Gå til innhold

Hypoman episode


Gondor

Anbefalte innlegg

Jeg var hos psykiateren min i dag og fortalte om mine symptomer hvor to-tre vidunderlige dager etterfølges av dager helt i bånn. Han sa jeg var inne i en hypoman episode. Det syntes jeg var veldig rart i og med at jeg går opp og ned hele tiden og ikke er stabilt oppe. Han sa da at de dagene jeg er nede er jeg det fordi jeg har brukt opp alt av mental, emosjonell og fysisk energi de dagene jeg er oppe. Jeg ble ganske glad da han sa da for det betyr at det ikke er noe galt med meg som person, men at jeg har en psykdom som leker ekle leker med hodet mitt.

Så nå skal jeg gjøre følgende. Ned fra 300 mg Wellbutrin ti 150 mg fordi Wellbutrin fyrer opp under en hypomani. 1 mg ap ekstra om morgenen. I tillegg har jeg fått en pakke sobril hvis jeg våkner opp og er helt i hundre. Jeg skal ringe ham på mandag for innen da skulle jeg bli stabil, hvis ikke skal han finne på noe annet.

Jeg er så glad! Det er håp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
5 timer siden, Gondor skrev:

Jeg var hos psykiateren min i dag og fortalte om mine symptomer hvor to-tre vidunderlige dager etterfølges av dager helt i bånn. Han sa jeg var inne i en hypoman episode. Det syntes jeg var veldig rart i og med at jeg går opp og ned hele tiden og ikke er stabilt oppe. Han sa da at de dagene jeg er nede er jeg det fordi jeg har brukt opp alt av mental, emosjonell og fysisk energi de dagene jeg er oppe. Jeg ble ganske glad da han sa da for det betyr at det ikke er noe galt med meg som person, men at jeg har en psykdom som leker ekle leker med hodet mitt.

Så nå skal jeg gjøre følgende. Ned fra 300 mg Wellbutrin ti 150 mg fordi Wellbutrin fyrer opp under en hypomani. 1 mg ap ekstra om morgenen. I tillegg har jeg fått en pakke sobril hvis jeg våkner opp og er helt i hundre. Jeg skal ringe ham på mandag for innen da skulle jeg bli stabil, hvis ikke skal han finne på noe annet.

Jeg er så glad! Det er håp!

Det er bra du får hjelp, ikke greit med nedturer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 timer siden, stjernestøv skrev:

Det er bra du får hjelp, ikke greit med nedturer.

Så flott! Det var godt forklart av psykiateren din og det er fint at du deler med oss andre som sliter med noe av det samme.

Anonymkode: c8656...5c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så flott! Det var godt forklart av psykiateren din og det er fint at du deler med oss andre som sliter med noe av det samme.

Anonymkode: c8656...5c9

Det er jo kjempefint om dette kan hjelpe andre også! Jeg har det rolig og avslappet i dag. Hvordan har du det?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...