Gå til innhold

Er dette somatisk eller psykisk Kupton


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har hatt masse problem i det siste som jeg oppfatter som somatiske, blant annet tinnitus og vondt i kjeven. Den 19.juni var jeg til psykiater, og jeg leser ut i fra journalnotatet at han mener at psyken er den samme som sist, og da har jeg fortalt om mine somatiske ting, så jeg tror ikke han ser på det som psykisk. Men de siste dagene har det skjedd mer, og nå har jeg fått et problem som jeg mistenker er psykosomatisk: jeg må svelge hele tiden og opplever at jeg ikke får puste skikkelig. Jeg lurer også hele tiden på om jeg har skadet meg selv, men det er vanskelig å gå i detalj om hva jeg har gjort. Jeg tenker at problemene er reelle, og jeg har derfor bestilt legetime på mandag. Samtidig er det helt klart at 30mg Sobril hjelper så da tenker jeg at det kan være stress. Men hvor stor er sannsynligheten for dette? Det er klart det er vanskelig å svare når jeg ikke klarer å forklare skikkelig på hvilken måte jeg mener at jeg har skadet meg selv, men jeg kan si at det har med øre, nese, hals området å gjøre. Min bror er lege, og han sier at ingenting er skadet. Kan dette med svelging og følelse av at halsen snører seg sammen være nervøst? Lider av schizoaffektiv lidelse og tar zyprexa og Quetiapin 

 

 

Anonymkode: a9ac2...47c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...