Gå til innhold

Hva tenker dere om oss med eupf/symptomer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvilket syn har dere på mennesker med eupf (eller symptomer på eupf dersom en ikke oppfyller alle kriterier til å få en diagnose)? Hva tenker dere om mennesker som sliter med ekstremt vonde følelser, så vonde at mange må dempe smerten med selvskading og selvmordsforsøk? 

Først har en kanskje opplevd en ekstern og vond og utrygg oppvekst/fortid. Så skal en også måttte slite med konsekvensene av alt en har opplevd og skadene foreldre har påført en, både i terapi og ellers i livet. 

Så, hva tenker dere?

Jeg viser følelser kun til min behandler. Ingen andre lider pga meg, og ingen andre enn hen vet at jeg har det sånn. Likevel har jeg et sterkt hat til meg selv fordi jeg er som jeg er. Det er knalltøft å gå i behandlig. Det er så vondt. Jeg håper jeg klarer å nå målene mine.. 

Anonymkode: 93d93...611

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

FjellOgDalar

Først av alt tenker jeg at det må være utrolig vondt å ha det slik. Ikke er det slik at alle med eupf er på den eller den måten heller, så jeg synes det blir helt feil å skjære alle over en kam.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er så redd for å bli sett ned på, derfor denne tråden. Takk for deres bidrag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke diagnoser som avgjør hvordan folk blir sett på. Det er hvordan en oppfører seg som er det avgjørende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, kupton skrev:

Det er ikke diagnoser som avgjør hvordan folk blir sett på. Det er hvordan en oppfører seg som er det avgjørende. 

Hva slags oppførsel tenker du på da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg er fryktelig ustabil i behandlingen. For der blir jeg trigget. Men jeg er stabil ellers (utad), overfor andre. Så jeg mener jeg oppfører meg bra, jeg har kort sagt en annen diagnose som gjør at jeg ikke vil være til bry for andre og unngår det som trigger meg. Kanskje er det denne som gjør at jeg oppfører meg bra ovenfor andre og holder alt inni meg og for meg selv. Jeg lider mye i stillhet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg spiller det ingen rolle hvilke diagnoser folk har så lenge de er greie å forholde seg til. Jeg klarer ikke folk som hele tiden er negative, eller folk som hele tiden klager eller konstant må snakke om sykdommen sin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Fionys skrev:

For meg spiller det ingen rolle hvilke diagnoser folk har så lenge de er greie å forholde seg til. Jeg klarer ikke folk som hele tiden er negative, eller folk som hele tiden klager eller konstant må snakke om sykdommen sin. 

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg gjør iallefall mitt beste for å ikke være en belastning for andre og skjule min ustabilitet. 

Takker så mye for alle svar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de kan være veldig forskjellige ja, som alle andre,  og at mange ulike kombinasjoner av diagnosekriterier er mulige for å ha samme diagnose. At det må være fryktelig vondt. Jeg tror ofte jeg har eupf når jeg er å vei ned i depresjon, men jeg har det slik periodevis. Forestiller neg at det må være grusomt å ha det slik hele tiden. At i tillegg til lidelsen i seg selv, kommer belastningen med stigma og andres, også helsepersonells holdninger.

Jeg har kjent én som jeg vet om med den diagnosen bl.a.  Må innrømme at jeg ble litt lei, for alltid hadde han det vanskelig, aldri var det noe positivt å høre, bortsett fra kontakten med meg, og det var så tydelig at han hadde inntatt en offerrolle, offer for andre,  for miljøet, for sykdommene. Men  dette er én. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gjør iallefall mitt beste for å ikke være en belastning for andre og skjule min ustabilitet. 

Takker så mye for alle svar. 

Husk bare at noen ganger er det greit å være "en belastning" for familie og venner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, Fionys skrev:

Husk bare at noen ganger er det greit å være "en belastning" for familie og venner

Les Kuptons svar.. oppførsel er avgjørende for hvordan en blir sett på av andre. Jeg avstår. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kupton: gjelder svaret ditt i terapi også?

Selvsagt ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...