Gå til innhold

melkeveien suges inn i et supermassivt sort hull...


Blomsterfluen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
26 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

jeg gruer meg til vi blir sugd inn i svart hull.

Da må du vente. Lenge.

Anonymkode: cc097...7b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, Blomsterfluen skrev:

jeg gruer meg til vi blir sugd inn i svart hull.

Du er nok død og borte før det skjer...så ingenting å grue seg til! 🤣

Anonymkode: 9100f...ae4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Det var et overraskende komplisert tema som fikk meg til å lese flere artikler. 

Vi kommer helt åpenbart ikke til å falle i noe sort hull mens noen av oss lever.

Det er en myte at sorte hull er farlige støvsugere som vokser ukontrollert. Det er veldig vanskelig å falle i et sort hull. Hastigheten man oppnår når man faller mot hullet er nok til å suse forbi og unnslippe hvis man ikke treffer ganske rett på. Dermed er det veldig lite som faktisk faller inn i sorte hull.

Tross dette er det noen som tror alt vil falle inn i sorte hull før eller siden, fordi hele universet klapper samme i en "Big Crunch" . Det kan ikke ta kortere tid enn 14 milliarder år, men sannsynligvis mye lenger. Du vil finne artikler som påstår at det vil skje, men det er omdiskutert. Du har kanskje lest noe sånt? 

Siste prognose er at det aldri vil skje. Solsystemet vil aldri falle inn i noe sort hull. Sola vil eksistere i en eller annen form i  nærmest evig tid " Big Freeze" eller rives i stykker av" Big Rip".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Angående tidsperspektiv:

Big rip 50 milliarder år

Big crunch 100 milliarder år (slukt av sort hull) 

Big freeze 100 000 milliarder år.

Vi får krysse fingrene for at "Big Freeze"teorien stemmer. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...