Gå til innhold

Hva tror dere om saken media nå med den forsvunnende kvinnen som Politiet gjør alt for å finne selvfølgelig.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Politiet har tidligere vært ute og spurt om hjelp fra media og fra oss alle som vel bare føler med dem som er rammet. Jeg synes synd på Politiet nå jeg. Det er så lett å sitte på sin høye hest som sånn kommentator  og publikum føler jeg. Politiet er jo ikke "Colombo" eller "Vera "som i TV serier som har ubegrenset med ressurser. De har også tidligere formidlet at de mangler resdurser til å utannene etterforskere og mange andre politiresurser. Håper politikerene følger med og kommer med ressurser om noe kan gjøres i øyeblikket da. Sånt tar lang tid tror jeg.

Tror dere noe spesielt om saken eller har noen teori. Virker liksom mer åpent enn noensinne synes jeg det virker som men jeg har mest lest Dagbladet i denne saken. For vanskelig når selv Politiet har vansker synes jeg.

Hva tror dere?

Anonymkode: ce009...46b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hele tiden trodd at denne kidnappingen var oppspinn og kun skulle skjule det faktum at hun var drept. Har stusset over at dette ikke var oppe i mediene tidligere, men har antatt at det var av hensyn til familien; mistanken faller jo fort på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men banditten( e) har jo bortført henne da hun er jo like borte død eller levende og familien har tro hun lever.

Anonymkode: ce009...46b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva tror dere?

Anonymkode: ce009...46b

Jeg synes det er rart at politiet først nå går ut med at de tror hun er drept. De aller fleste tror da vel at hun er død for lenge siden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan det være noe i hennes liv banditten( e) var redd hun skulle snakke om til andre. Noe hun ikke visste var så viktig selv kanskje. Kan det ha noe med annen sak å gjøre kanskje narkotikabanditter som skyr ingenting?

Anonymkode: ce009...46b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men banditten( e) har jo bortført henne da hun er jo like borte død eller levende og familien har tro hun lever.

Anonymkode: ce009...46b

Ja, er hun bortført?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Uttrykket i ansiktet hennes på bildet i avisen. Uttrykker ikke det litt angst for noe eller noen men ikke de som tar bildet? Jeg er kanskje på fantasiens ville veier som " Colombo" selv. " exibit E osv.Mener ikke å såre noen. Det siste jeg ville.

Anonymkode: ce009...46b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Uttrykket i ansiktet hennes på bildet i avisen. Uttrykker ikke det litt angst for noe eller noen men ikke de som tar bildet? Jeg er kanskje på fantasiens ville veier som " Colombo" selv. " exibit E osv.Mener ikke å såre noen. Det siste jeg ville.

Anonymkode: ce009...46b

Ja er hun ikke borte.

Anonymkode: ce009...46b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, Lillemus skrev:

Jeg synes det er rart at politiet først nå går ut med at de tror hun er drept. De aller fleste tror da vel at hun er død for lenge siden?

Jeg vet ikke. Savnede personer har jo vært funnet tidligere. Jeg synes det er vanskelig å forestille seg hva som kan ha skjedd.Jeg har inntrykk av at dette er et veldig spesielt miljø.Veldig forskjellig fra hva jeg har opplevet selv i mitt luv.Jeg vet ikke om det media som har gitt meg det inntrykk.

Anonymkode: ce009...46b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke. Savnede personer har jo vært funnet tidligere. Jeg synes det er vanskelig å forestille seg hva som kan ha skjedd.Jeg har inntrykk av at dette er et veldig spesielt miljø.Veldig forskjellig fra hva jeg har opplevet selv i mitt luv.Jeg vet ikke om det media som har gitt meg det inntrykk.

Anonymkode: ce009...46b

Jeg mener bare. Vi er ikke alle helt like og tenker ikke alle helt likt.

Anonymkode: ce009...46b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uttrykket i ansiktet hennes på bildet i avisen. Uttrykker ikke det litt angst for noe eller noen men ikke de som tar bildet? Jeg er kanskje på fantasiens ville veier

Ja, jeg tror du "leser" altfor mye inn i det bildet. Det ser ut til å være tatt i en helt uformell sammenheng og brukes trolig fordi det er det siste / nyeste bildet som viser henne tydelig på nært hold. Kanskje fra en situasjon der man oppfatter i siste øyeblikk at noen tar bilde, og man rekker ikke å sette opp noe poseringsuttrykk.  

Generelt skjønner jeg ikke hvordan et fotografi kan uttrykke angst for noe eller noen, men ikke for den som tar bildet. I min verden ser man enten redd og engstelig ut, eller så gjør man det ikke. Man kan selvfølgelig se redd ut selv om det ikke har noe med personen som tar bildet å gjøre, men jeg forstår ikke hvordan man ut fra bildet kan se om redselen gjelder den aktuelle situasjonen eller noe helt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Unnskyld.Jeg mente ikke å føre noe galt av sted. Jeg synes det er forferdelig tungt og vanskelig bare å tenke på denne forferdelige saken på samme måte som man hører om barn og andre som lider i Norge  som i utlandet. Men så lite man kan gjøre.  Bare at noen skulle ønske denne kvinnen bort. Det er en så fremmed tanke at det gjør vondt i hodet å tenke den ,men man skal jo liksom forholde seg til virkeligheten og virkeligheten blir bare mer og mer grusom også her i landet synes jeg. Politiet går jo ut med hva de nå tror og håper kanskje  at noen der ute kan ha sett noe mistenkelig somkan oppklare denne bare ufattelig tragisk hva man nå tror drap.

Har dere noen teori. Et menneske blir jo ikke bare borte. I avisa stod det at noe så ut til å være slept ut var det fra badet. 

Anonymkode: ce009...46b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg mener ikke at det er så enkelt. Ting er ofte ikke så enkelt. Håper saken snart blir oppklart om enn  så trist utfall.

Anonymkode: ce009...46b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
1 time siden, Lillemus skrev:

Jeg synes det er rart at politiet først nå går ut med at de tror hun er drept. De aller fleste tror da vel at hun er død for lenge siden?

Nei, det er ikke rart. Politiet har en annen rolle og kan ikke tillate seg å synse offentlig.  Så lenge det er en mulighet for at AEH sitter innesperret , kan de ikke gå ut for tidlig med å «tro» noe. Jeg ser at de fortsatt helgarderer seg og utelukker ikke muligheten om at hun er kidnappet nå heller. 

Det er bare hovedhypotesen som er endret.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

At hun er myrdet mener du? Er det nå hovedhypotesen?  Jeg hørte Politiet på radio tror jeg i går og dag tidlig. Man vet jo så veldig  lite. Men kanskje noen vet.

I fremtiden blir det vel institusjonaliserte mekaniske roboter som tar seg av etterforsking og oppklaring også i så alvorlige saker om visse mennesker får det som de vil da.

Anonymkode: ce009...46b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det må jo bare være livsfarlige kriminelle banditter som står bak sånt. Det kan vi iallfall forstå tror jeg.

Anonymkode: ce009...46b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva tror dere?

Anonymkode: ce009...46b

Altså dette blir jo ren spekulasjon, men siden det tydeligvis er proffe folk som har gjennomført dette, tilsynelatende uten økonomisk gevinst som mål, så må det jo være en slags hevn for noe, og siden mannen er forretningsmann så kanskje noen han behandlet dårlig i en buissness deal, kanksje lurte folk (dette er ren spekulasjon jeg kjenner ikke til noe slikt altså), også ble de sure, også tok de hevn slik ?

Ville ihvertfall fulgt slike spor, men det har de vel gjort allerede antar jeg

Anonymkode: 8b55b...188

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså dette blir jo ren spekulasjon, men siden det tydeligvis er proffe folk som har gjennomført dette, tilsynelatende uten økonomisk gevinst som mål, så må det jo være en slags hevn for noe, og siden mannen er forretningsmann så kanskje noen han behandlet dårlig i en buissness deal, kanksje lurte folk (dette er ren spekulasjon jeg kjenner ikke til noe slikt altså), også ble de sure, også tok de hevn slik ?

Ville ihvertfall fulgt slike spor, men det har de vel gjort allerede antar jeg

Anonymkode: 8b55b...188

Ja. De gjør alt for å finne ut av det og godt er det. Håper familien får all mulig hjelp men de hadde iallefall bistandsadvokat ble det sagt tror jeg. Veldig leit å tenke på at så tunge og vanskelige ting skal oppstå overhodet for noen.

Anonymkode: ce009...46b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Jeg tror ingen ting. Har ingen magefølelse heller.  Det skjer visstnok i blant at rikinger blir kidnappet for løsepenger, men ikke vanlig i Norge. Det har også skjedd at noen prøver å kamuflere drap som noe annet.

Det virker profesjonelt å kommunisere gjennom kryptovaluta, men det svekker ikke noen av teoriene noe særlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er nok ikke alt som er helt så lett som man ofte tror . Vi her er jo i de fleste sammeheng legfolk eller ufaglige og snakker kun for oss selv. Men det er jo ting som betyr noe oss for alle at både samfunn og media fungerer som det skal innenfor gode og demokratiske rammer og rettferdighet ikke minst for de rammede og de som trenger hjelpen nå.

Anonymkode: ce009...46b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...