Gå til innhold

Kupton, jeg lurer på noe


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest elina777

Men hadde de sjekka blodprøvene og gitt riktig dose SS med en gang ville innleggelsen blitt kortere og unngått mange AP

men ble ikke institusjonalisert, dro hjem på perm og bare sov der ofte og var sykehusfri/stabil i 7 år etter utskrivelse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Surrehuggu
13 minutter siden, elina777 skrev:

Men Ts sitt tilfelle kan sikkert ikke hjelpes like godt med medisiner og må ha terapi i rl

Det forstår jeg at vedkommende allerede har, men at hun ikke er fornøyd med den type behandling og hjelp hun får. Derfor forsøker hun å true seg til å få langvarig innleggelse som hun tror vil hjelpe bedre. 

Jeg er ikke kompetent til å avgjøre hvilken hjelp/behandling som er best for denne pasienten. Jeg mener bare at hun får prøve å nyttiggjøre seg den hjelpen "de lærde" har bestemt er tilstrekkelig, og forsøke å stole på at de vet best. 

Denne problemstillingen gir meg litt sånn småbarnsassosiasjoner:

Barnet: -Mamma, jeg vil ha jordbæris! 

Mor: -Beklager vennen min, vi har bare vaniljeis.

Barnet: -Bu-huuuu, da vil jeg ikke ha noe is! Hvis ikke jeg kan få jordbæris, så knuser jeg vasen du fikk av mormor til jul! 

Da blir det opp til mor og enten skynde seg til butikken og kjøpe jordbæris (la barnet få viljen sin som på sikt kan gjøre barnet enda mer vanskelig), eller få barnet til å forstå at om hun knuser vasen, så må hun selv kjøpe ny for sine egne sparepenger (konekvenslæring/ansvarliggjøring) 

(Siden barn normalt sett ikke selvskader, var dette det beste jeg kom på i farta. Vet at det ikke var noe godt eksempel, men jeg håper likevel det er forståelig hva som var poenget mitt. 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...