Gå til innhold

EUPF og prevensjonsmidler


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! Jeg fikk diagnosen borderline personlighetsforstyrrelse i fjor sommer. Det i seg selv er vanskelig, men samtidig sliter jeg med kraftige smerter ved menstruasjon. Det er blitt vanlig at smertene forårsaker oppkast og besvimelser samt nærmest immobilitet hvis jeg kan si det på den måten. Har hatt lavt nivå med jern, det er stabilt nå og besvimelser forekommer likevel. Jeg ønsker heller ikke barn. Har hittil prøvd p-stav og nesten alle typer p-piller utenom jasmin(?). Har avsluttet hovedsakelig pga forverring av humør. Nå i dag er jeg også bekymret for slik behandling pga en spiseforstyrrelse - i frykt for å legge på meg. Jeg er årlig til sjekk hos gynekolog pga tidligere godartede cyster. Jeg er også ofte plaget med UVI og forstoppelse. Fastlegen mener det ikke er endometriose, men jeg er ikke interessert i noen form for diagnose. Spørsmål er som følger.. hva slags prevensjonsmiddel er det større sannsynlighet for å trives med mtp det jeg har utdypet? Og kunne jeg hatt det bedre hvis jeg f.eks steriliserte meg eller fjernet livmor? Slik jeg har forstått det så vil ofte humørsvingninger være en risiko, og det blir fryktelig slitsomt når det overlapper EUPF. 

Takk på forhånd!

Anonymkode: 5e128...e50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...