Gå til innhold

Jeg flytter


Gjest elina777

Anbefalte innlegg

Gjest elina777

Da blir jeg henvist til en lokal DPS.

da skal jeg gi beskjed om at jeg avslutter behandling. Det er ikke aktuelt å ta imot behandling som gir meg 40 kg ekstra. 

Tørr ikke avslutte behandling der jeg bor nå, men blir en ny start.

jeg er eldre nå og vil takle bedre eventuelle depresjoner. Lære å stå i smerten så den blir lettere å håndtere. Kanskje kan jeg få lamictal også mot depresjonene. Gikk ned 15 kg sist jeg fikk lamictal.

og får lære meg håndtere maniene, er jo i sølibat nå så vil ikke miste kontroll og ligge rundt. Mine forfedre har jo klart seg uten medisiner på et vis så da må jeg og klare det.

hvis jeg blir psykotisk og innlagt, noe jeg ikke tror, vil jeg nekte andre medisiner enn abilify og lamictal for de er de eneste jeg tåler, etter 16 års erfaring med bp og medisin

skummelt men nødvendig. Godtar ikke denne vekten. 85 fuckings kg. Pleide være 50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
6 minutter siden, elina777 skrev:

Da blir jeg henvist til en lokal DPS.

da skal jeg gi beskjed om at jeg avslutter behandling. Det er ikke aktuelt å ta imot behandling som gir meg 40 kg ekstra. 

Tørr ikke avslutte behandling der jeg bor nå, men blir en ny start.

jeg er eldre nå og vil takle bedre eventuelle depresjoner. Lære å stå i smerten så den blir lettere å håndtere. Kanskje kan jeg få lamictal også mot depresjonene. Gikk ned 15 kg sist jeg fikk lamictal.

og får lære meg håndtere maniene, er jo i sølibat nå så vil ikke miste kontroll og ligge rundt. Mine forfedre har jo klart seg uten medisiner på et vis så da må jeg og klare det.

hvis jeg blir psykotisk og innlagt, noe jeg ikke tror, vil jeg nekte andre medisiner enn abilify og lamictal for de er de eneste jeg tåler, etter 16 års erfaring med bp og medisin

skummelt men nødvendig. Godtar ikke denne vekten. 85 fuckings kg. Pleide være 50

Jeg og tror jeg vil avslutte og ta ansvar for meg selv,så jeg forstår deg. Det er jo ingen andre enn oss selv som kan skape det livet vi ønsker,og tenke kan vi jo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elina777
9 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg og tror jeg vil avslutte og ta ansvar for meg selv,så jeg forstår deg. Det er jo ingen andre enn oss selv som kan skape det livet vi ønsker,og tenke kan vi jo. 

Det som er skummelt er at jeg før medisin lå i sengen og skrek og hylte av smerte så naboene hørte det. Men jeg må takle det på et vis om de nekter meg lamictal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
4 minutter siden, elina777 skrev:

Det som er skummelt er at jeg før medisin lå i sengen og skrek og hylte av smerte så naboene hørte det. Men jeg må takle det på et vis om de nekter meg lamictal

Det er jo ganske alvorlig da, er du sikker på at du vil styre dette alene? På meg virker det som om du trenger hjelp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elina777
Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Det er jo ganske alvorlig da, er du sikker på at du vil styre dette alene? På meg virker det som om du trenger hjelp. 

Jeg kan ikke gå rundt og veie 85 kg på 160 cm. På kvinneguiden sa alle at jeg var skikkelig feit med 5 kg mindre tilogmed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, elina777 skrev:

Jeg kan ikke gå rundt og veie 85 kg på 160 cm. På kvinneguiden sa alle at jeg var skikkelig feit med 5 kg mindre tilogmed

Jeg kan heller ikke gå rundt å veie over hundre kilo,er skikkelig misfornøyd men det er min egen feil. Og du er nå ikke så overvektig og du er en flott jente,det skal du ha ❤️ 

Og når jeg tenker på det så er det litt mer alvorlig,du har vært tvangsinnlagt og lagt i belter. Tenk om det skjer igjen? Du må bare høre på de som prøver å hjelpe deg,og kanskje får du lamictal? Tror de hører på dine ønsker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest elina777
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Jeg kan heller ikke gå rundt å veie over hundre kilo,er skikkelig misfornøyd men det er min egen feil. Og du er nå ikke så overvektig og du er en flott jente,det skal du ha ❤️ 

Og når jeg tenker på det så er det litt mer alvorlig,du har vært tvangsinnlagt og lagt i belter. Tenk om det skjer igjen? Du må bare høre på de som prøver å hjelpe deg,og kanskje får du lamictal? Tror de hører på dine ønsker. 

De tok fra meg lamictal da jeg var innlagt for mani i 2016, det var kanskje håp om at jeg fikk det igjen om jeg gikk på xeplion, men den tålte jeg ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elina777

Ja jeg har vært beltelagt flere ganger i manisk psykose, men jeg tror ikke det skjer igjen, for jeg var utsatt for en veldig stor trigger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, elina777 skrev:

De tok fra meg lamictal da jeg var innlagt for mani i 2016, det var kanskje håp om at jeg fikk det igjen om jeg gikk på xeplion, men den tålte jeg ikke

Snakk med dem om det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Akkurat nå, elina777 skrev:

Ja jeg har vært beltelagt flere ganger i manisk psykose, men jeg tror ikke det skjer igjen, for jeg var utsatt for en veldig stor trigger

Det høres veldig skummelt ut med manisk psykose og det kan skje igjen, du har jo bipolar. Det virker som en uforutsigbar sykdom som gjør som det passer seg,du trenger nok oppfølging fremover. Det er ikke for å være slem jeg skriver det,men da kan du føle deg tryggere på at du blir ivaretatt. 

Men forstår godt det med vekten altså og at du sikkert vil klare deg selv, det er forståelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elina777
3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Snakk med dem om det. 

De sier den ikke er sterk nok og at litium er best. Men skal snakke med det på den nye DPSen og se hva de sier før jeg slutter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elina777
2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det høres veldig skummelt ut med manisk psykose og det kan skje igjen, du har jo bipolar. Det virker som en uforutsigbar sykdom som gjør som det passer seg,du trenger nok oppfølging fremover. Det er ikke for å være slem jeg skriver det,men da kan du føle deg tryggere på at du blir ivaretatt. 

Men forstår godt det med vekten altså og at du sikkert vil klare deg selv, det er forståelig. 

Kan bare øke abilify ved mani, tror ikke den gir vektøkning 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Akkurat nå, elina777 skrev:

Kan bare øke abilify ved mani, tror ikke den gir vektøkning 

Nei den gjør ikke det,men samarbeid med de som kjenner deg og sykehistorien din. Vekt og vekt,det er ikke alt det heller og du er ikke smellfeit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest elina777
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Nei den gjør ikke det,men samarbeid med de som kjenner deg og sykehistorien din. Vekt og vekt,det er ikke alt det heller og du er ikke smellfeit. 

Jeg er 80 år ifølge inbody scan på sats pga overvekt selv om jeg ikke ser smellfeit ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
31 minutter siden, elina777 skrev:

Jeg er 80 år ifølge inbody scan på sats pga overvekt selv om jeg ikke ser smellfeit ut

Ok det har ikke jeg greie på,men det er så mye rart i dag som ikke stemmer med virkeligheten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elina777

Det meste av vekten ligger på magen også. Og det er mest skadelig

Endret av elina777
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...