Gå til innhold

Hvem fortjener spilleavhengiges tapte penger ? (sjakk)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Og hvordan bør slike overføringer organiseres ?

Ser at noen virker mene at det er vanskelig å drive sport (som sjakk) i Norge uten å finansieres av spilleavhengiges tapte penger, og det stemmer sikkert det at det gjør det vanskeligere å nå opp.

Kanskje noen bør utføre en spørreundersøkelse blant spilleavhengige og høre hva de tenker om saken, hvor de vil at de tapte pengene deres skal gå?

Og dersom Norsk tipping har noble hensikter (som de angivelig har), hvorfor innfører de ikke et slags system hvor folk som får diagnose spillavhengig, og har tapt meget store summer hos dem, dersom de blir friske og holder seg unna spilling i f.eks 3 år får de tilbake deler av de tapte beløpene sine. Ville ikke det vært noe, tipper de spilleavhengige ville foretrukket at pengene gikk til det og ikke reklamer for å lokke inn flere nye ofre 😛 

Hva tenker du, bør vi ha frislipp av utenlandske selskaper og reklamer over alt for dem, "monopol" på spillreklame og diverse hindringer for å gjøre det kronglete for utlendinger, eller bør vi forbedre "monopolet" med mer humane forslag som det nevnt ovenfor ?

 

Kjør debatt !

Anonymkode: d46ba...19a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Noen bør lage et "meme bilde" med noen av de som har stått frem som spileavhengige med milliontap i avisene, og sjakkspillere ovenfor som spør noe som "hvordan skal jeg få spilt sjakk om jeg ikke får høstet godene fra andres ulykke, el.l .

Jeg suger på memes da så skal ikke rrpøve engang, men det kunne blitt noen artige bilder tror jeg 😃

Anonymkode: d46ba...19a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg syntes folk på få spille, og bruke penger generelt, på det de vil.

Klarerer de ikke å styre seg får de få seg økonomisk verge.

Så sånn er det.

Anonymkode: 8834b...262

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg forakter littebitt de idrettsutøverne som fronter spillselskap. Nei, Carew, jeg er ikke KOMPISEN DIN!!!!

 

hehe, jeg gjør det, altså. Rike mennesker som skor seg på å være talspersoner for bedritne pengeutsugere som Betson, og ComeON og "storspiller.com". Jeg lurer litt på hvor mye all den reklamen koster... Jeg har som prinsipp, att kommer det spill reklame så skrur jeg av lyden resten av reklamepausen, hvis det ble en trend så kanskje tv-selskapene ville tenkt seg litt om.....

Anonymkode: 5b62b...dab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forakter littebitt de idrettsutøverne som fronter spillselskap. Nei, Carew, jeg er ikke KOMPISEN DIN!!!!

 

hehe, jeg gjør det, altså. Rike mennesker som skor seg på å være talspersoner for bedritne pengeutsugere som Betson, og ComeON og "storspiller.com". Jeg lurer litt på hvor mye all den reklamen koster... Jeg har som prinsipp, att kommer det spill reklame så skrur jeg av lyden resten av reklamepausen, hvis det ble en trend så kanskje tv-selskapene ville tenkt seg litt om.....

Anonymkode: 5b62b...dab

Ja virker som at mange synes det er helt OK å utnytte andre menneskers svakheter, men det blir som å si at det er greit  å mobbe folk fordi de er svake -_- . Var du sterk og tok igjenn minst like hardt gjerne litt hardere ville du ikke blitt mobbet. Men det er ikke alle som har forutsetningene til det.... og da må vi heller sette grenser for "predatorisk adferd", ellers får du dårlige samfunn hvor alle forsøker svindle alle (lovlig) hele tiden, som i USA, når du lager slike samfunn blir det fort fritt frem med å bestikke politikere f.eks for å få viljen sin, bare isteden for korrupsjon så har de gjort det lovlig siden penger = tale, og alle har talefrihet, så korrupsjon ble til freedom of speech, lurt hvis en liker frihet, men, om det er lurt samfunnsmessigt tviler jeg sterkt på.

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syntes folk på få spille, og bruke penger generelt, på det de vil.

Klarerer de ikke å styre seg får de få seg økonomisk verge.

Så sånn er det.

Anonymkode: 8834b...262

leste du gjennom terms of subscription når du registrerte deg her, der står det nemlig at du går med på å gi DOL 2 millioner kroner. Leste du ikke det med liten skrift kan du takke deg selv !!! Ser du problemet med slik adferd ? Vi trenger å beskytte de svakeste mot predatorisk adferd, eller så skylder du DOL 2 millioner kroner hvis du er uenig med meg ;) Du får velge selv hvilket alternativ du foretrekker

Anonymkode: d46ba...19a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

leste du gjennom terms of subscription når du registrerte deg her, der står det nemlig at du går med på å gi DOL 2 millioner kroner. Leste du ikke det med liten skrift kan du takke deg selv !!! Ser du problemet med slik adferd ? Vi trenger å beskytte de svakeste mot predatorisk adferd, eller så skylder du DOL 2 millioner kroner hvis du er uenig med meg ;) Du får velge selv hvilket alternativ du foretrekker

Anonymkode: d46ba...19a

Det syntes jeg var en søkt sammenligning.

Anonymkode: 8834b...262

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det syntes jeg var en søkt sammenligning.

Anonymkode: 8834b...262

Når syntes du det? I går? I fjor? Det er vel mer interessant å vite hva du synes nå.

Anonymkode: 2657e...417

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når syntes du det? I går? I fjor? Det er vel mer interessant å vite hva du synes nå.

Anonymkode: 2657e...417

Og ellers har Lektor det bra?

Anonymkode: 8834b...262

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Når syntes du det? I går? I fjor? Det er vel mer interessant å vite hva du synes nå.

Anonymkode: 2657e...417

Opptatt av grammatikk og sånn hmm... minner meg om en tidligere bruker som var opptatt av slikt, dessverre fikk han alzheimer el.l og han husker ikke meg lenger, ihvertfall ikke sist jeg sa noe til han. Men men. Får ta meg en smirnoff og drukne sorgen, vel

Anonymkode: d46ba...19a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Oss vanlige mennesker blir bare ganske forskrekket av mye som skjer i dag. Vanskelig å følge med på alt.Blir fremmede moralske termer liksom.

Anonymkode: 2db65...ba8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Oss vanlige mennesker blir bare ganske forskrekket av mye som skjer i dag. Vanskelig å følge med på alt.Blir fremmede moralske termer liksom.

Anonymkode: 2db65...ba8

Jeg mener. Jeg tror mange av oss bare har fått så nok i dag av eliten og greiene deres.

Anonymkode: 2db65...ba8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...