Gå til innhold

Zoloft og forelskelse


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg ligger her og får ikke sove og funderer litt. De siste fem årene har jeg stått på zoloft (50mg). Det har gjort underverker for angst og tvangstanker, men jeg føler meg ellers ganske flat følelsesmessig. Jeg har datet 4-5 menn i løpet av disse årene. Noen i korte perioder og noen i lengre. Bra menn, men jeg har ikke blitt forelsket i noen av de. Det har absolutt vært følelser der, og jeg har selvsagt blitt glad i de, men jeg har som sagt ikke kjent på noen forelskelse. Det er som om jeg ikke klarer å oppnå den følelsen lenger. Kan dette ha en sammenheng med at jeg går på antidepressiva? Er det noen andre som har erfaring med dette, eller som blir forelsket selv om de bruker denne typen medisiner? Jeg trenger forøvrig ikke å være superforelsket for å være i et forhold, men jeg er bare nysgjerrig på om det har en sammenheng med medisiner eller ikke. 

- Kvinne 34

Anonymkode: b27b9...82d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vel jeg gikk på de i 15 år før jeg sexlysten og evnen ble like bra som før jeg begynte på de. Det er jo ett faktum att de påvirker sexlyst. Forelskelse vet jeg ikke. 

Anonymkode: af61c...260

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vel jeg gikk på de i 15 år før jeg sexlysten og evnen ble like bra som før jeg begynte på de. Det er jo ett faktum att de påvirker sexlyst. Forelskelse vet jeg ikke. 

Anonymkode: af61c...260

Ja, her har merket det litt mht sexlyst jeg også. Ikke så mye som jeg fryktet heldigvis. Men for min del var det kanskje like greit med en liten reduksjon av libido 😅 kjipere med fravær av forelskelse for min del. 

Anonymkode: b27b9...82d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo prøve brintellix da og se om de gjør en forskjell. De påvirker ikke libidoet og er et minst like godt Ad for veldig mange. Selv blir jeg ikke avflatet på de. men jeg vet jo ikke om de er en bedre medisin på deg. Selv er jeg glad i å stadig prøve nytt når det er noe med de gamle jeg ikke er helt fornøyd med. tenk om de virker bedre, tenker jeg og setter i gang.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, tilstede skrev:

Du kan jo prøve brintellix da og se om de gjør en forskjell. De påvirker ikke libidoet og er et minst like godt Ad for veldig mange. Selv blir jeg ikke avflatet på de. men jeg vet jo ikke om de er en bedre medisin på deg. Selv er jeg glad i å stadig prøve nytt når det er noe med de gamle jeg ikke er helt fornøyd med. tenk om de virker bedre, tenker jeg og setter i gang.😊

Takk for tips, tilstede 😊 jeg er litt redd for å prøve nye ting når jeg har funnet noe som funker. Er redd for at angsten skal blusse opp igjen eller at zoloft plutselig ikke funker lenger hvis jeg bytter og så bytter tilbake. Men jeg skal høre med legen min 😊👍

Anonymkode: b27b9...82d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, tilstede skrev:

Du kan jo prøve brintellix da og se om de gjør en forskjell. De påvirker ikke libidoet og er et minst like godt Ad for veldig mange. Selv blir jeg ikke avflatet på de. men jeg vet jo ikke om de er en bedre medisin på deg. Selv er jeg glad i å stadig prøve nytt når det er noe med de gamle jeg ikke er helt fornøyd med. tenk om de virker bedre, tenker jeg og setter i gang.😊

Jeg leste litt om brintellix nå, og det kan virke som den hovedsakelig brukes mot depresjon. Jeg har slitt med ocd og panikkangst. Også står faktisk nedsatt interesse for sex oppført som en vanlig bivirkning. 🤔 Men så bra at du ikke har merket noe til det 😊👏

Anonymkode: b27b9...82d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...