Gå til innhold

Reiser du på ferie uten mannen / damen din?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har blitt spurt en del om jeg skal reise til foreks Syden med mine voksne barn og uten han. Men jeg føler det blir feil for jeg vil tilby han å være med om jeg reiser. Føler det er mest riktig og noe annet vil være dårlig gjort.  Hvilke syn har dere på saken? 

Anonymkode: 05fc9...310

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har blitt spurt en del om jeg skal reise til foreks Syden med mine voksne barn og uten han. Men jeg føler det blir feil for jeg vil tilby han å være med om jeg reiser. Føler det er mest riktig og noe annet vil være dårlig gjort.  Hvilke syn har dere på saken? 

Anonymkode: 05fc9...310

Det er helt opp til deg. Kanskje to turer er løsningen? En for ungene og deg og en for mannen og deg? Man MÅ jo ikke feriere sammen, men jeg liker best å være med mannen på tur. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har blitt spurt en del om jeg skal reise til foreks Syden med mine voksne barn og uten han. Men jeg føler det blir feil for jeg vil tilby han å være med om jeg reiser. Føler det er mest riktig og noe annet vil være dårlig gjort.  Hvilke syn har dere på saken? 

Anonymkode: 05fc9...310

Det er sjeldent, men det skjer. Det er helt OK å gjøre noe hver for seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Gargamel skrev:

Det er sjeldent, men det skjer. Det er helt OK å gjøre noe hver for seg. 

Jeg frykter at han vil bli skuffet om jeg drar til Syden uten å tilby han å være med. 

Anonymkode: 05fc9...310

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg frykter at han vil bli skuffet om jeg drar til Syden uten å tilby han å være med. 

Anonymkode: 05fc9...310

Dere må jo snakke om dette i så fall? Siden du skriver "mannen / damen" lurer jeg på om dere er gift, samboere eller "bare" kjærester?

Vi har bare felles barn, men jeg har iblant reist på kortere turer med bare ett av dem, siden det er stor aldersforskjell. Men dette har vi selvfølgelig kommet fram til sammen og blitt enige om. Den "største" ferieturen om sommeren hadde vi sammen alle fire i de årene begge barna bodde hjemme.

Sommeren før vi flyttet sammen, mener jeg å huske at vi hadde litt ferie sammen og litt hver for oss - jeg for å dyrke en hobby, han sammen med sin bror med familie. Med vi har altså ingen særkullsbarn. Søsteren min skal på en ukes "jentetur" i år sammen med sin voksne datter, ingen av dem skal da ha med sin mann / samboer - men de skal jo ha mye ferie med dem også.

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har blitt spurt en del om jeg skal reise til foreks Syden med mine voksne barn og uten han. Men jeg føler det blir feil for jeg vil tilby han å være med om jeg reiser. Føler det er mest riktig og noe annet vil være dårlig gjort.

Hvem er det som legger seg opp i andre folks ferieplaner på den måten? Det kan være "dårlig gjort" hvis en av dere bare reiser uten at ønsker og planer har vært kommunisert og avklart på forhånd. Er dere gift eller samboere kan det være et økonomisk aspekt her også. Men det finnes forhold der den ene hater sydenferier i den varmeste perioden mens den andre nærmest er avhengig av det for å orke vinteren, og da er kan det jo være enkelt å finne en løsning på det som begge parter er fornøyd med.

Jeg undrer meg mest over at du spør oss og ikke dem det gjelder - ham og barna. Det finnes ingen regler for sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Dette må du jo snakke med kjæresten/mannen om. Dere må finne ut hva som passer for dere. 

Min mann liker ikke sydenturer fordi han ikke liker bading eller soling, og skal vi på ferie sammen, må vi velge andre ting enn typisk sydentur. Skal jeg til Syden, må jeg derfor velge andre å reise med. I sommer vil han være på hjemstedet sitt størstedelen av ferien sin. Jeg blir med i 1,5 uke, ellers er jeg hjemme eller hos mine foreldre. Så skal mannen og jeg reise på en ferie sammen bare vi to i august. Ungene jobber det meste av sommeren, så det blir ingen ferie med dem i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...