Gå til innhold

Kan en stole på denne testen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
47 minutter siden, Eva Sofie skrev:

Var dette en konkurranse altså? Hmm... Ikke bra...

Men Eva Sofie da... Trodde du nettopp skrev at du IKKE hadde den diagnosen lenger, så hvorfor tar du da likevel sånn på vei over Elina777 sitt svar? ;)

Anonymkode: 26e1e...ecc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men Eva Sofie da... Trodde du nettopp skrev at du IKKE hadde den diagnosen lenger, så hvorfor tar du da likevel sånn på vei over Elina777 sitt svar? ;)

Anonymkode: 26e1e...ecc

Mitt poeng var feildiagnostisering og hvilke konsekvenser det kan få for hvordan man møtes videre i det offentlige når man ellers går privat (med driftsstøtte). Det jeg reagerer på er at det er om å gjøre å ha lavest mulig score og at det er positivt. Ergo, desto høyere score, tommelen peker nedover. Jeg synes det gir et uheldig signal. Synes ikke at de med EUPF bør få enda en påminner om at de har en diagnose man ikke bør snakke høyt om. Her på forumet synes jeg vi bør signalisere at det skal være åpenhet for alle diagnoser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elina777
20 minutter siden, Eva Sofie skrev:

Mitt poeng var feildiagnostisering og hvilke konsekvenser det kan få for hvordan man møtes videre i det offentlige når man ellers går privat (med driftsstøtte). Det jeg reagerer på er at det er om å gjøre å ha lavest mulig score og at det er positivt. Ergo, desto høyere score, tommelen peker nedover. Jeg synes det gir et uheldig signal. Synes ikke at de med EUPF bør få enda en påminner om at de har en diagnose man ikke bør snakke høyt om. Her på forumet synes jeg vi bør signalisere at det skal være åpenhet for alle diagnoser.

Jeg mente ikke være ufin og tenkte ikke på det spm å ikke ha borderline spesifikt, men hvilken som helst diagnose. Beklager om jeg støtet noen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Eva Sofie skrev:

Mitt poeng var feildiagnostisering og hvilke konsekvenser det kan få for hvordan man møtes videre i det offentlige når man ellers går privat (med driftsstøtte). Det jeg reagerer på er at det er om å gjøre å ha lavest mulig score og at det er positivt. Ergo, desto høyere score, tommelen peker nedover. Jeg synes det gir et uheldig signal. Synes ikke at de med EUPF bør få enda en påminner om at de har en diagnose man ikke bør snakke høyt om. Her på forumet synes jeg vi bør signalisere at det skal være åpenhet for alle diagnoser.

Ærlig talt. 

Selvfølgelig er det bra og ha lavest mulig score på en test som faktisk indikerer en sykdom!

Hvis dette var blodtrykk, skulle en person med blodtrykk på 110/70 skamme seg over å legge det ut, for ikke å krenke de med blodtrykk på 170/100? 

Jeg kommer ikke utenfor å riste litt på hodet over hvor mye silkehansker man skal ha på seg i dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Surrehuggu
26 minutter siden, Eva Sofie skrev:

Mitt poeng var feildiagnostisering og hvilke konsekvenser det kan få for hvordan man møtes videre i det offentlige når man ellers går privat (med driftsstøtte). Det jeg reagerer på er at det er om å gjøre å ha lavest mulig score og at det er positivt. Ergo, desto høyere score, tommelen peker nedover. Jeg synes det gir et uheldig signal. Synes ikke at de med EUPF bør få enda en påminner om at de har en diagnose man ikke bør snakke høyt om. Her på forumet synes jeg vi bør signalisere at det skal være åpenhet for alle diagnoser.

Klart det er positivt å score lavt på denne testen. Det er vel ingen som synes det er bra å ha borderline pf? Derfor er jo lav score bra, og høy score ikke bra?

Jeg kan ikke se hvordan dette kan støte de som har diagnosen. Jeg tror f. eks. ikke at en med kreft ville blitt lei seg om du ikke hadde det samme? Heller ville det ikke vært rart om du ble glad over å finne ut av at kolesterolverdiene dine var lave og innafor. Det støter nok ikke de med høye kolesterolverdier at du har lave. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, jeg gir meg og forstår godt hva dere vil frem til både ISW og Surrehuggu. Godt poeng begge to og sier beklager til Elina :)

Som Jonsen Gordon har uttalt:

"Det vi får bevisstgjort, kan vi ofte gjøre noe med.
Det vi ikke får bevisstgjort, gjør alltid noe med oss."

Så takk for vekkeren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...