vondt i brystene  og var ellers dårlig i form. Selve aborten får du smertestillende for slik at det ikke skal gjøre vondt. Disse tar du før du begynner å få vondt. Du må bare fortsette å ta de. 
Regner med du har fått et brev fra sykehuset, om hvordan alt skal foregå. Du har også en sykepleier som ringer deg i løpet av disse dagene, og du må bare spørre de om du lurer på hva som helst. Gjerne skriv ned hvordan du føler deg og hvordan du blør disse dagene.

Jeg blødde ganske mye i noen uker etterpå. Det sprutet ut av meg hver gang jeg var på do, som var minst en gang i timen, og jeg burde gått til legen mye tidligere enn jeg gjorde, for det var rester igjen, og det måtte skrapes ut. Det var gjort på 1 minutt, og var ikke ubehagelig. Bare utrolig fint å forstå hvorfor jeg blødde så mye som jeg gjorde. Så jeg blødde i 2 uker til, men da mye mindre. Så var det hele over. Men jeg hadde mistet så mye blod at jeg måtte ha 2 liter blod. Etterpå følte jeg meg fin igjen. 
Jeg har også vonde mens smerter til vanlig, men jeg syns de smertestillende jeg fikk hjalp. Og regner med du vet dette fra før av, men naproksen hjelper også mot mens smerter.

Det viktigste er å ha noen der, som er der for deg, og helst ikke gjør dette alene, for det er mye for en person å takle. Lykke til! ❤️ 

Anonymkode: f4ff9...804

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.6.2019 den 15.19, AnonymBruker skrev:

Bruk sikker prevensjon heretter.

Anonymkode: 00701...e6e

For du vet at hun ikke har gjort det? All prevensjon kan svikte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...