Gå til innhold

Jeg kan ikke ta litium mer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Litium får meg til å crave cola og melk og jeg blir feit. Greier ikke motstå, men har null problem med å drikke kalorifritt og mindre mengder uten litium 

kreatininnivåene mine er også ovenfor referanseverdi 

jeg blir potensielt veldig syk, men jeg får bare lære meg å takle det

det viktigste er å ta abilify så jeg ikke får sånn kaos i hodet

litium er helt uholdbar, men fact syns den er så viktig at hjemmetjenesten ser jeg svelger hver morgen

 

no more

må tenke på helsa

er like før magen begynner å henge

Anonymkode: aa728...980

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

kreatininnivåene mine er også ovenfor referanseverdi 

Da må du slutte med den.

Anonymkode: 63323...11f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Da må du slutte med den.

Anonymkode: 63323...11f

Hvorfor fortsetter de å gi meg den da, behandleren mine? Og tilogmed har gjort så hjemmetjenesten ser jeg tar morgendosen 

driter de i nyrene mine så lenge jeg ikke er manisk.

Anonymkode: aa728...980

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Litium får meg til å crave cola og melk og jeg blir feit. Greier ikke motstå, men har null problem med å drikke kalorifritt og mindre mengder uten litium 

kreatininnivåene mine er også ovenfor referanseverdi 

jeg blir potensielt veldig syk, men jeg får bare lære meg å takle det

det viktigste er å ta abilify så jeg ikke får sånn kaos i hodet

litium er helt uholdbar, men fact syns den er så viktig at hjemmetjenesten ser jeg svelger hver morgen

 

no more

må tenke på helsa

er like før magen begynner å henge

Anonymkode: aa728...980

Hvor høy kreatinin har du? En liten økning av kreatinin går som regel bra, men du bør så avgjort være på vakt for kraftig stigning. 

Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke kan bestemme deg for å drikke kalorifri drikke? Du trenger vel ikke drikke sukkercola, hvorfor kan du ikke velge cola zero eller pepsi max?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar

Første steg er vel å holde øye med hvordan kreatininverdiene utvikler seg om de ikke er så høye ennå. Sørg for å få i deg godt med væske, og regelmessig kontroll mtp hvordan det utvikler seg. Hva med å drikke Cola uten sukker eller Pepsi Max? Jeg synes det funker bra. Men for nyrene sin del er vann det beste. 

Men det er jo ditt valg så lenge du ikke står under noe tvangsvedtak. Det blir vel en avveining av to onder opp mot hverandre her dessverre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg spyr av cola zero og Pepsi Max for har drukket enorme mengder med det lenge, og det er sukkerdrikke jeg craver fra det øyeblikk jeg våkner. Har ikke viljestyrke til å stå imot så lenge jeg tar litium. Men pga pause med lettbrus en stund nå kan jeg kanskje trappe ned colaen og begynne med lettbrus igjen. Men dropper kveldsdosen med litium nå, hjemmetjenesten ser jeg svelger morgendosen. Men flytter snart så da skal jeg ha mot til å si opp hjemmetjenesten. Ja det er mellom to onder. Men jeg hadde likt å vært manisk igjen, bare jeg hadde litt kontroll på meg selv!

Anonymkode: aa728...980

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Surrehuggu
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spyr av cola zero og Pepsi Max for har drukket enorme mengder med det lenge, og det er sukkerdrikke jeg craver fra det øyeblikk jeg våkner. Har ikke viljestyrke til å stå imot så lenge jeg tar litium. Men pga pause med lettbrus en stund nå kan jeg kanskje trappe ned colaen og begynne med lettbrus igjen. Men dropper kveldsdosen med litium nå, hjemmetjenesten ser jeg svelger morgendosen. Men flytter snart så da skal jeg ha mot til å si opp hjemmetjenesten. Ja det er mellom to onder. Men jeg hadde likt å vært manisk igjen, bare jeg hadde litt kontroll på meg selv!

Anonymkode: aa728...980

Så om jeg har forstått deg riktig, så har du bp 1, men vil ikke ta Litium fordi du er redd for å legge på deg? Og du ønsker å bli manisk? Jaja, lykke til med det... 😐

Jeg ville nå heller ha sluttet med sukker-cola og ikke litium. Du greier det hvis du vil nok! Kan ikke skjønne at noen virkelig ønsker å bli maniske. Helt uforståelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 minutter siden, Surrehuggu skrev:

Så om jeg har forstått deg riktig, så har du bp 1, men vil ikke ta Litium fordi du er redd for å legge på deg? Og du ønsker å bli manisk? Jaja, lykke til med det... 😐

Jeg ville nå heller ha sluttet med sukker-cola og ikke litium. Du greier det hvis du vil nok! Kan ikke skjønne at noen virkelig ønsker å bli maniske. Helt uforståelig!

Jeg greier å slutte med cola hvis jeg får slutte på litium

Anonymkode: aa728...980

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Surrehuggu
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg greier å slutte med cola hvis jeg får slutte på litium

Anonymkode: aa728...980

Kanskje det bare er en "vrangforestilling" du har der? 

Du greier nok å slutte med cola selv om du tar Litium også. Du må bare ville det nok! 

Men greier du det ikke, så er det tross alt bedre om du drikker cola og tar Litium, enn å ikke ta Litium for å kunne drikke lettbrus. Jeg forstår at du er redd for å bli tykk, men jeg synes nå det er bedre å ha noen kg for mye enn å risikere å bli alvorlig syk! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, Surrehuggu skrev:

Kanskje det bare er en "vrangforestilling" du har der? 

Du greier nok å slutte med cola selv om du tar Litium også. Du må bare ville det nok! 

Men greier du det ikke, så er det tross alt bedre om du drikker cola og tar Litium, enn å ikke ta Litium for å kunne drikke lettbrus. Jeg forstår at du er redd for å bli tykk, men jeg synes nå det er bedre å ha noen kg for mye enn å risikere å bli alvorlig syk! ;)

Jeg er så feit at jeg har store fare for sykdommer og er 80 år innvendig ifølge PT pga overvekt der nesten alt ligger på magen der det er mest skadelig 

Anonymkode: aa728...980

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Surrehuggu
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er så feit at jeg har store fare for sykdommer og er 80 år innvendig ifølge PT pga overvekt der nesten alt ligger på magen der det er mest skadelig 

Anonymkode: aa728...980

Jeg ville nå ha tatt en prat med legen om det, i stedet for å stole på en PT. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 minutter siden, Surrehuggu skrev:

Jeg ville nå ha tatt en prat med legen om det, i stedet for å stole på en PT. 

Jeg har bmi på 33. Var på 19 før meds

Anonymkode: aa728...980

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

BMI gikk ned til 28 en periode uten litium! Så har jeg rast opp da jeg ble satt på den igjen

Anonymkode: aa728...980

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Surrehuggu
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

BMI gikk ned til 28 en periode uten litium! Så har jeg rast opp da jeg ble satt på den igjen

Anonymkode: aa728...980

Men hvis det er så uutholdelig for deg å gå på Litium, så finnes det jo alternativer/andre medisiner. Snakk med legen/psykiateren. 

Endret av Surrehuggu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spyr av cola zero og Pepsi Max for har drukket enorme mengder med det lenge, og det er sukkerdrikke jeg craver fra det øyeblikk jeg våkner. Har ikke viljestyrke til å stå imot så lenge jeg tar litium. Men pga pause med lettbrus en stund nå kan jeg kanskje trappe ned colaen og begynne med lettbrus igjen. Men dropper kveldsdosen med litium nå, hjemmetjenesten ser jeg svelger morgendosen. Men flytter snart så da skal jeg ha mot til å si opp hjemmetjenesten. Ja det er mellom to onder. Men jeg hadde likt å vært manisk igjen, bare jeg hadde litt kontroll på meg selv!

Anonymkode: aa728...980

Høres ut som en utmerket idé for å bli syk.

Anonymkode: 1527c...237

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Surrehuggu skrev:

Men hvis det er så uutholdelig for deg å gå på Litium, så finnes det jo alternativer/andre medisiner. Snakk med legen/psykiateren. 

Nei, det er faktisk ingen alternativer

Anonymkode: aa728...980

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er faktisk ingen alternativer

Anonymkode: aa728...980

Det er ikke riktig. Selv måtte jeg slutte med litium p.g.a. nyresvikt og gikk over til zyprexa. Det fungerer det også.

Anonymkode: 63323...11f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke riktig. Selv måtte jeg slutte med litium p.g.a. nyresvikt og gikk over til zyprexa. Det fungerer det også.

Anonymkode: 63323...11f

Bruker zyprexa i perioder men kan ikke ta det fast. Da hadde jeg veid 250 kg. Så her er alle alternativer prøvd

Anonymkode: aa728...980

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er jo på zyprexa jeg er feit i utgangspunktet 

litium bare vedlikeholder fedmen 

kjente magen henge over meg på spinning istad 

Anonymkode: aa728...980

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Surrehuggu
På 1.7.2019 den 16.41, AnonymBruker skrev:

er like før magen begynner å henge

 

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

kjente magen henge over meg på spinning istad 

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har bmi på 33

Her er tre sitater fra deg i denne tråden. Hvis det er sant at du har en bmi på 33, så er det jo rart at du ikke har lagt merke til at magen "henger" før nå? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...