Gå til innhold

Menstruasjonsplager


Akåsju

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har alltid hatt lang mensperiode men de siste to-tre årene har den økt, det starter med småblødning/brunlig utflod de første dagene (opptil en uke) før blødningene virkelig tar til. Da har jeg kraftige blødninger to-tre dager, ofte kommer det klumper også, før det avtar igjen. Jeg registrerer mensen på en lapp fra første blødning viser seg til det er over og de siste gangene har det vart over i to og en halv uke! Jeg har nylig vært hos gynekolog, han fant en muskelknute i livmoren og en cyste på ene eggstokken. Ble henvist til MR av bekkenet for å sjekke livmoren og til oppfølging av cysten om 3 måneder. Tok flere prøver for å sjekke fare for kreft og disse var negative, heldigvis. Jeg har nå fått valg om jeg ønsker å fjerne muskelknuten, den er bare ca 2 cm stor, befinner seg på innsiden av livmoren og jeg lurer på om den kan være årsaken til de langvarige mensenperiodene? Min mor og bestemor kom ikke i overgangsalder før nærmere 60 år, jeg er akkurat passert 40 og orker ikke gå sånn her i femten år til! Er ferdig med å få barn! Hvor store sjanser vil en slik operasjon være for å bli kvitt de kraftige blødningene? Det vil også bli vurdert om jeg må gå på provera før inngrepet, jeg reagerte med store humørsvingninger når jeg gikk på p-piller og har nettopp vært gjennom en depresjon, vil absolutt ikke trigge kroppen i fht dette, er det mulig å unngå forbehandling før operasjonen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...