Gå til innhold

Finnes det noen felles retningslinjer for psykiatere og leger i Norge?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Både psykiateren og fastlegen min er utenlandske , middelaldrende menn. De snakker begge dårlig norsk. Jeg er litt fortvilet over situasjonen. Pga språket føler jeg at det er vanskelig å ha en dyp samtale og jeg stresser med å gjøre meg forstått. Dessuten har legen en del rare meninger. Han er uenig i alt andre spesialister mener og sier at yoga er løsningen på psykisk sykdom. At kognetiv terapi er tull, at man bare må styrke IQ en til folk. For der han kommer fra er IQ det viktigste. Han bare blåser i diagnoser andre spesialister har gitt meg. Ber meg slutte med medisiner psykiateren har skrevet ut. Da jeg stilte spørsmål ved dette satte han meg på plass og la ut om litt ufordelaktige holdninger hos norske pasienter. Da min datter skulle til samme lege fjernet han bare ADHD-diagnosen hennes og holdt en lang tale om hvor idiotisk ham mente det norske helsevesenet var. At en slik diagnose bare var tull . At det bare er hysteriske mødre som bestiller diagnose for å ha kontroll på ungene. At habiliteringen ikke har peiling osv osv. Føler også at de ikke er oppdatert på ny forskning og medisin. 
Spørsmålet er:» er det ikke noen felles retningslinjer og krav til leger og psykiatere som jobber i Norge?» 

Anonymkode: 95f64...d6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det du sier om fastlegen din ble jeg litt sjokkert over! Hvis det stemmer det du sier, så er jo dette helt hårreisende, og han bør straks meldes! Bestill en ny time med mobilen på lydopptak, og få han til å si det samme, så har du bevis! 

Anonymkode: 00eb8...f8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Både psykiateren og fastlegen min er utenlandske , middelaldrende menn. De snakker begge dårlig norsk. Jeg er litt fortvilet over situasjonen. Pga språket føler jeg at det er vanskelig å ha en dyp samtale og jeg stresser med å gjøre meg forstått. Dessuten har legen en del rare meninger. Han er uenig i alt andre spesialister mener og sier at yoga er løsningen på psykisk sykdom. At kognetiv terapi er tull, at man bare må styrke IQ en til folk. For der han kommer fra er IQ det viktigste. Han bare blåser i diagnoser andre spesialister har gitt meg. Ber meg slutte med medisiner psykiateren har skrevet ut. Da jeg stilte spørsmål ved dette satte han meg på plass og la ut om litt ufordelaktige holdninger hos norske pasienter. Da min datter skulle til samme lege fjernet han bare ADHD-diagnosen hennes og holdt en lang tale om hvor idiotisk ham mente det norske helsevesenet var. At en slik diagnose bare var tull . At det bare er hysteriske mødre som bestiller diagnose for å ha kontroll på ungene. At habiliteringen ikke har peiling osv osv. Føler også at de ikke er oppdatert på ny forskning og medisin. 
Spørsmålet er:» er det ikke noen felles retningslinjer og krav til leger og psykiatere som jobber i Norge?» 

Anonymkode: 95f64...d6c

Det der må du melde fra om. Helt uakseptabelt.

Og bytt både fastlege og psykolog. Makan!

Anonymkode: e0b48...1a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En av min mors leger på sykehjemmet var utenlandsk. Jeg ble innkalt til et møte hvor en antar sykepleier var til stede. Han oppførte seg meget restart og kom ikke med et ord om min mors helsetilstand og det faktum at hennes infeksjoner var også gått til øynene og at når jeg ankom den dagen hadde hun to store blåveis. Sykepleieren sa min mor hadde kledd seg i øynene og at de forsøkte å dryppe henne men at hun motsatte seg behandling.Uansett hva jeg så fikke jeg ikke svar på hva jeg spurte om. Jeg forsøkte og ta alt rolig og kontaktet en advokat for å ivareta min mors interesser som pasient. Jeg prøvet tilogmed kontakte Politiet men det var veldig vanskelig da jeg fryktet min mor ville få unngjelde for det om det ble kjent ved sykehjemmet. Jeg tror det var dette som gjorde at hun ble flyttet til et annet sykehjem men hun hadde jo tapt alt livsmot stakkar.Der er bare forferdelig å tenke på alt. Jeg ble selv syk med infeksjon oppi det hele.

Anonymkode: 5105f...2c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vil bare presisere at det finnes mange dyktige utenlandske leger og psykiatere også. 

Anonymkode: 95f64...d6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil bare presisere at det finnes mange dyktige utenlandske leger og psykiatere også. 

Anonymkode: 95f64...d6c

Uansett bør de kunne språket godt nok til å kommunisere med pasientene.

Anonymkode: e0b48...1a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil bare presisere at det finnes mange dyktige utenlandske leger og psykiatere også. 

Anonymkode: 95f64...d6c

Ja jeg har truffet på mange utenlandske og de kan være flinke,likevel er det litt anstrengende om de får med seg alt riktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...