Gå til innhold

Kupton


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er jeg ikke. Men jeg er kritisk til utviklingen der selv små bagateller blir oppfattet krenkende. Dessuten er jeg kritisk til den innflytelse de lettkrenkede får. Det kveler den frie debatten, og vi blir alle tvunget inn i det politisk korrekte. Det er snart umulig å fortelle en vits uten at et medlem av KL går til media. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
46 minutter siden, kupton skrev:

Det er jeg ikke. Men jeg er kritisk til utviklingen der selv små bagateller blir oppfattet krenkende. Dessuten er jeg kritisk til den innflytelse de lettkrenkede får. Det kveler den frie debatten, og vi blir alle tvunget inn i det politisk korrekte. Det er snart umulig å fortelle en vits uten at et medlem av KL går til media. 

Ok. Jeg er enig med deg. Jeg prøver selv å ta ansvar for at jeg er en lett krenkbar person, men det er ikke alltid så lett å forstå mekanismen når en nærmest er født sånn. Jeg ser faktisk min egen adferd i det du skriver; at vi prøver å tvinge andre inn i noe. Det har ikke vært tydelig for meg før. 

Kan du skrive mer om dette med krenkbarhet og mekanismene rundt? 

Anonymkode: 9baae...544

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er altfor mye krenkbarhet hos, først og fremst:

Muslimer. Trekker rasismekortet og blir fornærmet av tegninger.

Uføre. Enhver kritikk fører til skriking og passiv-aggressivitet («bare gi oss et nakkeskudd alle sammen»)

Psykisk syke. Kritikk fører til snakk om verdiløshet, rett til å leve, osv. 

Problemet er når krenkbarheten dreper en debatt, og iblant undres jeg om det spekuleres litt i å drepe debatten ved å spille på uvanlig såre tær. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, issomethingwrong skrev:

Jeg synes det er altfor mye krenkbarhet hos, først og fremst:

Muslimer. Trekker rasismekortet og blir fornærmet av tegninger.

Uføre. Enhver kritikk fører til skriking og passiv-aggressivitet («bare gi oss et nakkeskudd alle sammen»)

Psykisk syke. Kritikk fører til snakk om verdiløshet, rett til å leve, osv. 

Problemet er når krenkbarheten dreper en debatt, og iblant undres jeg om det spekuleres litt i å drepe debatten ved å spille på uvanlig såre tær. 

Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg igjenkjenner den å drepe en debatt ved å spille på uvanlig såre tær og den om verdighet. 

Nå er jeg ikke noe særlig med på diskusjoner, men jeg er kjapp til å reagere om jeg føler noen tråkker på mine tær, og da gir jeg meg selv en slags rett til å være krenket og evt også si fra om det - og så innser jeg som oftest, når stormen er over, at jeg var urimelig osv.

Jeg tenker at det kanskje kan være sånn i en debatt også, som feks eks ditt om muslimer som føler seg krenket. 

Anonymkode: 9baae...544

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
5 timer siden, issomethingwrong skrev:

Jeg synes det er altfor mye krenkbarhet hos, først og fremst:

Muslimer. Trekker rasismekortet og blir fornærmet av tegninger.

Uføre. Enhver kritikk fører til skriking og passiv-aggressivitet («bare gi oss et nakkeskudd alle sammen»)

Psykisk syke. Kritikk fører til snakk om verdiløshet, rett til å leve, osv. 

Problemet er når krenkbarheten dreper en debatt, og iblant undres jeg om det spekuleres litt i å drepe debatten ved å spille på uvanlig såre tær. 

Uff da jeg er både psykisk syk og ufør ,godt jeg ikke er muslim da ,for da hadde jeg vært super krenket 😄

Anonymkode: d99cb...e8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

At jeg åpnet meg og innrømte mine feil ødela bare enda mer for meg :( 

Anonymkode: 9baae...544

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...