Gå til innhold

#villebarepratelitt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har dere hørt om den aksjonen? 

Helt sykt at det skal være så vanskelig å være mann! Nå kan man ikke gå bort til noen søte jenter for å sjekke dem opp heller nå!!!

Anonymkode: 6707c...625

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

påskelilje

Dattera mi på 15 og noen venninner var på ei strand en kveld, hørte på musikk og pratet. Det kom bort 3 voksne menn, de tippet at de var 25-30 år, og de ville bare prate og høre musikk og danse... Jentene syntes det var veldig ubehagelig, særlig da to av mennene gikk og han ene ble igjen en stund. Heldigvis forsvant han også, men de syntes det var ubehagelig at disse voksne mennene slo seg ned hos dem, som fortsatt går på ungdomsskolen.... Jeg skjønner dem godt. Det er vanskelig å avvise, men her burde jo mennene forstått av seg selv at dette var fryktelig klønete og unødvendig oppførsel? Godt mulig at de faktisk bare ville prate litt, men hvorfor skal de gjøre dette mot jenter på 15???

Menn skal selvsagt kunne ta kontakt med kvinner, men de må lese kroppsspråk, og de må tåle avvisning. Jeg har lest mange av kommentarene i denne debatten, og det er jo på grunnlag av tidligere ubehagelige erfaringer at mange kvinner blir skeptiske i slike situasjoner, særlig på steder der det er vanskelig å komme unna (buss, tog, etc).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Vi opplevde masse sånt av eldre menn i ungdommen, min venninne var utrolig pen og det tente menn på. Utrolig nok,jeg syns de burde se at vi var bare tenåringer. Det var helst henne de var ute etter, jeg var mer en erstatning. Førtste gang hun lå med en mann var hun 14 år og mannen var 40 år. Det fortsatte sånn,hun lå med mange menn og gutter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gargamel
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, men hvilken konklusjon trekker du:

1: Menn kan snakke med fremmede kvinner noen ganger, men de må bruke hodet. Ta et nei for et nei. Være ekstra forsiktig med yngre jenter etc.

2: Men kan aldri snakke med fremmede kvinner. Kvinner opplever mye ubehagelig, og kan ikke vite om du er snill eller pervo.

3: Vet ikke. Vil bare fortelle om noe jeg er opptatt av, nemlig at mange plages av creepy og pågående menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, Gargamel skrev:

Ok, men hvilken konklusjon trekker du:

1: Menn kan snakke med fremmede kvinner noen ganger, men de må bruke hodet. Ta et nei for et nei. Være ekstra forsiktig med yngre jenter etc.

2: Men kan aldri snakke med fremmede kvinner. Kvinner opplever mye ubehagelig, og kan ikke vite om du er snill eller pervo.

3: Vet ikke. Vil bare fortelle om noe jeg er opptatt av, nemlig at mange plages av creepy og pågående menn.

Blir så irritert på dette her. Jeg synes alle kan få prate med alle, men at man må være forsiktig og fintfølende ovenfor dem som tydelig viser at de ikke vil.

Hvilket samfunn blir det om ingen tør å kontakte noen i redsel for å støte eller fornærme? Jo, dette er enda et fremstøt fra Kvinnefronten med stor K. De vil ha et samfunn hvor de kan styre, og de vil ikke gi seg før det maskuline er helt knekt, borte, ubetydelig og overflødig. idiotiske rødstrømpe- kvinnfolk! 😠

Anonymkode: 6707c...625

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Men jeg syns voksne kvinner burde tåle litt,det må jo være lov å ta kontakt. 

Enig. Snart får nok ikke menn lov til å se på kvinner en gang uten at noen vil føle seg krenket. Åå.. gud... Han så på meg! For et ekkelt kryp! Nå skal jeg starte en ny aksjon som skal kalles #ikkesepåmeg

Anonymkode: 6707c...625

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Snart får nok ikke menn lov til å se på kvinner en gang uten at noen vil føle seg krenket. Åå.. gud... Han så på meg! For et ekkelt kryp! Nå skal jeg starte en ny aksjon som skal kalles #ikkesepåmeg

Anonymkode: 6707c...625

Ja det er ganske sprøtt!! 😮 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
47 minutter siden, stjernestøv skrev:

Men jeg syns voksne kvinner burde tåle litt,det må jo være lov å ta kontakt. 

Helt greit at man prøver å ta kontakt, men sitter jeg med ørepropper, leser i avisa, sitter å spiller på mobilen eller leser en bok ser jeg ikke hvorfor noen skal prate med meg bare for å prate. Jeg er opptatt og viser det rimelig tydelig syntes jeg!  Og dette kommer fra en person som ofte plukker opp haikere, prater med fremmede mennesker og er rimelig sosial. Men ser jeg opptatt ut er det nok for en grunn. Smiler jeg og ser på deg er det derimot noe helt annet, da innbyr jeg til kontakt.

Anonymkode: 4239b...95c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Helt greit at man prøver å ta kontakt, men sitter jeg med ørepropper, leser i avisa, sitter å spiller på mobilen eller leser en bok ser jeg ikke hvorfor noen skal prate med meg bare for å prate. Jeg er opptatt og viser det rimelig tydelig syntes jeg!  Og dette kommer fra en person som ofte plukker opp haikere, prater med fremmede mennesker og er rimelig sosial. Men ser jeg opptatt ut er det nok for en grunn. Smiler jeg og ser på deg er det derimot noe helt annet, da innbyr jeg til kontakt.

Anonymkode: 4239b...95c

Ja da er du opptatt og det bør respekteres,men det må da være lov å snakke med hverandre. Det er det jeg mener, stakkars menn...de får gjennomgå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
21 timer siden, stjernestøv skrev:

Ja da er du opptatt og det bør respekteres,men det må da være lov å snakke med hverandre. Det er det jeg mener, stakkars menn...de får gjennomgå. 

Jaja, og da er det helt lov, samme hvilket kjønn man er, men da faller man heller ikke innenfor #villebarepratelitt. Studenten som skrev den opprinnelig artikkelen valgte nok et uheldig bilde for artikkelen der han går med mikrofon etter ei dame med headsett også snakker han om at han bare vil snakke litt med folk.

Anonymkode: 4239b...95c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
På 2.7.2019 den 9.00, påskelilje skrev:

Dattera mi på 15 og noen venninner var på ei strand en kveld, hørte på musikk og pratet. Det kom bort 3 voksne menn, de tippet at de var 25-30 år, og de ville bare prate og høre musikk og danse... Jentene syntes det var veldig ubehagelig, særlig da to av mennene gikk og han ene ble igjen en stund. Heldigvis forsvant han også, men de syntes det var ubehagelig at disse voksne mennene slo seg ned hos dem, som fortsatt går på ungdomsskolen.... Jeg skjønner dem godt. Det er vanskelig å avvise, men her burde jo mennene forstått av seg selv at dette var fryktelig klønete og unødvendig oppførsel? Godt mulig at de faktisk bare ville prate litt, men hvorfor skal de gjøre dette mot jenter på 15???

Menn skal selvsagt kunne ta kontakt med kvinner, men de må lese kroppsspråk, og de må tåle avvisning. Jeg har lest mange av kommentarene i denne debatten, og det er jo på grunnlag av tidligere ubehagelige erfaringer at mange kvinner blir skeptiske i slike situasjoner, særlig på steder der det er vanskelig å komme unna (buss, tog, etc).

Jeg synes det er bra å problematisere innpåslitne folk, folk som mangler antenner og "griskailla"

Bloggeren trekker ingen grenser mellom hva som er greit og ikke. Man sitter bare igjen med at ingen ting er greit. Det er litt vanskelig for normale folk å forholde seg til.

Det er ikke et stor problem for meg personlig, men hvis jeg skal sitte på toget med noen i 7 timer kan jeg si et par setninger. Kommentere at toget er fullt, eller et eller annet. Ikke for å innlede en lang samtale. Jeg synes det blir mindre kleint hvis man har brutt isen litt, og slipper å late som den andre ikke eksisterer hele turen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...