Gå til innhold

11 dager varte det denne gang


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har vært stabil og fin nå i 11 dager. Det er 11 dager siden jeg plutselig opplevde stemningsskifte sist. Helt ut av det blå ble jeg så ufattelig trist, og så ikke noen annen utvei på elendigheta enn å ta livet mitt. Jeg gikk til slutt og la meg og prøvde å sove det bort. Det funket, for jeg var litt bedre da jeg våknet igjen, og så gikk det hele gradvis helt bort. Siden da har jeg vært helt fin. Ingen depressive plager, eller ustabilitet, bare litt angst og ambivalens til å ta medisinene. I går gikk det opp for meg at jeg faktisk har vært veldig stabil og fin stemningsmessig på Litium, og at jeg er glad for at jeg fortsatt tar det. Jeg hadde til og med tenkt å skrive et innlegg her i går hvor jeg skulle skryte av Litium! 

Men i dag våknet jeg og var ikke i form. Depressive symptomer som tristhet og håpløst perspektiv på livet. Gråter lett i dag også. Forhåpentligvis blir det bedre etterhvert utover ettermiddagen og kvelden. Men det kan jeg aldri vite helt sikkert, siden det er også sånn depresjon starter. Kanskje jeg skal prøve å gå og legge meg igjen? 

Jeg har ingen grunn til å skrive dette innlegget, annet enn at jeg bare ville "få det ut". 

Anonymkode: f2bef...2f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
9 minutter siden, elina777 skrev:

Det er 16 år siden jeg slet med depresjoner takket være litium

Så bra for deg! 👍😊

Anonymkode: f2bef...2f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
35 minutter siden, Mr. Kilmister skrev:

Får du hjelp? 

Ja, hvis du tenker på samtaler hos såkalte profesjonelle, så går jeg både på DPS og til ei i kommunen. Men det er ikke "behandling", bare støttesamtaler 😒 

I tillegg består hjelpen av medisiner.

Anonymkode: f2bef...2f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg gidder ikke mer. Hvorfor skal jeg gidde? Noen som kan komme med forslag til hvorfor gidde å leve?

Anonymkode: f2bef...2f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gidder ikke mer. Hvorfor skal jeg gidde? Noen som kan komme med forslag til hvorfor gidde å leve?

Anonymkode: f2bef...2f5

Fordi det faktisk ikke er noe galt. Du har et fint liv med venner og barn som trenger deg og som du har det fint sammen med. Det er bare hjernen din som lurer deg til å tro noe annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gidder ikke mer. Hvorfor skal jeg gidde? Noen som kan komme med forslag til hvorfor gidde å leve?

Anonymkode: f2bef...2f5

Forslag: Du kan komme til å gå glipp av mange gode dager. 

Kjipt at du opplever slike svingninger, men før eller senere er det god grunn til å håpe på at du blir mer stabil. I mellomtiden gjelder det å feste sikkerhetsselene og kjøre trygt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, issomethingwrong skrev:

Fordi det faktisk ikke er noe galt. Du har et fint liv med venner og barn som trenger deg og som du har det fint sammen med. Det er bare hjernen din som lurer deg til å tro noe annet. 

 

2 timer siden, frosken skrev:

Forslag: Du kan komme til å gå glipp av mange gode dager. 

Kjipt at du opplever slike svingninger, men før eller senere er det god grunn til å håpe på at du blir mer stabil. I mellomtiden gjelder det å feste sikkerhetsselene og kjøre trygt. 

Tusen takk, begge to! 💕

Anonymkode: f2bef...2f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...