Gå til innhold

Nesten helt mørkt:-(


emilie321

Anbefalte innlegg

Plutselig gled rullgardinen ned og det ble mørkt. Alt er tungt og jeg greier svært lite. Blir sittende altfor mye alene. Bare det å dusje føles uoverkommelig. 

Prøver å tenke at dette er unntakstilstand og at ting blir bedre etterhvert. Jeg prøver å tusle mange små turer å prøver og holde det litt ryddig inne, men nå hoper det seg opp. Prøver også å holde tankene på rett side, men føler meg bare verre og verre.

Vet ikke helt hva mer jeg kan gjøre akkurat nå for å snu om, men begynner å føle meg desperat. Ting jeg vanligvis kan gjøre for å snu om, er nå umulig å få til (av naturlig årsak).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Akkurat nå, emilie321 skrev:

Plutselig gled rullgardinen ned og det ble mørkt. 

 

Jo takk, skjønner hva du mener..

Anonymkode: 905a4...bad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, emilie321 skrev:

Prøver å tenke at dette er unntakstilstand og at ting blir bedre etterhvert.

Det er unntakstilstand, så ikke still for store krav. Det er ikke unaturlig at det kommer en downperiode etter et slikt "kjør".

58 minutter siden, emilie321 skrev:

Jeg prøver å tusle mange små turer

Alle små skritt er bedre enn fullstendig stillstand. Håper du får en brukbar helg og at ting faktisk blir bedre etter hvert.

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, emilie321 skrev:

Plutselig gled rullgardinen ned og det ble mørkt. Alt er tungt og jeg greier svært lite. Blir sittende altfor mye alene. Bare det å dusje føles uoverkommelig. 

Prøver å tenke at dette er unntakstilstand og at ting blir bedre etterhvert. Jeg prøver å tusle mange små turer å prøver og holde det litt ryddig inne, men nå hoper det seg opp. Prøver også å holde tankene på rett side, men føler meg bare verre og verre.

Vet ikke helt hva mer jeg kan gjøre akkurat nå for å snu om, men begynner å føle meg desperat. Ting jeg vanligvis kan gjøre for å snu om, er nå umulig å få til (av naturlig årsak).

 

Men det ER jo unntakstilstand nå for deg. Det er svært vanlig med nedstemthet såpass kort tid etter en stor operasjon. Før så var det vanlig at folk var noen uker på opptreningssenter i etterkant, der snakket man om at folk hadde gråtedager.

Prøv å være snill med deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, laban skrev:

Det er unntakstilstand, så ikke still for store krav. Det er ikke unaturlig at det kommer en downperiode etter et slikt "kjør".

Alle små skritt er bedre enn fullstendig stillstand. Håper du får en brukbar helg og at ting faktisk blir bedre etter hvert.

Takk laban

Har fått dobbeltime hos fastlegen til uka, og det er jeg glad for. Da får jeg både lufta meg selv og tankene mine.  Skal prøve å gjøre helgen best mulig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, frosken skrev:

Men det ER jo unntakstilstand nå for deg. Det er svært vanlig med nedstemthet såpass kort tid etter en stor operasjon. Før så var det vanlig at folk var noen uker på opptreningssenter i etterkant, der snakket man om at folk hadde gråtedager.

Prøv å være snill med deg selv.

Takk frosken

Ja, det er jo sant. Skal prøve å ha det i bakhodet.  Har bare så lett for å tenke at jeg ikke er flink nok og at det er min egen skyld at jeg er som jeg er.

Skal prøve å være snill med meg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På ‎05‎.‎07‎.‎2019 den 13.36, emilie321 skrev:

Takk frosken

Ja, det er jo sant. Skal prøve å ha det i bakhodet.  Har bare så lett for å tenke at jeg ikke er flink nok og at det er min egen skyld at jeg er som jeg er.

Skal prøve å være snill med meg selv. 

Hvordan går det med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, frosken skrev:

Hvordan går det med deg?

Det er ganske så mørkt, men jeg prøver å holde meg oppegående.  Har aller helst lyst til og bare ligge under dyna. I går greide jeg ingenting, var ikke utenfor døra en gang. I dag skal jeg prøve å komme meg ut, iallefall litt. Føler det som at hele kroppen streiker.

Vet jo at det vil hjelpe å holde meg igang, får det bare ikke helt til.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, emilie321 skrev:

Det er ganske så mørkt, men jeg prøver å holde meg oppegående.  Har aller helst lyst til og bare ligge under dyna. I går greide jeg ingenting, var ikke utenfor døra en gang. I dag skal jeg prøve å komme meg ut, iallefall litt. Føler det som at hele kroppen streiker.

Vet jo at det vil hjelpe å holde meg igang, får det bare ikke helt til.

 

Kan du prøve å legge lista superlavt? Jeg vet ikke hvordan du bor, men bare det å komme seg utenfor døra og sette seg på en benk, kafe eller hva som finnes der du er, kan gi litt variasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, frosken skrev:

Kan du prøve å legge lista superlavt? Jeg vet ikke hvordan du bor, men bare det å komme seg utenfor døra og sette seg på en benk, kafe eller hva som finnes der du er, kan gi litt variasjon. 

Ja, jeg skal legge lista lavt, greier ikke annet heller. Det er ingen kafé her jeg bor, men kanskje jeg treffer noen hyggelige naboer hvis jeg beveger meg ut. 

Føler meg bare så dum som blir sånn gang på gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, emilie321 skrev:

Ja, jeg skal legge lista lavt, greier ikke annet heller. Det er ingen kafé her jeg bor, men kanskje jeg treffer noen hyggelige naboer hvis jeg beveger meg ut. 

Føler meg bare så dum som blir sånn gang på gang. 

 

Du er ikke dum. Jeg er sikker på at mange flere enn vi aner får en downperiode etter en stor operasjon. Det er bare det at de færreste tør vvære åpne om det.

Lykke til hos legen til uken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Eva Sofie skrev:

 

Du er ikke dum. Jeg er sikker på at mange flere enn vi aner får en downperiode etter en stor operasjon. Det er bare det at de færreste tør vvære åpne om det.

Lykke til hos legen til uken :)

Takk Eva Sofie

Greide å gå et par bittesmå turer og det gjorde noe med meg, føler  meg litt mer optimistisk nå.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, emilie321 skrev:

Takk Eva Sofie

Greide å gå et par bittesmå turer og det gjorde noe med meg, føler  meg litt mer optimistisk nå.  

Flott! Det er ikke alltid det er det store miljøskiftet eller langvarige stuebyttet som skal til for å utgjøre den lille endringen som litt etter litt får oss til å stable oss på beina igjen og igjen. Du har klart det før og vil klare det denne gangen også :)

Jeg håper du klarer å klappe deg selv på skuldra fordi du var flink i dag - for det fortjener du! Vi alle fortjener en oppmuntring av oss selv i blant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, emilie321 skrev:

Ja, jeg skal legge lista lavt, greier ikke annet heller. Det er ingen kafé her jeg bor, men kanskje jeg treffer noen hyggelige naboer hvis jeg beveger meg ut. 

Føler meg bare så dum som blir sånn gang på gang. 

Du er ikke dum - og dessuten klarer du alltid å komme deg opp av grøfta igjen også. Når du skal til fastlegen så pass på at du forteller om opplevelsen av at kroppen streiker også, viktig at han også vurderer muligheten for somatiske årsaker til at du har punktert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Eva Sofie skrev:

Flott! Det er ikke alltid det er det store miljøskiftet eller langvarige stuebyttet som skal til for å utgjøre den lille endringen som litt etter litt får oss til å stable oss på beina igjen og igjen. Du har klart det før og vil klare det denne gangen også :)

Jeg håper du klarer å klappe deg selv på skuldra fordi du var flink i dag - for det fortjener du! Vi alle fortjener en oppmuntring av oss selv i blant.

Takk igjen

Jo, er fornøyd at jeg har greid det jeg faktisk greide i dag. Det var jo mer enn hva jeg greide i går.

Ja, jeg har stablet meg på beina en rekke ganger, så jeg greier det vel nå også. Det virker bare så uoverkommelig innimellom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, frosken skrev:

Du er ikke dum - og dessuten klarer du alltid å komme deg opp av grøfta igjen også. Når du skal til fastlegen så pass på at du forteller om opplevelsen av at kroppen streiker også, viktig at han også vurderer muligheten for somatiske årsaker til at du har punktert. 

Takk igjen

Ja, har jo greid det en rekke ganger før.  Tror jeg må skrive huskeliste, for plutselig så er hue helt tomt.

Hadde crp på 104 da jeg dro fra sykehuset og jeg har ikke målt den etterpå. Nå sa de at det ikke var unormalt og at de regnet med at den gikk ned av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, emilie321 skrev:

Takk igjen

Ja, har jo greid det en rekke ganger før.  Tror jeg må skrive huskeliste, for plutselig så er hue helt tomt.

Hadde crp på 104 da jeg dro fra sykehuset og jeg har ikke målt den etterpå. Nå sa de at det ikke var unormalt og at de regnet med at den gikk ned av seg selv.

Be om at crp kontrolleres. Jeg synes det er viktig at det utelukkes at du har en infeksjon som vipper deg av pinnen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, frosken skrev:

Be om at crp kontrolleres. Jeg synes det er viktig at det utelukkes at du har en infeksjon som vipper deg av pinnen. 

Ja, tror jeg bør det. Jeg skjønner ofte ikke at jeg er syk, rett og slett fordi jeg tror det meste er psykisk med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, emilie321 skrev:

Ja, tror jeg bør det. Jeg skjønner ofte ikke at jeg er syk, rett og slett fordi jeg tror det meste er psykisk med meg.

Dessuten kan det i visse tilfeller være vanskelig å gjenkjenne symptomer på infeksjon, ved langvarige infeksjoner er ikke alltid symptomene like tydelige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, frosken skrev:

Dessuten kan det i visse tilfeller være vanskelig å gjenkjenne symptomer på infeksjon, ved langvarige infeksjoner er ikke alltid symptomene like tydelige. 

Det visste jeg ikke. Da skal jeg ihvertfall be om crp taes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...