Gå til innhold

Når kommer bota (fotoboks)?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kjørte for fort forbi en fotoboks for to uker siden. Har ikke fått noen krav enda. 

Noen som vet gangen i dette?

Anonymkode: f84e1...4b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjørte for fort forbi en fotoboks for to uker siden. Har ikke fått noen krav enda. 

Noen som vet gangen i dette?

Anonymkode: f84e1...4b0

Det kan ta mange uker før du får den

Anonymkode: d12c4...c5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Blinket det? Er vel ikke altid de er på. Ellers tar det vel forskjellig tid fra gang til gang, etter kapasitet osv.

Anonymkode: d6990...c70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blinket det? Er vel ikke altid de er på. Ellers tar det vel forskjellig tid fra gang til gang, etter kapasitet osv.

Anonymkode: d6990...c70

Jeg la ikke merke til noen blink fordi jeg ikke så den veien. 

Anonymkode: f84e1...4b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg la ikke merke til noen blink fordi jeg ikke så den veien. 

Anonymkode: f84e1...4b0

Den blinken er visst såpass kraftig at den ville du nok merket. :) Du kan passere med opptil 10 km/t høyere enn fartsgrensa på speedometeret uten at noe skjer. Min erfaring i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Lillemus skrev:

Den blinken er visst såpass kraftig at den ville du nok merket. :) Du kan passere med opptil 10 km/t høyere enn fartsgrensa på speedometeret uten at noe skjer. Min erfaring i alle fall.

Ok. Dette var på vei nordover på omkjøringsveien i byen du kommer fra/bor i.

Anonymkode: f84e1...4b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Dette var på vei nordover på omkjøringsveien i byen du kommer fra/bor i.

Anonymkode: f84e1...4b0

Der dura jeg forbi i 70-sonen med 80 på speedometeret en lørdag morgen gitt, ingenting skjedde. Jeg har aldri sett blinket, men det sies at det skal være svært kraftig. Hvor fort kjørte du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Lillemus skrev:

Der dura jeg forbi i 70-sonen med 80 på speedometeret en lørdag morgen gitt, ingenting skjedde. Jeg har aldri sett blinket, men det sies at det skal være svært kraftig. Hvor fort kjørte du da?

Speedometeret viste 87 da jeg bremsa ned..😫 så sikkert bortimot 90-95.. 

Anonymkode: f84e1...4b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har lest på nettet at den er i drift bare 4 timer i døgnet, men med min flaks var den vel på i det tidsrommet. Det var mye trafikk også, og jeg lå i venstre fil. 

Anonymkode: f84e1...4b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har lest på nettet at den er i drift bare 4 timer i døgnet, men med min flaks var den vel på i det tidsrommet. Det var mye trafikk også, og jeg lå i venstre fil. 

Anonymkode: f84e1...4b0

Jeg har lurt på det der - hvilken bil får boten om det kommer biler i begge filer og den ene kjører for fort og det blinker? Om den var i drift vil nok 87 på speedometeret utløse en blink ja... Tar noen uker før bota kommer i posten, sier gubben her... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Det er ikke alltid man ser blinket. Jeg husker ikke hvor lang tid det tar å få bot. Kanskje et par uker? Jeg tror det er mer kontroller nå enn før. Jeg har fått to av tre bøter siste 6mnd. Altså tre bøter i løpet av livet. Alle i 70 sone og ikke veldig mye for fort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
23 minutter siden, Gargamel skrev:

Det er ikke alltid man ser blinket. Jeg husker ikke hvor lang tid det tar å få bot. Kanskje et par uker? Jeg tror det er mer kontroller nå enn før. Jeg har fått to av tre bøter siste 6mnd. Altså tre bøter i løpet av livet. Alle i 70 sone og ikke veldig mye for fort. 

Har vel mange prikker du nå da..?

Anonymkode: f84e1...4b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 timer siden, Lillemus skrev:

Den blinken er visst såpass kraftig at den ville du nok merket. :) Du kan passere med opptil 10 km/t høyere enn fartsgrensa på speedometeret uten at noe skjer. Min erfaring i alle fall.

De nye er ganske subtile. Eksen ble tatt i den i tunnelen under Oslo, han merka ikke at det blinka og måtte faktisk kjøre tilbake for å se hvor fotoboksen var. Han glemte seg noen måneder seinere igjen og fikk ikke bremsa fort nok før den kom, da vist han hvor den var, fulgte med på den, var et bittelite blink, og bota kom noen mnd seinere.

Den gamle typen derimot blender deg jo, så spørs litt hvem det er.

Anonymkode: 7f94e...fb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gargamel
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har vel mange prikker du nå da..?

Anonymkode: f84e1...4b0

Jeg tror ikke jeg har noen. Man må kjøre minst 16 km/t for fort i 70 sone for å få prikker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Gargamel skrev:

Jeg tror ikke jeg har noen. Man må kjøre minst 16 km/t for fort i 70 sone for å få prikker. 

Jeg har blitt tatt 3 ganger. 8, 9 og 11 km  for fort. Jeg fikk brev 3-4 uker etterpå og da sto det at jeg ikke hadde fått noen prikker. Så tror du har rett med at prikkene kommer ved høyere hastighet. 

Blir ikke prikkene slettet hvis en kjører 3 år  (eller var det 5 år?) uten å få noe ny bot?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, emilie321 skrev:

Jeg har blitt tatt 3 ganger. 8, 9 og 11 km  for fort. Jeg fikk brev 3-4 uker etterpå og da sto det at jeg ikke hadde fått noen prikker. Så tror du har rett med at prikkene kommer ved høyere hastighet. 

Blir ikke prikkene slettet hvis en kjører 3 år  (eller var det 5 år?) uten å få noe ny bot?

https://www.vegvesen.no/forerkort/har-forerkort/prikker

Anonymkode: f84e1...4b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk skal du ha.

Jeg ble alle gangene tatt i 70-80 sone, så det stemmer jo.

Jeg har fått 3 fartsbøter på de over 30 årene jeg har kjørt (Er ingen sinke) og ingen parkeringsbøter. Har vel kanskje hatt flaks noen ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, emilie321 skrev:

Takk skal du ha.

Jeg ble alle gangene tatt i 70-80 sone, så det stemmer jo.

Jeg har fått 3 fartsbøter på de over 30 årene jeg har kjørt (Er ingen sinke) og ingen parkeringsbøter. Har vel kanskje hatt flaks noen ganger.

Se forresten denne... 

https://www.smartepenger.no/forbruker/2905-boter-for-trafikkforseelser

Anonymkode: f84e1...4b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
9 timer siden, emilie321 skrev:

Jeg har blitt tatt 3 ganger. 8, 9 og 11 km  for fort. Jeg fikk brev 3-4 uker etterpå og da sto det at jeg ikke hadde fått noen prikker. Så tror du har rett med at prikkene kommer ved høyere hastighet. 

Blir ikke prikkene slettet hvis en kjører 3 år  (eller var det 5 år?) uten å få noe ny bot?

Prikkene blir slettet etter 3 år ja. (Jeg visste ikke noe om det før jeg googlet i dag etter AB innlegg) . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd å få flashet i fleisen uten å få bot etterpå. Vet ikke hvorfor. Kjørte vel ikke veldig mye for fort, kanskje jeg var innenfor marginen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...