Gå til innhold

Noen som ikke skal til Syden på sommerferie?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Mange spør meg om jeg skal dra til syden i sommer. De minner meg på at vi lever bare en gang så hvorfor ikke bare ta seg råd til det. Jeg må ærlig si at jeg er enig med dem. Men  for min del er det flere argumenter i år som gjør at jeg må nøye meg med liten tur i Norge istedet. 

Noen andre som blir hjemme i Norge i år? Hva gjør dere på istedet for å reise? 

Anonymkode: 84604...8e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mange spør meg om jeg skal dra til syden i sommer. De minner meg på at vi lever bare en gang så hvorfor ikke bare ta seg råd til det. Jeg må ærlig si at jeg er enig med dem. Men  for min del er det flere argumenter i år som gjør at jeg må nøye meg med liten tur i Norge istedet. 

Noen andre som blir hjemme i Norge i år? Hva gjør dere på istedet for å reise? 

Anonymkode: 84604...8e4

Vi skal ikke til Syden, men reiser i Norge og koser oss med det. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Jeg skal være i Norge denne ferien. Det blir mange dager i fjellet og noen ved sjøen. Det blir fotografering, fjellturer, sykkelturer, snekring.

Jeg skal også gjøre ingen ting. Sitte og glo utover med en kaffekopp eller øl. 

Vi var en lang tur i syden i fjor, så det får holde for en stund. Kanskje vi reiser utenlands neste år igjen.

Siden du lever bare en gang må du bestemme selv hva du har råd til og lyst på. Det er ikke lurt å kaste bort livet på økonomisk stress hvis man kan unngå det. Ikke bry deg om hva venner mener du bør "ta deg råd" til. 

 

Endret av Gargamel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mange spør meg om jeg skal dra til syden i sommer. De minner meg på at vi lever bare en gang så hvorfor ikke bare ta seg råd til det.

Det er da mange andre hyggelige ting man kan bruke penger på enn akkurat sydentur? Folk er forskjellige og prioriterer ut fra interesser.

Vi skal være i Norge og Danmark i sommermånedene. Til høsten blir det tur sørover i Europa, men noen typisk sydenferie skal vi ikke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har vært en helg på hotell i Sverige. 

Egentlig hadde vi ikke råd til det, men vi prioriterte det for å komme oss litt bort. Håper regnet gir seg og tempen stiger litt så vi ikke blir sittende inne resten av ferien. 

Anonymkode: 4dcc8...560

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Aldri vært i Syden. Aldri  nådd så veldig høyt på min prioriteringsliste. Så mange andre " pengehull" å tette. Men jeg kunne absolutt prioritert bedre. Helt sikkert.  Tenker litt på de intervjuene man ofte ser i aviser og magasiner med 100 åringer og vel så det. Hva de angrer er ofte hva de ikke gjorde når de var unge og spreke. Enkelte kristne hevder jo også at unnøatelsesyndene er våre største. Min mor var veldig glad i å reise. Var hennes største glede tror jeg. Men hun reiste jo oftest for å besøke min far så ting har jo ofte så mange aspekter føler jeg.

Anonymkode: 0205a...804

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aldri vært i Syden. Aldri  nådd så veldig høyt på min prioriteringsliste. Så mange andre " pengehull" å tette. Men jeg kunne absolutt prioritert bedre. Helt sikkert.  Tenker litt på de intervjuene man ofte ser i aviser og magasiner med 100 åringer og vel så det. Hva de angrer er ofte hva de ikke gjorde når de var unge og spreke. Enkelte kristne hevder jo også at unnøatelsesyndene er våre største. Min mor var veldig glad i å reise. Var hennes største glede tror jeg. Men hun reiste jo oftest for å besøke min far så ting har jo ofte så mange aspekter føler jeg.

Anonymkode: 0205a...804

Det kan være fint å bare være hjemme også Men været har selvsagt mye å si.

Men jeg forstår godt at folk reiser. Da jeg var ung var det mange som fortalte de hadde vært på både cruise og jordomseiling og tog luffing og øy hopping eller lange bilturer. Forstår det godt. Man lever mens man lever.

Anonymkode: 0205a...804

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er ikke det ofte Malorca. Usikker. Kanskje noen som reiser ofte som vet.

Anonymkode: 0205a...804

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mange spør meg om jeg skal dra til syden i sommer. De minner meg på at vi lever bare en gang så hvorfor ikke bare ta seg råd til det. Jeg må ærlig si at jeg er enig med dem. Men  for min del er det flere argumenter i år som gjør at jeg må nøye meg med liten tur i Norge istedet. 

Noen andre som blir hjemme i Norge i år? Hva gjør dere på istedet for å reise? 

Anonymkode: 84604...8e4

Nei, reiser ikke til Syden om sommeren. I den grad jeg reiser sydover ønsker jeg å gjøre det på andre tider av året, blant annet fordi den norske sommeren er så kort, og jeg vil ikke gå glipp av den. Jeg synes ikke det noe bedre sted å feriere om været er bra (det var det, da).

 

Argumentet med at man " lever bare en gang så hvorfor ikke bare ta seg råd til det" kan man jo bruke om alt mulig, men om man f.eks. må låne penger for å reise på sommerferie, blir høsten mindre hyggelig enn den trenger å være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Jeg har hatt ei uke i syden og det var helt nydelig. Jeg skal på 3 uker Norgesferie snart og fordi jeg har fått sikret meg ei uke med varme, er jeg mer avslappet til hvordan været blir. 

Ellers ville jeg ikke ha hørt på hva andre sier. Jeg ville ikke ha ødelagt økonomien pga en sydentur. Det er det ikke verdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Syke og dårlige kan alle bli så det trenger man kanskje ikke være så redd fori våre dager

Anonymkode: 0205a...804

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mange spør meg om jeg skal dra til syden i sommer. De minner meg på at vi lever bare en gang så hvorfor ikke bare ta seg råd til det. Jeg må ærlig si at jeg er enig med dem. Men  for min del er det flere argumenter i år som gjør at jeg må nøye meg med liten tur i Norge istedet. 

Noen andre som blir hjemme i Norge i år? Hva gjør dere på istedet for å reise? 

Anonymkode: 84604...8e4

Jeg er ikke så glad i charterturer/«syden», så det har jeg aldri prioritert. I år tar jeg over ny leilighet ila sommeren, og skal bruke ferien på lett overflateoppussing og innflytting. Kunne tenkt meg litt sol i sommer, men planlegger en tur til varmere strøk i november, og tross iskaldt vær skal jeg greie å holde ut til da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

påskelilje

Vi skal ikke til "Syden" i sommer - skal være her hjemme, pluss en tur til Vestlandet og besøke svigermor. I august skal mannen og jeg til Italia, men siden han verken liker å bade eller sole seg, så blir det absolutt ikke noen sydentur 😃 Vi skal leie bil og kjøre rundt i nord-Italia - gleder meg veldig!

Jeg elsker å sole meg og bade, så Sydentur for min del er helt herlig! Har vært på 5 sånne turer i mitt liv - 2 med venninner, 1 med mann og barn, 1 med min mor + ungene mine - samt en tur med ene barnet mitt og meg. Ser for meg en venninnetur igjen om 2-3 år 🙂 

Ikke hør på andre hvis de presser deg til å kjøpe en ferie du egentlig ikke har råd til. Det er du som skal betale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke til syden. Har aldri vært heller. I år blir det ferie i Norge og en liten tur til Sverige :)

Endret av Warcraft
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...