BeautifulWorld Skrevet 4. juli 2019 Del Skrevet 4. juli 2019 Bare i det siste måned har jeg havnet på sykehuset grunnet selvmordsforsøk 3 ganger. I tillegg til dette så er jeg veldig ustabil, dvs jeg har kraftige humørsvinginger og jeg absolutt tåler ikke kritikk eller lignende. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BeautifulWorld Skrevet 4. juli 2019 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2019 Hva tenker du, Kupton? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Villanda Skrevet 4. juli 2019 Del Skrevet 4. juli 2019 5 minutter siden, BeautifulWorld skrev: Bare i det siste måned har jeg havnet på sykehuset grunnet selvmordsforsøk 3 ganger. I tillegg til dette så er jeg veldig ustabil, dvs jeg har kraftige humørsvinginger og jeg absolutt tåler ikke kritikk eller lignende. Er det sånn for deg over tid eller bare periodevis? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 4. juli 2019 Del Skrevet 4. juli 2019 7 minutter siden, BeautifulWorld skrev: Bare i det siste måned har jeg havnet på sykehuset grunnet selvmordsforsøk 3 ganger. I tillegg til dette så er jeg veldig ustabil, dvs jeg har kraftige humørsvinginger og jeg absolutt tåler ikke kritikk eller lignende. Her hadde du blitt innlagt tror jeg,det er fordi mitt hjelpeapparat bryr seg. Men vet om folk som blir sendt rett hjem fra sykehuset etter selvmordsforsøk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 Del Skrevet 4. juli 2019 41 minutter siden, BeautifulWorld skrev: Bare i det siste måned har jeg havnet på sykehuset grunnet selvmordsforsøk 3 ganger. I tillegg til dette så er jeg veldig ustabil, dvs jeg har kraftige humørsvinginger og jeg absolutt tåler ikke kritikk eller lignende. Har du noen diagnose, eller er det borderline? Anonymkode: 1a6ae...0f0 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kupton Skrevet 4. juli 2019 Del Skrevet 4. juli 2019 Høres ut som borderline. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 Del Skrevet 6. juli 2019 På 4.7.2019 den 18.06, BeautifulWorld skrev: Bare i det siste måned har jeg havnet på sykehuset grunnet selvmordsforsøk 3 ganger. I tillegg til dette så er jeg veldig ustabil, dvs jeg har kraftige humørsvinginger og jeg absolutt tåler ikke kritikk eller lignende. Litt rart å faile selvmordsforsøk 3 ganger på rad.. regner med at du egentlig kun ønsket oppmerksomhet og hjelp ellers hadde du jo ikke endt opp innlagt.. Viss man virkelig vil dø så klarer man å dø og man pleier ikke å fortelle om sine dødstanker til andre heller noe du tydeligvi gjorde. Viss du lurte på om du var borderline så ja dette hørtes helt likt ut som borderline. De pleier å ta gjentatte "selvmordsforsøk", men ender oftest opp innlagt allikevel fordi de oppsøker hjelp. Anonymkode: d6f62...09a 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 Del Skrevet 6. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Litt rart å faile selvmordsforsøk 3 ganger på rad.. regner med at du egentlig kun ønsket oppmerksomhet og hjelp ellers hadde du jo ikke endt opp innlagt.. Viss man virkelig vil dø så klarer man å dø og man pleier ikke å fortelle om sine dødstanker til andre heller noe du tydeligvi gjorde. Viss du lurte på om du var borderline så ja dette hørtes helt likt ut som borderline. De pleier å ta gjentatte "selvmordsforsøk", men ender oftest opp innlagt allikevel fordi de oppsøker hjelp. Anonymkode: d6f62...09a Det handler ikke nødvendigvis om oppmerksomhet eller et rop om hjelp. For noen gjør det det, men du har ingen grunnlag for å "regne med" at sånn er det for TS. Typisk med borderline er at det svinger kraftig. Når det er skikkelig ille så kan man gjøre ting som man angrer på bare en time senere, og dermed blir man kanskje veldig redd og oppsøker hjelp. Det er livsfarlig å bagatellisere det ved å si at "hvis man virkelig vil dø så klarer man å dø." Jeg hadde ei kusine som bare ble 17 år som skadet seg alvorlig i mange år før hun døde. Hun ville egentlig leve, men hver gang ting ble for mye så ville hun heller dø. Hun skadet seg (overdoser, kutting, kvelning) for å få en pause fra følelsene sine. Hun ble ikke tatt på alvor og det drepte henne. Anonymkode: 0e2df...3da 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 Del Skrevet 6. juli 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det handler ikke nødvendigvis om oppmerksomhet eller et rop om hjelp. For noen gjør det det, men du har ingen grunnlag for å "regne med" at sånn er det for TS. Typisk med borderline er at det svinger kraftig. Når det er skikkelig ille så kan man gjøre ting som man angrer på bare en time senere, og dermed blir man kanskje veldig redd og oppsøker hjelp. Det er livsfarlig å bagatellisere det ved å si at "hvis man virkelig vil dø så klarer man å dø." Jeg hadde ei kusine som bare ble 17 år som skadet seg alvorlig i mange år før hun døde. Hun ville egentlig leve, men hver gang ting ble for mye så ville hun heller dø. Hun skadet seg (overdoser, kutting, kvelning) for å få en pause fra følelsene sine. Hun ble ikke tatt på alvor og det drepte henne. Anonymkode: 0e2df...3da Trist å lese at hun og andre ikke blir tatt på alvor. Jeg synes også det er farlig å bagatellisere det, for det er ekstremt sterke følelser ute og går, og som kanskje er vanskelig for andre å sette seg inn i. De som har født vet hvor vondt det er å fø. En med borderline har like sterke smerter - innvendig, om ikke verre også. En føler en vil revne av emosjonelle smerter innvendig, og det finnes ingen smertelindring i form av medikamenter. At en i et øyeblikk av ekstreme smerter vil dø eller skader seg selv, er forståelig for meg. Anonymkode: ab69f...dd0 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 Del Skrevet 6. juli 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Trist å lese at hun og andre ikke blir tatt på alvor. Jeg synes også det er farlig å bagatellisere det, for det er ekstremt sterke følelser ute og går, og som kanskje er vanskelig for andre å sette seg inn i. De som har født vet hvor vondt det er å fø. En med borderline har like sterke smerter - innvendig, om ikke verre også. En føler en vil revne av emosjonelle smerter innvendig, og det finnes ingen smertelindring i form av medikamenter. At en i et øyeblikk av ekstreme smerter vil dø eller skader seg selv, er forståelig for meg. Anonymkode: ab69f...dd0 Ja, det er umulig å sette seg inn i for en utenforstående. Alt man kan gjøre er å prøve sitt beste. Jeg tenker i hvertfall at når man har det så vondt at man vil dø, så sier det seg selv at man har det skikkelig vondt. Mennesker med alvorlig depresjon kjenner som regel at det bygger seg opp til det punktet, og de som da tar livet sitt har ofte planlagt et selvmord nøye og over en viss tid. Men for et menneske med borderline så kan det hele skje veldig plutselig. Og før man vet ordet av det har man gjort noe impulsivt man angrer på. Det er like reelt som andre selvmordsforsøk, smerten like stor. Mange som dessverre mister livet fordi de ikke tør oppsøke hjelp etter at de har skadet seg, nettopp pga holdningen om at "hvis du virkelig ville dø, så hadde du klart det." Anonymkode: 0e2df...3da 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 Del Skrevet 6. juli 2019 På 4.7.2019 den 18.06, BeautifulWorld skrev: Bare i det siste måned har jeg havnet på sykehuset grunnet selvmordsforsøk 3 ganger. I tillegg til dette så er jeg veldig ustabil, dvs jeg har kraftige humørsvinginger og jeg absolutt tåler ikke kritikk eller lignende. Av ren nysgjerrighet og interesse: har du lyst til å fortelle oss ærlig om hva som skjedde forut for disse selvmordsforsøkene, og hvorfor du gjorde det? Vel ment.. Anonymkode: ab69f...dd0 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BeautifulWorld Skrevet 21. juli 2019 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2019 On 7/4/2019 at 6:12 PM, Villanda said: Er det sånn for deg over tid eller bare periodevis? Det har vært sånn ganske lenge 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BeautifulWorld Skrevet 21. juli 2019 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2019 On 7/6/2019 at 9:40 PM, AnonymBruker said: Av ren nysgjerrighet og interesse: har du lyst til å fortelle oss ærlig om hva som skjedde forut for disse selvmordsforsøkene, og hvorfor du gjorde det? Vel ment.. Anonymkode: ab69f...dd0 Jeg var (og er) veldig fortvilet og desperat. Derfor tenkte jeg å ta livet mitt, selv om jeg egentlig ønsker å leve. Jeg vet ikke om selvmordsforsøkene var reelle eller ikke. Men det jeg vet, er at jeg ville ikke leve i tidspunktet det skjedde fordi jeg hadde det så vondt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BeautifulWorld Skrevet 21. juli 2019 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2019 On 7/4/2019 at 6:16 PM, stjernestøv said: Her hadde du blitt innlagt tror jeg,det er fordi mitt hjelpeapparat bryr seg. Men vet om folk som blir sendt rett hjem fra sykehuset etter selvmordsforsøk. Jeg ble sendt hjem. Sånn er det i psykiatrien. Men jeg sa det var ikke et reelt selvmordsforsøk, så kanskje det spilte en rolle... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 21. juli 2019 Del Skrevet 21. juli 2019 24 minutter siden, BeautifulWorld skrev: Jeg ble sendt hjem. Sånn er det i psykiatrien. Men jeg sa det var ikke et reelt selvmordsforsøk, så kanskje det spilte en rolle... Det spilte nok en rolle... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BeautifulWorld Skrevet 21. juli 2019 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2019 17 minutes ago, stjernestøv said: Det spilte nok en rolle... Men jeg var i hvert fall ærlig 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 21. juli 2019 Del Skrevet 21. juli 2019 4 minutter siden, BeautifulWorld skrev: Men jeg var i hvert fall ærlig Og det er det du skal være og da får du den rette hjelpen sikkert. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BeautifulWorld Skrevet 21. juli 2019 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2019 4 minutes ago, stjernestøv said: Og det er det du skal være og da får du den rette hjelpen sikkert. Sant sant 😁 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.