Gå til innhold

Klarer dere å jobbe eller studere på Zyprexa?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg er i full jobb på Zyprexa og Quetiapin. Det går sånn noenlunde, men akkurat nå er jeg inne i en bølgedal. Kanskje du tar for mye, det er jo doseavhengig?

Anonymkode: fe4ee...7dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elina777

Jeg gjorde det veldig bra på skolen da jeg sto på 7,5 mg zyprexa. Da jeg måtte slutte pga vektøkning ble jeg derimot så dårlig at jeg droppet ut fra skolen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ok. Jeg har økt fra 5 mg til 15 mg til nå 2 x 20 mg Zyprexa pr. dag, grunnet mani. Det ødelegger alt😢

Anonymkode: 61779...c86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fikk så trykk i hodet av zyprexa at jeg måtte slutte. Zyprexa.... Neitakk. 

Anonymkode: ccc1e...6b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Zyprexa er greit nok, men blir kanskje litt sløv av den. Jeg var i grunnen mer meg selv før da jeg tok litium, det måtte jeg slutte med på grunn av nyresvikt.

Anonymkode: fe4ee...7dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Zyprexa er en knallfin medisin. Men jeg kunne ikke jobbe verken med eller uten. Tar man zyprexa har man en alvorlig psykisk lidelse. Kriteriet for å få den på blå resept er 

Behandlingskrevende psykotiske eller psykosenære symptomer ved psykisk lidelse-

-73Behandlingskrevende forstyrrelse i stemningsleie ved psykisk lidelse.

 

Så man har da en alvorlig sykdom. Noen som tar zyprexa blir ikke friske nok til å arbeide, mens noen blir. Men hvis man kan jobbe uten. men ikke med, så tror jeg forskrivningen var feil i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jahvemerjeg

Jeg fungerer fint på 2.5 mg Zyprexa, skulle egen ta 10 mg da ,men da funker jeg ikke, orker ingen ting og blir sittende passiv hele dagen . Så på 2.5 mg har jeg nesten ingen angst ,sover om natta ,men hører noe stemmer men det kan jeg leve med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Worrysome plenty skrev:

Zyprexa er en knallfin medisin. Men jeg kunne ikke jobbe verken med eller uten. Tar man zyprexa har man en alvorlig psykisk lidelse. Kriteriet for å få den på blå resept er 

Behandlingskrevende psykotiske eller psykosenære symptomer ved psykisk lidelse-

-73Behandlingskrevende forstyrrelse i stemningsleie ved psykisk lidelse.

 

Så man har da en alvorlig sykdom. Noen som tar zyprexa blir ikke friske nok til å arbeide, mens noen blir. Men hvis man kan jobbe uten. men ikke med, så tror jeg forskrivningen var feil i utgangspunktet.

Bruker zyprexa som behovsmedisin for indre uro. Har ingen alvorlig psykisk lidelse. Har psykiske lidelser men ikke alvorlig. Får den på blå resept....👍

Anonymkode: ccc1e...6b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, Worrysome plenty skrev:

Zyprexa er en knallfin medisin. Men jeg kunne ikke jobbe verken med eller uten. Tar man zyprexa har man en alvorlig psykisk lidelse. Kriteriet for å få den på blå resept er 

Behandlingskrevende psykotiske eller psykosenære symptomer ved psykisk lidelse-

-73Behandlingskrevende forstyrrelse i stemningsleie ved psykisk lidelse.

 

Så man har da en alvorlig sykdom. Noen som tar zyprexa blir ikke friske nok til å arbeide, mens noen blir. Men hvis man kan jobbe uten. men ikke med, så tror jeg forskrivningen var feil i utgangspunktet.

Nå er du påståelig. Både jeg selv og flere jeg kjenner får resept på Zyprexa for at den kan tas ved behov eller i små doser i perioder. Jeg har ingen diagnose utenom generell angst og sterke søvnforstyrrelser pga bla indre uro.

Anonymkode: 262f1...57e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...