Gå til innhold

Bok-tips


 cilie

Anbefalte innlegg

Hei!

Jakter på ferie-boken! Noen som har vært borti:

Asta av Jon Kalman Stefansson?

Jeg har heller ikke lest Helga Flatlands En moderne familie eller Geir Gulliksens Historie om et ekteskap, som også ligger her. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

mariaflyfly

Ikke hørt om den første du nevner, men likte godt de to andre! 😊

Jeg har ei lang liste over bøker jeg skal gjennom i sommer, og har allerede rukket to. Nå leser jeg den nye boka om Elling. Har ikke kommet så langt ennå, men det lover godt. Leste den nyeste til Jo Nesbø i forrige uke (ekstremt spennende! Jeg var ikke til å snakke til på to dager mens jeg holdt på!) + Shazia Majid sin Ut av skyggene. Kjempeinteressant!

Jeg har lest den første Byens spor- boka til Saabye Christensen og gleder meg til å ta fatt på nummer to. 

Ellers ligger Lærerinnens sang av Vigdis Hjort klar her, samt Leksikon om lys og mørke av Simon Stranger. Og Ingenting å angre på av Trude Marstein. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, cilie skrev:

Hei!

Jakter på ferie-boken! Noen som har vært borti:

Asta av Jon Kalman Stefansson?

Jeg har heller ikke lest Helga Flatlands En moderne familie eller Geir Gulliksens Historie om et ekteskap, som også ligger her. 

 

Jeg har lest "En moderne familie" og ble bare sittende og irritere meg over voksne barns oppførsel over godt voksne foreldres livsvalg... Skjønner ikke helt alt skrytet den har fått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly
54 minutter siden, Lillemus skrev:

Jeg har lest "En moderne familie" og ble bare sittende og irritere meg over voksne barns oppførsel over godt voksne foreldres livsvalg... Skjønner ikke helt alt skrytet den har fått.

Jeg synes det var noe av det som gjorde boka interessant, jeg. Og kanskje litt (ufrivillig) morsom. Men den er velskrevet og underholdende, synes jeg. Og det er jo interessant å se hvilke sterke, og tildels barnslige, reaksjoner foreldrenes skilsmisse skapte hos de voksne barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, mariaflyfly skrev:

Ikke hørt om den første du nevner, men likte godt de to andre! 😊

Jeg har ei lang liste over bøker jeg skal gjennom i sommer, og har allerede rukket to. Nå leser jeg den nye boka om Elling. Har ikke kommet så langt ennå, men det lover godt. Leste den nyeste til Jo Nesbø i forrige uke (ekstremt spennende! Jeg var ikke til å snakke til på to dager mens jeg holdt på!) + Shazia Majid sin Ut av skyggene. Kjempeinteressant!

Jeg har lest den første Byens spor- boka til Saabye Christensen og gleder meg til å ta fatt på nummer to. 

Ellers ligger Lærerinnens sang av Vigdis Hjort klar her, samt Leksikon om lys og mørke av Simon Stranger. Og Ingenting å angre på av Trude Marstein. 

Takk for tips! Da ble de to med. Asta er ganske ny og skal leses senere. Jeg elsker Trude Marstein og har faktisk ikke lest Ingenting å angre på, men nå er den lagt av i bokhandelen. Lærerinnens sang vil også bli lest👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Lillemus skrev:

Jeg har lest "En moderne familie" og ble bare sittende og irritere meg over voksne barns oppførsel over godt voksne foreldres livsvalg... Skjønner ikke helt alt skrytet den har fått.

Husker du skrev det i fjor også, så nå er jeg spent på hva jeg synes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ferdig m historien om et ekteskap og. Merkelig bok.

Nå blir det Historien om Asta, Ingenting å angre på(om jeg virkelig ikke har lest den) og Serotonin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, XbellaX skrev:

@cilieKom over denne i går og tenkte på deg: https://www.nrk.no/kultur/xl/sommerens-beste-lesetips-1.14593331

Savner krimtips i den lista de har der.....

Herlig, takk👏😊

Jeg vurderer å lese krim igjen, all den tid det frister å bli helt revet med i et plot og ikke dvele ved for mange eksistensielle spørsmål øvrig litteratur kan medføre her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Jeg holder nå på med bok nr. to i Saabye Christensens serie, Byens spor. Likte kjempegodt den første, elsker denne. Anbefales på det varmeste!

Fullførte Ingenting å angre på av Trude Marstein for to dager sida. Den merkeligste boka jeg har lest på lenge. Noen andre som har lest den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
På 30.6.2019 den 17.46, mariaflyfly skrev:

Jeg holder nå på med bok nr. to i Saabye Christensens serie, Byens spor. Likte kjempegodt den første, elsker denne. Anbefales på det varmeste!

Fullførte Ingenting å angre på av Trude Marstein for to dager sida. Den merkeligste boka jeg har lest på lenge. Noen andre som har lest den?

Jeg er nettopp ferdig med Ingenting å angre på nå. Kjenner den må fordøyes litt. Tidvis veldig omstendelig, samtidig intens på en måte. Jeg kjenner meg igjen i mange av refleksjonene som gjøres. Usikker på om jeg liker slutten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, cilie skrev:

Jeg er nettopp ferdig med Ingenting å angre på nå. Kjenner den må fordøyes litt. Tidvis veldig omstendelig, samtidig intens på en måte. Jeg kjenner meg igjen i mange av refleksjonene som gjøres. Usikker på om jeg liker slutten..

Jeg hadde håpet at slutten var litt mer oppklarende. Likte den ikke. 

Nå holder jeg på med den tredje boka i Byens spor-serien, og den er helt fantastisk. Dette må være det beste Saabye Christensen har skrevet siden Beatles og Halvbroren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, mariaflyfly skrev:

Jeg hadde håpet at slutten var litt mer oppklarende. Likte den ikke. 

Nå holder jeg på med den tredje boka i Byens spor-serien, og den er helt fantastisk. Dette må være det beste Saabye Christensen har skrevet siden Beatles og Halvbroren. 

Må lese den serien, skjønner jeg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...