Gå til innhold

barneastma, beholde hunden?

Anbefalte innlegg

Gjest mamms20

Hei!

Etter en laaang helg fikk vi vite i går at vår lille gutt på 3mnd har barneastma som som vistnok var utløst av et virus.

Han puster og peser stakkar men det skal nok gå bra, men det jeg lurer på er at vi har en hund på 2,5 år kan denne være en utløsende faktor?, om ikke det var den som utløste det nå så er det vel ikke usansynlig at den kan være noe gutten kan reagere på i årene fremover?

Er veldig glad i hunden, men barnet går self. forran og hvis det hjelper på guttens astma at hunden blir omplassert så gjør jeg det. Har selv vært plaget av astma i tenårene og reagerte på hund. det er derfor jeg spør.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/44920-barneastma-beholde-hunden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det ser ut til at du allerede egentlig har svaret, mamms20...

En astmatiker kan reagere på så mangt, så man må nesten bare begynne med det som kan være en åpenbar faktor og andre mulige irritanter. Som f eks hunden, parfymerte ting i huset (såpe, shampo, deo, vaskemidler, vaskepulver, skyllemidler, etterbarberingsvann etc.), teppebelagte gulv etc, etc.

Jeg ville nok definitivt ha kvittet meg med hunden, selv om det nok sikkert ikke er lett.

Lykke til! :o)

Wenke Lunde, Sykepleier

Når man oppdager at et barn har astma, må man begynne å se seg om i heimen - det man leter etter er støvsamlere. Og en hund er ikke bare en støvsamler, men også muligens en kilde til astma-reaksjoner. Jeg ville helt klart fjernet alt som kunne gitt barnet astma. Og en hund ligger dessverre i denne gruppen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...