Gå til innhold

I dag har jeg gamblet m medisiner...


usikker

Anbefalte innlegg

Har så sterk angst. Både i går og i dag. I dag tok jeg fluanxol 1 mg, så sobril 25 mg etter en time. Så en halv sobril til etter to timer. En nervikan (urtetabletter) nå nettopp sammen med en truxal 15 mg....

Jeg får ikke ro😰 jeg er så redd og anspent. Jeg vil helst bare sovne inn... 

Økte fontex fra 40 til 50 mg for 9 dager siden, det kan vel ikke være det som gjør kroppen min så urolig? Tanken var jo at økningen skulle være med  å dempe denne daglige angsten... 

jeg vil gi opp.. 

Endret av usikker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan ikke ha så ustabil medisinering. I fasen mens du trapper opp Fontex trenger du en fast dosering av de øvrige medisinene (f.eks X mg Fluanxol på morgen, X mg Truxal på kvelden) og eventuelt en fast dose Sobril i noen uker. Truxal og Fluanxol egner seg ikke så godt ved behov, bortsett fra Truxal for søvn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Du kan ikke ha så ustabil medisinering. I fasen mens du trapper opp Fontex trenger du en fast dosering av de øvrige medisinene (f.eks X mg Fluanxol på morgen, X mg Truxal på kvelden) og eventuelt en fast dose Sobril i noen uker. Truxal og Fluanxol egner seg ikke så godt ved behov, bortsett fra Truxal for søvn.

Tusen takk for svar.

Jeg bruker som regel quetiapin på kvelden, 25 mg for søvn. 

I dag er det litt sånn «man tar det man har» desperat for å få slippe unna angsten. 

Jeg er så sliten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, usikker skrev:

Tusen takk for svar.

Jeg bruker som regel quetiapin på kvelden, 25 mg for søvn. 

I dag er det litt sånn «man tar det man har» desperat for å få slippe unna angsten. 

Jeg er så sliten. 

Hjalp det du tok da? Og bruker du Fluanxol fast?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, usikker skrev:

Hjelper ikke. Har tatt fluanxol sporadisk. 

Bestill en time hos legen i morgen, med tema at medisineringen din er langt fra optimal og at du trenger hjelp med en fast medisinering for å holde plagene borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men beskjeden fra legen er å prøve meg frem... han sier jeg kan bruke truxal og fluanxol ved behov, slik som sobril. 

Jeg klarer ikke å finne ut hva/hvilken som kan hjelpe, derfor tar jeg alt mulig.   Alt for å få en liten pause fra angsten og uroen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes det er litt rart at du skal ta fluanxol ved behov. Leste senest i dag at det kan ta to til tre dager før den begynner å virke, felleskalalogen. Hva med å prøve et par uker fast og se hva som skjer da. Selv går jeg på 2 mg mot angst og den virket ikke før etter noen dager for meg i hvert fall.

Anonymkode: d05be...96e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er litt rart at du skal ta fluanxol ved behov. Leste senest i dag at det kan ta to til tre dager før den begynner å virke, felleskalalogen. Hva med å prøve et par uker fast og se hva som skjer da. Selv går jeg på 2 mg mot angst og den virket ikke før etter noen dager for meg i hvert fall.

Anonymkode: d05be...96e

Tar du 2 mg en gang for dagen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er quetiapin og zopiclone inntatt, og jeg håper på en god natt søvn. 

Påan igjen i mrg sikkert..., 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samma i dag😢 Har bare tatt sobril en gang i dag, og fluanxol 2 ganger. Hjelper ingenting. Altså ikke noe! Hva er det som skjer med meg? Er det bare økningen av fontex, bivirkninger, på dag 11? El er jeg blitt helt immun mor beroligende? Jeg har snart ikke mer å velge mellom.... jeg gråter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Surrehuggu
15 minutter siden, usikker skrev:

Samma i dag😢 Har bare tatt sobril en gang i dag, og fluanxol 2 ganger. Hjelper ingenting. Altså ikke noe! Hva er det som skjer med meg? Er det bare økningen av fontex, bivirkninger, på dag 11? El er jeg blitt helt immun mor beroligende? Jeg har snart ikke mer å velge mellom.... jeg gråter

Jeg har dessverre ingen gode råd til deg, men jeg fikk så vondt av deg og lyst til å gi deg en klem "klem" 

Håper det ordner seg for deg ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Surrehuggu skrev:

Jeg har dessverre ingen gode råd til deg, men jeg fikk så vondt av deg og lyst til å gi deg en klem "klem" 

Håper det ordner seg for deg ❤️

Tusen takk❤️ Det varmet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
På 30.6.2019 den 22.26, usikker skrev:

Tar du 2 mg en gang for dagen? 

Ja doser opp til 3 mg tar en en gang i døgnet. Ikke gi opp medisinen før du har prøvd den helt ut, er mitt råd.

Anonymkode: d05be...96e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja doser opp til 3 mg tar en en gang i døgnet. Ikke gi opp medisinen før du har prøvd den helt ut, er mitt råd.

Anonymkode: d05be...96e

Synes bare 7-8 dg er lenge. Lenge når man har så mye uro at man ikke klarer hverdagens gjøremål....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
19 minutter siden, usikker skrev:

Synes bare 7-8 dg er lenge. Lenge når man har så mye uro at man ikke klarer hverdagens gjøremål....

 

Det må være forferdelig med den uroen su sliter med nå, har hatt det selv og da fikk jeg benzo. Kanskje det er bare i en overgang? Håper det! Jeg har fått beskjed om å ta truxal ved behov,men synes ikke det hjelper på angsten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, stjernestøv skrev:

Det må være forferdelig med den uroen su sliter med nå, har hatt det selv og da fikk jeg benzo. Kanskje det er bare i en overgang? Håper det! Jeg har fått beskjed om å ta truxal ved behov,men synes ikke det hjelper på angsten. 

Har truxal også, men opplever dårlig søvn og livaktige mareritt på de. Tar heller quetiapin for å sove. Det gir meg 5-6 timers søvn. 

Jeg vet jeg har god hjelp egentlig, men kroppen og hodet mitt følger ikke det vanlige forløpet som kan forventes ifg felleskatalogen. 

Da blir det litt skriving her på dol😢. Det er så mange gode brukere her, som både lytter, trøster og støtter🌻 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, usikker skrev:

Har truxal også, men opplever dårlig søvn og livaktige mareritt på de. Tar heller quetiapin for å sove. Det gir meg 5-6 timers søvn. 

Jeg vet jeg har god hjelp egentlig, men kroppen og hodet mitt følger ikke det vanlige forløpet som kan forventes ifg felleskatalogen. 

Da blir det litt skriving her på dol😢. Det er så mange gode brukere her, som både lytter, trøster og støtter🌻 

Ok. Ja det er mange ok folk her inne ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det bestemt at jeg skal kutte ut fluanxol, og heller prøve 50 mg quetiapin. 

Kanskje det har en bedre angstdempende effekt. 

Legen sa jeg hadde utpreget indre uro, som en bivirkning av ssri og fluanxol. 

Takk til alle som har lest og svart❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...