Gå til innhold

3. verdenskrig nær forestående?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Konflikt mellom USA og Iran som kan eskalere, og NATO som truer Russland. I tillegg er det jo kjent at Iran og Russland er kompiser...

Dette er skummelt. 

Anonymkode: 253cc...db7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stikkelsbær

Tror ikke det blir noen verdenskrig. De to krigene som har vært regnet som verdenskriger tidligere, har jo vært for det meste i Europa. For eksempel ble ikke krigen i Irak regnet som en verdenskrig.

Tror ikke USA kommer til å angripe Iran direkte, men det kan nok skje at noen andre land kan angripe dem. Det virker nesten som om det trengs å "brake løs" i Midtøsten, hvor fælt det enn må høres ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Iran er ett ganske isolert land. De er shia muslimer, og det er det ikke mange andre islamske land som er. Så det blir ikke konfrontasjon mellom islam og vesten, da mange muslimske land er fiender av eller ikke liker Iran. Feks Saudi-arabia som er en alliert av U.S.A

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Jeg får testen hypotesen min om at Trump ikke er interessert i å gå inn i en stor krig. Jeg tror ikke han er en idealist som vil redde verden. Tvert om har han vært mest opptatt av at krig er sløsing med penger. Han er ikke en ny Bush eller Hitler.

Jeg tror målet hans er å ende med en bedre atom-avtale. Ikke en lang krig.

Når det er sagt spiller han høyt, og da kan ting komme ut av kontroll. Han er helt sikkert kapabel til å sette i gang noen aksjoner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Håper på Putin at han har noen av  de kvaliteter mange mener han har. Ikke bare en stor sjakkspiller, trofast familiefar og dyreelsker. Jeg forsvarer absolutt ikke mannen og hans handlinger spesielt i Ukraina nå sist , men de har hatt et Tsjernobyl og har kanskje en del klokskap i Russland som også nye demokrati. Håper alle partene sammen bringer båten trygt i land og aktiverer stormannsgalskap, kjernekraft , krig og atomvåpen på sikkert sted og tenker på fred og hjelp til de som trenger det og samarbeide for alle til del til evig tid. At de klarer å se bort fra personkonflikter en stakket stund. Jeg har hørt om at det vistnok er noen sekunder i Historien det har vært fred overalt på jord." Amen." Utrolig men vistnok sant.

 

Anonymkode: f371d...518

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
8 timer siden, Gargamel skrev:

Jeg får testen hypotesen min om at Trump ikke er interessert i å gå inn i en stor krig. Jeg tror ikke han er en idealist som vil redde verden. Tvert om har han vært mest opptatt av at krig er sløsing med penger. Han er ikke en ny Bush eller Hitler.

Jeg tror målet hans er å ende med en bedre atom-avtale. Ikke en lang krig.

Når det er sagt spiller han høyt, og da kan ting komme ut av kontroll. Han er helt sikkert kapabel til å sette i gang noen aksjoner. 

Jeg syns det er godt gjort at han enda ikke har vært innblandet i krig, eller startet noen kriger. Det er jo kjempebra,håper han fortsetter sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Gargamel skrev:

Jeg får testen hypotesen min om at Trump ikke er interessert i å gå inn i en stor krig. Jeg tror ikke han er en idealist som vil redde verden. Tvert om har han vært mest opptatt av at krig er sløsing med penger. Han er ikke en ny Bush eller Hitler.

Jeg tror målet hans er å ende med en bedre atom-avtale. Ikke en lang krig.

Når det er sagt spiller han høyt, og da kan ting komme ut av kontroll. Han er helt sikkert kapabel til å sette i gang noen aksjoner. 

Trump er jo kjøpt og betalt av en mann som gjerne vil ha Iran ute av veien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Blomsterfluen
På 27.6.2019 den 10.48, AnonymBruker skrev:

Konflikt mellom USA og Iran som kan eskalere, og NATO som truer Russland. I tillegg er det jo kjent at Iran og Russland er kompiser...

Dette er skummelt. 

Anonymkode: 253cc...db7

jeg tror det.

 

https://www.nrk.no/nordland/_-det-er-uvanlig-hoy-russisk-aktivitet-utenfor-norskekysten-1.14650593

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Ingen har noen garantier tror jeg for å ikke oppleve nært på seg krig og nød. Så hvem vet hva de som styrer og steller får til.

Anonymkode: e51d1...f1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som styrer og steller i dag " står ikke tilbake" for noe virker det som. Hvem vet hva de vil stelle i stand til slutt. Vanskelig å " heie på" noen ting i dag. Ingenting er å stole på i dag lenger føler jeg i politikk. Så man vet aldri hva som hende kan. Se bare på hva som skjer i England og Brecht og konsekvensene kanskje. Hvorfor kan ikke de få EØS avtale. Eller er det for sent.

Anonymkode: e51d1...f1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...